Anonym (anonym) skrev 2017-10-17 11:51:18 följande:
Fast den flickan hann inte ens gå i skolan mer än någon vecka och var inte utsatt för någon mobbing och rymde från familjehemmen och hamnade i förorter i storstäder med äldre kriminella och togs med på flykt i Sverige och Norge med pappan som inte bedömdes som lämplig för dem pga. diverse problematk.
Vad ska man göra med unga människor som inte kan bo hemma och som sticker från sina familjehem när enda alternativet är behandlingshem som har den utformning de har för att skydda andra från skador och skydda den omhändertagna från att skada sig själv.
Varför ljuger du? Varför kryddar du med osanningar? Tror du att du ska få stå oemotsagd i detta?
Först ljög du om att pappan ansågs olämplig. Det har aldrig hänt.
Var det inte så att modern (med många psykturer i bagaget) bedömdes olämplig? Åtminstone mindre lämplig. Hon förlorade ju vårdnaden. Pappan vann.
T o m behandlande överläkare ansåg pappan vara bättre för barnen än mamman.
Flickan var enligt egen utsago mobbad, jo. Och att de flyttade tillfälligt till Norge berodde på att skolan (och soc) inte kunde hjälpa dom med skolproblemen. Åtminstone är det vad jag minns av det hela när jag läste om den hemska händelsen.
Var det inte t o m så att modern gjort vissa medgivanden om grov misshandel på barnen? Kan du friska upp mitt minne?
Som jag förstod det så ansågs det i alla fall som en rejäl skandal att en elvaårig flicka låstes in bland missbrukare och självskadare och kriminella.
Och bara sisådär under tio år senare händer det igen. Otroligt tragiskt.