• Sagast

    Bebis 9 månader vaknar exakt varje timme hela natten

    Någon annan som har detta problem? Han är inte hungrig då han äter bra hela dagen och får gröt vid 18.45, somnar 19.15-19.30 och vaknar sedan en gång i timman, +-10 min, fram till morgonen. Ibland ledsen ibland arg. Vissa nätter sover han 2 timmar i sträck.

    Har haft det så här i flera månader nu..

    Något tips och råd?

  • Svar på tråden Bebis 9 månader vaknar exakt varje timme hela natten
  • Snuttis2

    Det är vad jag vet en superkänslig utvecklingsfas mellan 7-9 mån då de brukar backa lite i självständighet och ha ett större behov av närhet igen, kan det handla om det?

    Det är därför man inte rek att göra förändringar under den hör tiden ex sluta amma osv!

  • Meriall

    Yep min bebis var/är så. Är nu 11 mån och vaknar fortfarande nästan varje timme. Har jag tur kan det gå 2-3 timmar någon gång. Men det började tidigare än för er.

  • Meriall

    Yep min bebis var/är så. Är nu 11 mån och vaknar fortfarande nästan varje timme. Har jag tur kan det gå 2-3 timmar någon gång. Men det började tidigare än för er.

  • Sagast
    Miriami skrev 2017-10-10 08:59:36 följande:

    Kan han ha problem med syra uppstötningar?


    Han har tidigare fått medicin mot just kräks och uppstötningar men vi slutade pga att det avtog dagtid och inte hade nån inverkan på natten.
  • Sagast
    Snuttis2 skrev 2017-10-10 08:57:20 följande:

    Det är vad jag vet en superkänslig utvecklingsfas mellan 7-9 mån då de brukar backa lite i självständighet och ha ett större behov av närhet igen, kan det handla om det?

    Det är därför man inte rek att göra förändringar under den hör tiden ex sluta amma osv!


    Det skulle absolut kunna vara en del i det. Han har tidigare vägrat sova någon annanstans än på mig med fri tillgång till amning hela natten men för ett par månader sen slutade vi med det, dels pga hans tyngd och att han rörde på sig hela natten men även för han har 7 tänder och bet mig omedvetet i sömnen flera gånger

    Men det var i somras han gick börja sova i egen säng så det är ert tag sen, inga andra förändringar.
Svar på tråden Bebis 9 månader vaknar exakt varje timme hela natten