• Anonym (que?!)

    Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!

    Hej

    Jag har mått dåligt under en längre tid och idag tog jag mig samman och gjorde ett graviditetstest. Fast att det är onödigt och jag inte kan vara gravid eftersom mannen är steriliserad sedan flera år tillbaka. Men jag är gravid! Hur är det ens möjligt?! Och ja, jag är helt säker på att jag inte varit otrogen!
    Jag vet inte vad vi ska göra nu då vi ju var klara med barn för länge sedan! Hjälp!

  • Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!
  • MammasTvåSmå
    corinnecorinne skrev 2017-10-12 16:37:11 följande:

    Jag skrev tråden. Jag lånade en väns konto för att göra det och nu är tråden flyttad?! Så jag kunde inte vara anonym så jag fixade ett eget konto. Jag kan inte skriva mer just nu, men tittar nog in ikväll eller imorgon. Tackl


    Jag har också fått fullt seriösa trådar flyttade och när jag försökt göra om dem har de bara tagits bort -_-
  • gammelget

    Det händer ganska ofta att kvinnor blir gravida trots att deras makar är steriliserade. För en manlig sterilisering ger inget som helst skydd mot andra mäns spermier.

    Så svaret på hur du kan vara gravid ändå, efter att mannen steriliserat sig för mer än tre månader sedan, är med 99,5%s sannolikhet att du har varit otrogen och du bär på en annan mans barn. Så snälla du, sluta förneka det och lura inte på din make barn som inte är hans.

  • över

    Det är väl Jesus du väntar då.

    Skämt å sido, om du inte varit otrogen så blir det till att kolla upp vasectomin vilket är det jag förutsätter att du menar, då sterilisering innebär att han tagit bort äggstockar/punkkulor helt och jag förutsätter att så ej är fallet.

  • fluu
    gammelget skrev 2017-10-13 06:04:20 följande:

    Det händer ganska ofta att kvinnor blir gravida trots att deras makar är steriliserade. För en manlig sterilisering ger inget som helst skydd mot andra mäns spermier.

    Så svaret på hur du kan vara gravid ändå, efter att mannen steriliserat sig för mer än tre månader sedan, är med 99,5%s sannolikhet att du har varit otrogen och du bär på en annan mans barn. Så snälla du, sluta förneka det och lura inte på din make barn som inte är hans.


    Jag tror faktiskt att hon själv vet om hon varit otrogen. Så snälla du, sluta kvinnohata.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MammasTvåSmå
    över skrev 2017-10-13 07:26:40 följande:

    Det är väl Jesus du väntar då.

    Skämt å sido, om du inte varit otrogen så blir det till att kolla upp vasectomin vilket är det jag förutsätter att du menar, då sterilisering innebär att han tagit bort äggstockar/punkkulor helt och jag förutsätter att så ej är fallet.


    Du pratar om kastrering.
  • LFF
    över skrev 2017-10-13 07:26:40 följande:

    Det är väl Jesus du väntar då.

    Skämt å sido, om du inte varit otrogen så blir det till att kolla upp vasectomin vilket är det jag förutsätter att du menar, då sterilisering innebär att han tagit bort äggstockar/punkkulor helt och jag förutsätter att så ej är fallet.


    Vasektomi och sterilisering är samma sak, man klipper av ledarna. När du tar bort allt kastrerar man och det är extremt sällsynt idag att man tar bort pungkulorna på en man. Håll koll på begreppen är du snäll.
  • Canadasvensk

    Jag har en jobb-polare som steriliserade sig och ett år senare blev frugan på smällen. Det roliga var att samma dag som hans fru ringed honom om nyheten så ringde doktorn och talade om att han skjöt skarpt.

    När jag gjorde min så sa doktorn att ungefär  0.1% får göra om det. Men tanke på att man skär av båda sädesledarna så räcker det att en växer ihop igen så har han iallafall 50% chans att göra dig gravid varje gång. Vilket kan bero på att det tagit så länge.

    Eller som någon sa så har det regnat ute efter att någon onanerat bla bla bla hahaha...

  • gammelget
    fluu skrev 2017-10-13 07:31:11 följande:
    Jag tror faktiskt att hon själv vet om hon varit otrogen. Så snälla du, sluta kvinnohata.
    Är det kvinnohat när man säger något uppenbart? 0,1% chans att det misslyckas läser jag här i tråden, 0,5% är en annan siffra jag läst. Men trots detta är det ganska många som blir gravida ändå, vilket lett till x-antal stämningar i USA. Men i när man sedan faderskapstestar så var visst inte den sterila mannen pappan ändå (Underligt va?).

