• Wilbo80

Leksakskök till 16 månaders?

NY LIKADAN TRÅD pga att jag vill tillåta anonyma svar!

Hej!

Funderar på julklappar... Eftersom sonen på snart 14 mån älskar våra köksredskap och börjat vispa och hålla på (som de flesta barn antar jag)

Funderar jag på att köpa ett leksakskök i julklapp..då är han 16 månader. Men är det lite tidigt och kanske svårt för honom att uppskatta nu? Lite onödigt kanske? Är det bättre att vänta till 2 års dagen (Augusti), det känns dock som ganska lång tid.. Vad säger ni? Har era barn uppskattat leksakskök, och i vilken ålder? Som tidigast...:)

Tack för hjälpen!

• Svar på tråden Leksakskök till 16 månaders?
  • Anonym (Ja!)

Absolut! Våra barn har lekt med det i den åldern och några år till. Jättebra julklapp.

• Ellie

Vi har många gånger köpt saker som de egentligen varit lite för små för, men de leker med det till och från, och mer i perioder. Det finns väl inget som hindrar att han har det redan även om han skulle leka mer med det om några månader?
    Något som varit väldigt populärt här hemma är leksksmat som www.bamba.se/product.html/leksaksmat-i-vaska

• Wilbo80

Tack för svar! :)

Ja absolut kan han leka med det senare i så fall! (tänkte typ att han skulle tröttna på det om han ser det varje dag och sen inte få upp suget att leka med det..)

• Anonym (.)
    Wilbo80 skrev 2017-10-14 18:45:19 följande:

Tack för svar! :)

Ja absolut kan han leka med det senare i så fall! (tänkte typ att han skulle tröttna på det om han ser det varje dag och sen inte få upp suget att leka med det..)

Det tror jag inte men i så fall kan ni ju ställa undan det ett tag och plocka fram ett halvår senare.
  • Ruter

Köpte ett till sonen när han var 11månader och han uppskattade det väldigt mycket. Anledningen till att vi köpte det så tidigt var att vi hitta ett i fyndhörnsn på ikea och han ställde sug vid det och börja leka där. Varit väldigt uppskattat från första stund och han kunde stå i en timme och leka i bara det. Han leker fortfarande väldigt mycket i det. Idag är han snart 4 år. Lillasyster började också runt 1år att intressera sig för köket och leker nu lika mycket som storebror gjorde när han var mindre.

• Wilbo80

Vad kul att det verkar vara så uppskattat, och så länge också! Kommer helt klart köpa det :)

Blir ju själv sugen när jag googlat runt och ser alla fina tillbehör som finns till :D

• Wilbo80

Kan passa på att fråga en till grej: Kan man köpa ett Råttfällan spel till en 5 åring i julklapp (fyller 6 nästa år) å sen nånting mer... Vi brukar inte överösa varandras barn med julklappar men brukar bli nånting iaf.. Det är ingen pojke som håller på med massa tv-spel och superhjältefigurer och så..

Men är ett Råttfällan spel konstigt att köpa idag..?

• legomum

Köpte ett till mina grabbar med en massa kastruller och byttor slevar osv. Det som var intressantast och roligast var mina köksredskap..
    Köpte mikkis (Skräpkvalite fö) kök och diskbänk, diskbänken är fantastisk att använda som soptunna ...om man lägger ner den... går ner många leksaker då...

För oss ett onödigt köp haha

• legomum
    Wilbo80 skrev 2017-10-14 20:51:42 följande:

Kan passa på att fråga en till grej: Kan man köpa ett Råttfällan spel till en 5 åring i julklapp (fyller 6 nästa år) å sen nånting mer... Vi brukar inte överösa varandras barn med julklappar men brukar bli nånting iaf.. Det är ingen pojke som håller på med massa tv-spel och superhjältefigurer och så..

Men är ett Råttfällan spel konstigt att köpa idag..?

Ja det kan du. Kommer bli superkul för 5 åringen
    Väntar ut lite så jag kan köpa den till mina nu 4 åringar
  • DazaC

Hej!

Köpte ett IKEA-kök när sonen var ca 18 månader. Mycket uppskattat! Även IKEAs kastrullpaket har gått hem. Sen köpte vi färgglada tillbehör till köket i plast och han plockar mycket med det. Absolut en bra julklapp. :)

Svar på tråden Leksakskök till 16 månaders?