Kille jag knappt känner vill resa till mig
Jag har en grej jag behöver lite tips/vägledning/er åsikt om. Jag har haft kontakt på distans med en kille i ungefär en månad. Vi kommer bra överens och har även fattat tycke för varandra. Han bor i ett sydeuropeiskt land och har sagt att han vill träffa mig. En dag bokade han flygbiljetten hit för att träffa mig, och jag blev jätteglad eftersom jag hade sett fram emot att träffa honom. Han kommer om någon vecka och de känslor jag har just nu är pirriga och bra, men någonstans där finns en liten varningsklocka som säger mig att vara på min vakt. Det är tänkt att han ska övernatta hos mig. Jag har jobb på förmiddagen och kommer därför inte vara hemma då. Hur mycket kan jag lita på att han sköter sig och inte exempelvis skulle vandalisera min lägenhet eller möjligtvis stjäla något? Alltså, jag tror mig känna honom väl men jag har lite svårt att lita på killar jag dejtar nuförtiden av tidigare dåliga erfarenheter.
Finns det något jag kan göra i förebyggande syfte så att jag känner mig trygg och säker när han är här? Jag har redan informerat några vänner om detta samt gett dem hans namn och efternamn. Vill veta hur ni tänker och tycker om allt detta. Är det fler än jag som är i samma sits? Tack i förväg!