    Så ja, med 0,1%-0,5% chans dvs mellan en på tusen och en på tvåhundra så kan jag, med gott samvete och väldigt stor självsäkerhet hävda att hon ljuger när hon hävdar att hon inte vänstrat. Är simpel matematik och sannolikhetslära kvinnohat?
  • fluu
    gammelget skrev 2017-10-16 13:00:01 följande:

    Är det kvinnohat när man säger något uppenbart? 0,1% chans att det misslyckas läser jag här i tråden, 0,5% är en annan siffra jag läst. Men trots detta är det ganska många som blir gravida ändå, vilket lett till x-antal stämningar i USA. Men i när man sedan faderskapstestar så var visst inte den sterila mannen pappan ändå (Underligt va?).

    Så ja, med 0,1%-0,5% chans dvs mellan en på tusen och en på tvåhundra så kan jag, med gott samvete och väldigt stor självsäkerhet hävda att hon ljuger när hon hävdar att hon inte vänstrat. Är simpel matematik och sannolikhetslära kvinnohat?


    Dert är absolut att hata att förminska någon och utgå från att hon själv inte kan sitt liv bäst själv och inte tillhör den där lilla högon som något ovanligt händer. Bara jag känner till ett par som fått barn efter sterilisering. Och ja, de vet vem pappan är efterspm de måste testa sina barn för någon ovanlig och allvarlig sjukdom(som typ 10 000 ovanliga människor som alldeles säkert ljuger om sin sjukdom eftersom den är så ovanlig har) som finns i pappans familj.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mandel
    fluu skrev 2017-10-12 13:24:06 följande:
    Haha! Vad hände med sexualundervisningen där?
    Kanske samma som för min son som härom helgen var nervös för att det skulle synas att han inte fick godkänt i Sexualkunskap på betygen han skulle lämna när han söker jobb i framtiden...

    Han har än så länge inte blivit underkänd i sexualkunskap och som jag sa till honom att så mycket som vi har pratat om detta sedan han var riktigt liten så vore det konstigt om han inte klarade sexualkunskapen i skolan för det slutgiltiga provet blir ju inte innan han har sex med en tjej
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • fluu
    Mandel skrev 2017-10-16 14:38:02 följande:
    Kanske samma som för min son som härom helgen var nervös för att det skulle synas att han inte fick godkänt i Sexualkunskap på betygen han skulle lämna när han söker jobb i framtiden...

    Han har än så länge inte blivit underkänd i sexualkunskap och som jag sa till honom att så mycket som vi har pratat om detta sedan han var riktigt liten så vore det konstigt om han inte klarade sexualkunskapen i skolan för det slutgiltiga provet blir ju inte innan han har sex med en tjej smile2.gif
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • corinnecorinne

    Hej. Tänkte bara uppdatera lite. Nu har det gått några dagar och jag har väl börjat fatta att det är sant. Jag har inte helt smält det, men vi ska behålla. Mannen känner ungefär på samma sätt. Vi har också berättat för våra barn och där blev det blandade reaktioner. Några blev glada, någon äcklad(vill inte tänka att vi gamlingar har sex) och yngste är arg och vill inte ha skrikande småsyskon. Men det blir nog bra till sist.

  • corinnecorinne

    Otrohet kan ni bara släppa. Ja, jag är helt säker på att jag inte har varit otrogen. Jag tror faktiskt att jag hade kommit ihåg det eftersom jag bara legat med min man.

  • LFF
    corinnecorinne skrev 2017-10-17 16:58:35 följande:

    Hej. Tänkte bara uppdatera lite. Nu har det gått några dagar och jag har väl börjat fatta att det är sant. Jag har inte helt smält det, men vi ska behålla. Mannen känner ungefär på samma sätt. Vi har också berättat för våra barn och där blev det blandade reaktioner. Några blev glada, någon äcklad(vill inte tänka att vi gamlingar har sex) och yngste är arg och vill inte ha skrikande småsyskon. Men det blir nog bra till sist.


    Skönt att ni är överens. Hur gammal är den yngsta? Självklart är det en chock även för barnen.
  • corinnecorinne
    LFF skrev 2017-10-17 17:17:48 följande:
    Skönt att ni är överens. Hur gammal är den yngsta? Självklart är det en chock även för barnen.
    Yngsta är 14. Vi har två barn hemma, men 17åringen blev äcklad, men har inget emot att få syskon. Det i sig var väl småkul. De tre som flyttat hemifrån blev bara glada.


  • fluu

    Grattis till graviditeten får man väl säga då! Hoppas att allt går bra för er!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • TttRrr

    Vill bara önska lycka till och säga tack. Min man är också steriliserad och det kanske vore läge att kolla att det funkar (eller snarare INTE funkar) som det ska.

  • Trippelmamma76

    Gratulerar till graviditeten

    Jag tror det blir helt ok med tanke på att övriga inte är småbarn. Det här fixar ni! Och tänk vad skönt med stora barn som kan mysa med de små (och kanske vill ställa upp som barnvakt när de blir lite äldre)!

Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!