• Anonym (Elin)

Är det fel av mig att bli SUR?!

Jag har nu inte träffat killen jag dejtar på 15 dagar, vi har endast daglig kontakt och det brukar aldrig gå såhär lång tid emellan och vi sa att det skulle ändras. 

Han har mycket med jobbet på veckorna men trots hans lediga helger prioriterar han festandet före mig och det finns inte en HELG då han inte är ute och festar på förfest för att sedan dra ut på klubben. 

Har haft en diskussion om hur han egentligen tänker kring hans festande och om jag kan lita på honom, och han påstår att han bara tycker det är kul och festa men att han har mig, därför söker han sig inte ens efter andra tjejer. 

Han hör alltid av sig under kvällarnas gång men jag börjar typ tröttna på det här nu, jag vet aldrig vad han gör och jag känner inte att man kan lita på en sådan till 100% 

Jag fattar inte heller att han har sånt sug efter att festa varje helg, att han inte känner att han gör fel och skäms när han inte träffas med tjejen på 15 dagar liksom. Tänker han inget kring mig? 

Det är klart att han får festa, men han frågar aldrig heller om vi ska festa tillsammans någon gång, eller att han för en gång skull väljer mig istället för alkoholen. 

Visst, han är 22, men är det fel av mig och bli irriterad och inte svara på hans fyllebilder som skickas? 

Tycker ni jag är paranoid som anser att hans turnè festande är fel? och speciellt när han jobbar så mycket?

Han verkar ju inte direkt sakna mig iallfall. 

• Svar på tråden Är det fel av mig att bli SUR?!
  • Jemp

Jag hade inte blivit sur över festandet i sig, eller orolig. Dock sur över att bli bortprioriterad.

• Tyhglas

Kanske att han inte är så intresserad trots allt utan att han har dig bara för stunden? Hur länge har ni dejtat?

Jag hade absolut inte accepterat att konstant bli bort prioriteringad. Jag hade avslutat relationen för vad är meningen att satsa på en relation där den ena parten inte vill träffas. Hade han velat träffa dig så hade han gjort det!!

• Anonym (Elin)
    Tyhglas skrev 2017-10-08 00:40:00 följande:

Kanske att han inte är så intresserad trots allt utan att han har dig bara för stunden? Hur länge har ni dejtat?

Jag hade absolut inte accepterat att konstant bli bort prioriteringad. Jag hade avslutat relationen för vad är meningen att satsa på en relation där den ena parten inte vill träffas. Hade han velat träffa dig så hade han gjort det!!

vi har dejtat i 8 månader

grejen är att han har ett ganska tidskrävande jobb och det har bara varit mycket för båda nu ett tag. 

Men han har även varit sjuk osv. så förstår ej hur han orkar. 

Han skriver ofta att han saknar mig och så. 
  • GrovaRobban

Låter inte som han är redo för parlivet än. Du skriver ju själv att han bara är 22 år.

Du har två val.

Litar på att han håller korven i brallan när han är ute och festar och väntar på att han "leker av sig" vad gäller partandet.

Eller så ställer du ultimatum: tillbringa mer tid med mig annars får det vara.

Vad du väljer är självklart upp till dig.

Lycka till.

Med vänlig hälsning, Robban.

• Anonym (Booberella)

Festa och hålla på så får mig att tänka på ett ord: Drägg. Du kan hitta bättre än så, inte en kille som beter sig som en 16 åring.

• Anonym (Tinka)
    Anonym (Booberella) skrev 2017-10-08 01:06:57 följande:

Festa och hålla på så får mig att tänka på ett ord: Drägg. Du kan hitta bättre än så, inte en kille som beter sig som en 16 åring.

Trams, det låter som en helt vanlig 22-åring.
    Han hinner binda sig men behöver leka av sig först.

16-åringar kommer förresten inte in på krogen. Flört
  • Anonym (Booberella)
    Anonym (Tinka) skrev 2017-10-08 01:14:04 följande:
    Trams, det låter som en helt vanlig 22-åring.
    Han hinner binda sig men behöver leka av sig först.

16-åringar kommer förresten inte in på krogen. Flört
    Nja, skillnad på att sätta sig på en pub ett par gånger om året mot att gå varenda helg på klubbar där de sannolikt spelar skitmusik på 200 decibel.
  • sextiotalist
    Anonym (Booberella) skrev 2017-10-08 01:31:35 följande:

Nja, skillnad på att sätta sig på en pub ett par gånger om året mot att gå varenda helg på klubbar där de sannolikt spelar skitmusik på 200 decibel.

När min son var 16 så var han inte ute och festade alls. Nu när han är 20 är det nog varje helg.

Precis som de första jag känner till gör. Dvs de börjar festa vid 20.

Men å andra sidan satsade de stenhårt på gymnasiet
  • Anonym (H)
    GrovaRobban skrev 2017-10-08 00:56:54 följande:
    Låter inte som han är redo för parlivet än. Du skriver ju själv att han bara är 22 år.
    Du har två val.
    Litar på att han håller korven i brallan när han är ute och festar och väntar på att han "leker av sig" vad gäller partandet.
    Eller så ställer du ultimatum: tillbringa mer tid med mig annars får det vara.
    Vad du väljer är självklart upp till dig.
    Lycka till.
    Med vänlig hälsning, Robban.
    Håller med
  • Bullimor
    Anonym (Booberella) skrev 2017-10-08 01:31:35 följande:
    Vad som klassas som skitmusik är iofs väldigt individuellt.
    I 20-årsåldern tror jag de flesta går mycket på krogen, de är lite som kalvar på grönbete enligt min uppfattning.

16-åringar får inte ens dricka folköl. Vad är det för ungdomar du är bekant med?
  • Anonym (Booberella)
    Bullimor skrev 2017-10-08 15:46:36 följande:
    Vad som klassas som skitmusik är iofs väldigt individuellt.
    I 20-årsåldern tror jag de flesta går mycket på krogen, de är lite som kalvar på grönbete enligt min uppfattning.

16-åringar får inte ens dricka folköl. Vad är det för ungdomar du är bekant med?
    Ja men sån musik som de lägger in en massa smurfröster och liknande. Eller med överskattade skitartister som exempelvis Justin Bieber. Eller ännu värre, svensk HipHop :O

Får och får, är ju många 16-åringar som passa på när föräldrarna är borta. Poängen är att det är ett omoget beteende att "kröka" varenda helg, och att ha det som ett måste.
Svar på tråden Är det fel av mig att bli SUR?!