• Isathe

Hur sent kan man plussa?

(VARNING FÖR LÅNGT INLÄGG)

Hej på er!!

Vet att de finns en hel del såna här trådar men ville ändå starta en egen tråd och skriva av mig lite....

Har försökt sedan februari.... Så nu börjar det känns så hopplöst detta!!

Hade BIM i fredags, om den skulle kommit hade cykeln slutat på 30 dagar. Har haft allt mellan 26-31 dagars cyklar. Så att den skulle kommit igår vore ju inte helt fel, hade då fått en cykel på 31 dagar.

Men, min mens har fortfarande inte kommit....

Är idag på cd 33, så kanske 1-2 dagar sen så inte jätte mkt. Har Inte ens lite brunt/rosa på pappret.

Problemet är att jag inte tagit äl-test den här månaden då cyklarna varit regelbundna tidigare och vi Påbörjade utredning denna månad pga tidigare konstaterad pco men eftersom mensen varit regelbunden tills nu så får vi ingen mer hjälp just nu.

Nu är jag orolig att mensen ska börja krångla igen.... Tog ett tok neg RFSU test imorse.

Har inga direkta symtom förutom lite konstiga spänningar långt ner i magen, ibland som gör att jag vill dra in magen. Känns inte som mensvärk eller Ägglossningsvärk. Inga ömma bröst eller något annat.

Kanske inte hade någon ägglossning den här månaden.

Så nu funderar jag....

Eller hur sent kan man förvänta sig ett pluss?

• Svar på tråden Hur sent kan man plussa?
  • Jag är bara jag

Med extremt få undantag inte senare än början v.5. Då ska hcg vara så högt så det ger plus. De som inte plussar alls är såna där som där hcg inte går ut i urinet. Problemet är att många inte vet när de hade äl utan gissar (ibland utifrån en app!) och nästan ingen egentligen vet om de hade det alls. Därav många trådar om låghormonare och de som passerat BIM för länge sen, men inte fått plus. Jag har tatt hcg-prov v.4+5 och haft nästan 10000, ca 2000 resp. 361. Nånstans däremellan ska hcg ligga v.5.

• Isathe
    Jag är bara jag skrev 2017-10-15 22:13:50 följande:

Med extremt få undantag inte senare än början v.5. Då ska hcg vara så högt så det ger plus. De som inte plussar alls är såna där som där hcg inte går ut i urinet. Problemet är att många inte vet när de hade äl utan gissar (ibland utifrån en app!) och nästan ingen egentligen vet om de hade det alls. Därav många trådar om låghormonare och de som passerat BIM för länge sen, men inte fått plus. Jag har tatt hcg-prov v.4+5 och haft nästan 10000, ca 2000 resp. 361. Nånstans däremellan ska hcg ligga v.5.

Hm okej! Om man utgår från senaste mensen som var 13/9 så är jag idag 4+4, så borde med andra ord plussat idag om de hade varit något. Får alltså bara vänta it att mensen ska komma.
  • Jag är bara jag
    Isathe skrev 2017-10-15 22:33:51 följande:
    Hm okej! Om man utgår från senaste mensen som var 13/9 så är jag idag 4+4, så borde med andra ord plussat idag om de hade varit något. Får alltså bara vänta it att mensen ska komma.
    Om du hade äl då ja, den kanske var senare. Dina cykler varierar ju lite så äl kanske blev ännu lite senare denna cykel än det senaste den nånsin varit innan. Och då kan några dagar göra skillnad.
  • Jsv17

Varning för långt svar

Jag hade liknande cykel som du, min cykel var mellan 27-32 dagar, jag testade negativt på första bim enligt app vilket var dag 29, jag testade negativt IGEN på dag 32, dag 33 fick jag något som jag själv tolkade som ett spökstreck på cb då det inte gick att få på bild. Säker på att min mens givetvis bestämt sig för att strula eftersom vi försökte bli gravida så slutade jag testa och tänkte invänta mens men när den ännu inte kommit dag 35 tog jag ett Apotekets och där var ett streck! Som både jag och mannen kunde se tydligt, men digital visade neg, först på dag 36 fick jag positivt även på digital, och då 1-2 veckor, men fick också bruna flytningar samma dag så trodde det var en kemisk eller tidigt missfall då jag plussade så sent och "bara" fick 1-2 veckor. Men nä då, nu har jag en lite sparkande kille i magen (v.34) som väckte mig redan kl 4:30 idag genom att kicka mitt revben

Jag hade förmodligen senare ägglossning än jag trodde, trots ältest, då jag även blev flyttad en hel vecka bakåt på rul sen. Klart det kan vara utebliven ägglossning, men det behöver inte vara kört för att man inte plussar långt innan bim, känns som alla gör det, och att det typ ör kört redan flera dagar innan bim, men sånär det inte för alla. Håller alla tummar och tår att det verkligen blir ett plus för dig!

Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Isathe
    Jsv17 skrev 2017-10-16 05:26:10 följande:

Varning för långt svar

Jag hade liknande cykel som du, min cykel var mellan 27-32 dagar, jag testade negativt på första bim enligt app vilket var dag 29, jag testade negativt IGEN på dag 32, dag 33 fick jag något som jag själv tolkade som ett spökstreck på cb då det inte gick att få på bild. Säker på att min mens givetvis bestämt sig för att strula eftersom vi försökte bli gravida så slutade jag testa och tänkte invänta mens men när den ännu inte kommit dag 35 tog jag ett Apotekets och där var ett streck! Som både jag och mannen kunde se tydligt, men digital visade neg, först på dag 36 fick jag positivt även på digital, och då 1-2 veckor, men fick också bruna flytningar samma dag så trodde det var en kemisk eller tidigt missfall då jag plussade så sent och "bara" fick 1-2 veckor. Men nä då, nu har jag en lite sparkande kille i magen (v.34) som väckte mig redan kl 4:30 idag genom att kicka mitt revben

Jag hade förmodligen senare ägglossning än jag trodde, trots ältest, då jag även blev flyttad en hel vecka bakåt på rul sen. Klart det kan vara utebliven ägglossning, men det behöver inte vara kört för att man inte plussar långt innan bim, känns som alla gör det, och att det typ ör kört redan flera dagar innan bim, men sånär det inte för alla. Håller alla tummar och tår att det verkligen blir ett plus för dig!

Känner igen ditt namn från trådar i början av året, vi har ju försökt sedan februari....

Tack för din solskenshistoria, de gör mig lite positiv.

Igår var jag på dag 33 när jag testa, med morgonurin. Jag får ge det ett par dagar in i den här veckan innan jag testar igen, visar de då fortfarande negativt får jag ringa kliniken i slutet av veckan och be om hjälp.
    Jag vågar däremot jag inte hoppas på för mkt, eftersom jag sedan tidigare har en pco diagnos som från p-pillerstoppet i februari varit regelbunden, men finns ju tyvärr en risk att den nu börjar krångla och jag inte har haft någon ägglossning denna månad.

• Jsv17
    Isathe skrev 2017-10-16 07:43:41 följande:

Känner igen ditt namn från trådar i början av året, vi har ju försökt sedan februari....

Tack för din solskenshistoria, de gör mig lite positiv.

Igår var jag på dag 33 när jag testa, med morgonurin. Jag får ge det ett par dagar in i den här veckan innan jag testar igen, visar de då fortfarande negativt får jag ringa kliniken i slutet av veckan och be om hjälp.

Jag vågar däremot jag inte hoppas på för mkt, eftersom jag sedan tidigare har en pco diagnos som från p-pillerstoppet i februari varit regelbunden, men finns ju tyvärr en risk att den nu börjar krångla och jag inte har haft någon ägglossning denna månad.

