Sexmissbruk
Jag förstår att sexmissbruk inte är något ovanligt idag.. och jag själv kan säkert räknas in i den kategorin. Men jag skulle vilja höra mig för angående ett sjukligt destruktivt tänkande och agerande gällande sex..
Har tidigare varit medberoende till mina barns far som va alkoholist och dras på något konstigt vis till trasiga män.. det är något jag är medveten om och något jag själv jobbar på.. det ger mig nån typ av bekräftelse att känna mig behövd då jag i min uppväxt inte fått kärlek uttryckt varken verbalt eller med kroppslig normal beröring.. dvs kramar, omfamnande kärlek, pussar osv..
När jag för nåt årsen mötte en man som under vår första tid avslöjade sig ha ett extremt svårt sexmissbruk så växte genast ett ansvar, en "jag ska hjälpa och stötta dig" känsla.. vi lagar det som gör dig illa!
Jag är väldigt noga med öppenheten och ärligheten i en relation och vi öppnade upp oss helt "naket" inför varandra..
Jag har i efterhand (han avslutade "oss" i somras på jakt efter sig själv) fått ett mer ingående erkännande kring hans tankegångar och sjukliga behov.. och får en mer och mer övertygande känsla av att han blivit ofredad av en man eller män som liten. Han säger sig själv vara ovetandes om det isåfall..
Är det möjligt att man helt förträngt ett sådant ofredande? Och är det en vanlig orsak till ett extremt destruktivt sexmissbruk där man vill bli våldtagen av äldre män? Klä sig som kvinna och bli förnedrad..?
Jag är inte en människa som dömer varken läggning, ras, psykiska problem eller något annat.. men ett sjukligt beteende.. ett svårt missbruk är något jag har levt i innan och även om man missbrukar inom olika ämnen så är själva missbruket skitsamma..
Jag kan inte sluta tänka på hypnos.. någon som provat? Skulle det kunna ge svar på ett ev. Ofredande som barn?
Hoppas det finns någon därute som kan relatera till eller kanske har lite svar på mina frågor..
Tack på förhand