Ja, jag var med i bim trådar jan-mars, plussade i mars. Det finns ju en risk för andra bekymmer, en PCO diagnos kan ju ställa till det, men jag vågade inte heller hoppas särskilt mkt efter minus på dag 32. Jag delar min historia lite då och då här därför att jag tycker det är alldeles för många som testar så långt innan bim och ger upp, och också (precis som jag själv gjorde) utgår ifrån att svaga test och sena plus innebär att nåt är fel, förstörde början på min graviditet lite. Så hoppas det blir plus för dig, och om inte så hoppas jag att du får hjälp att få ordning på mensen så att du får ditt plus snarast möjligt, lycka till <3
  • Isathe
    Jsv17 skrev 2017-10-16 08:53:35 följande:
    Ja, jag var med i bim trådar jan-mars, plussade i mars. Det finns ju en risk för andra bekymmer, en PCO diagnos kan ju ställa till det, men jag vågade inte heller hoppas särskilt mkt efter minus på dag 32. Jag delar min historia lite då och då här därför att jag tycker det är alldeles för många som testar så långt innan bim och ger upp, och också (precis som jag själv gjorde) utgår ifrån att svaga test och sena plus innebär att nåt är fel, förstörde början på min graviditet lite. Så hoppas det blir plus för dig, och om inte så hoppas jag att du får hjälp att få ordning på mensen så att du får ditt plus snarast möjligt, lycka till <3
    Så glad att du delar med dig av din historia, de inger verkligen hopp för mig. Vilken dag plussade du? Jag är idag på BIM+5-6 något sång och 5+1 om de nu är ett växande frö där inne.

Jag har fortfarande inte vågat testa, men köpte ett test igår. Ev. om jag vågar testa idag efter jobbet eller imorgon bitti.
    Vill inte få ett slag i ansiktet med ett minus men är också frustrerande att inte gå och veta, hittar jag på dom ytterst få symtomen som ev. finns??
  • kna1

Jag är i en liknande situation, har dock en cykel på runt 33 dagar, är på dag 37 imorgon och inte ett endaste spår av mensen hittills. Inte heller några symtom förutom väldigt uppblåst och ibland gasig mage annars ingenting. Testade imorse på dag 36 och fick toknegativt så jag inväntar mensen helt enkelt.. Men nånstans hoppas jag ändå att det kanske kanske är nånting och att jag plussar efter några dagars väntan om mensen inte behagar dyka upp.

Men jag är så pessimistisk ändå för när man läser när alla plussar så BORDE jag ju sett något nu?

• Jsv17
    Isathe skrev 2017-10-19 09:15:19 följande:

Så glad att du delar med dig av din historia, de inger verkligen hopp för mig. Vilken dag plussade du? Jag är idag på BIM+5-6 något sång och 5+1 om de nu är ett växande frö där inne.

Jag har fortfarande inte vågat testa, men köpte ett test igår. Ev. om jag vågar testa idag efter jobbet eller imorgon bitti.

Vill inte få ett slag i ansiktet med ett minus men är också frustrerande att inte gå och veta, hittar jag på dom ytterst få symtomen som ev. finns??

Det beror lite på hur man räknar, jag plussade bim +7 om man går enligt app, men bim +3 jag går efter min längsta cykel (jag tror att det var 5+0 eller 5+1 i graviditeten det var i v.6 iaf). Prova testa, det är jobbigt om det är negativt men tänk om där är ett plus? Jag fortsätter hållla tummarna
  • Lantisbarn

Hej jag är lite i samma situation. Har i snitt en cykeln på 32 dagar min längsta har varit på 35 men idag är jag på dag 40 ingen mens i sikte o negativt på testen (senast i morse) haft molvärk o öma bröst i ca en vecka. O illamående tillochfrån. Pratade med gyn o rådet ja fick var o avvakta någon vecka ta nytt test då om mensen inte kommit. Men denna väntan den tär på en.. vi har försökt sen sep 2016 i 1 år nu. Varit gravida 2 gången båda sluta i missfall så man vill ju så gärna att detta ska gå vägen.. eller otminstånne att mensen kan dyka upp så man kan börja om på ett nytt försök. Håller tummarna att nån av oss får ett pluss snart

• kna1

Förstår dig Lantisbarn. Väntan är så jobbig! Jag är på cykeldag 37 idag och ingen mens.. Antingen vill man ju försöka igen eller så vill man ha ett plus! Så frustrerande :(

• Lantisbarn
    kna1 skrev 2017-10-20 17:01:27 följande:

Förstår dig Lantisbarn. Väntan är så jobbig! Jag är på cykeldag 37 idag och ingen mens.. Antingen vill man ju försöka igen eller så vill man ha ett plus! Så frustrerande :(

Aa väntan och ovissheten är verkligen jobbigast. Nu på eftermiddagen så kom mensen så nu fick ja veta iaf efter en veckas funderingar så känns skönt så nu tar vi nya tag o hoppas på ett plus i november istället :) hoppas ni andra plussar
Svar på tråden Hur sent kan man plussa?