• palmrosi

Blir så ledsen!! varför blir jag aldrig gravid!!!!

jag är så less på detta nu!!
    här sitter man 1 år och 4 mån efter flikka gick bort! och har fortfarande inte lyckats bli gravid!!!

pratat med många kompisar och fler som lyckas på en gång
    Jag blir så less!!

alla säger stackare att de inte händer något!! jaja de har jag hört tusen tals gånger!!!
    fy F*N för detta !!
    jag årkar inte mer!!
    jag vill ha barn! ska de vara så j*vla svårt?????????

GRÅT!

• Svar på tråden Blir så ledsen!! varför blir jag aldrig gravid!!!!
  • Fiffa5

Palmrosi: Det låter ju toppen att du märker av din ÄL. Skönt att slippa hålla på med ÄL-test för som du säger så blir det lätt att man spänner sig.

Har ni påbörjat ngn form av utredning eller tänker ni avvakta lite?

• palmrosi

frida: ja man spänner sig med dom där stickorna tycker jag!!

ja de är skönt att kunna veta när man har äl

ja vi har ju börjat utredning! har varit in och spolat äggledarna men nu är de stopp ända tills han lämnar in provet!

• Fiffa5

Palmrosi: OK, tycker ändå att ni har kommit en bit på vägen. Försök slappna av nu då o bara se till att pricka in ÄL.

• palmrosi

Frida: ja en bit har vi ju kommit ja jag ska försöka bara slappna av Men denna längtan!"!!!

• Fiffa5

Ja, det är inte lätt att slappna av...jag vet. Blir lätt att man spänner sig bara av den anledningen ju.

• palmrosi

Frida: ja precis!! de är de som är de jobbiga!!!

• Melwin E

ett råd från en som lyckades efter avlsutat utredning å efter att ha gett upp.
    vi försökte i flera år med nääääää sen kom det bara ...

"ge upp", börja med att mysa för att det är trevligt..... då tänker du inte på det å kroppen låser sig inte.
    satsa på nå annat... adoption.. det gjorde vi....

nu försöker vi inte få ett syskon utan vi myser igen  å ptja får se om det lyckas denna ggn med.

ju mer du försöker........ ju mer misslyckas du.... livet suger get used to it
  • tess18

Prova med Johannesört. Har en kompis som hade svårt att bli med barn och som försökte i flera år. Så började hon äta Johannesört av andra anledningar och plötsligt blev hon på smällen!! Prova, det är väl värt ett försök...

• sonica

gå in på:www.pregnancyloss.info/ och klicka på trying again...

minns inte riktigt hur det var men jag tror man skulle ha sex från dag 8 och framåt varje dag, tills äl testet blev positivt,då skulle man mysa den dagen sen efter det tre dagar i rad. Sen skulle man vila från sex tills bim.

värt att prova kanske?

• sonica

...klicka på sperm meets egg plan...

• ÅsaGåsaC

Palmrosi:

Jag tror på det många redan skrivit... Att man är så fixerad och önskar såååå mycket att det ska bli nå't så kroppen inte kan åstadkomma det man vill...

Händer ofta att tex efter de som adopterat barn att utan nya seriösa försök helt plötsligt är gravida... 

Jag kan gå till mig själv, slutade med p-piller 1993 och i april 1998 fick vi för första gången ett plus... Det var lång tid kan jag lova!! "Enda vi gjorde annorlunda"  då var att vi insåg att vi fixar nog inte detta själva så vi hade kontaktat kk och fått tid för första besök i en utredning. Iom släpptes tankarna/fixeringen på det och vips var jag gravid och fick lämna återbud till tiden. De sa till och med då på kk att det var jättevanligt att de fick återbud av par som försökt i åratal men när utredning var på G så blev de gravida utan hjälp.

Nu vill jag absolut inte säga att tänk inte på det, för det går inte det vet jag!!
    Däremot vill jag bara säga sök hjälp, ta emot hjälp som ni erbjuds och erbjuds ni inte någon hjälp - KRÄV den då!!

Önskar er lycka till!!

KRAMAR

• Jennie med ie

"Händer ofta att tex efter de som adopterat barn att utan nya seriösa försök helt plötsligt är gravida..."
    Nej det händer inte alls ofta utan tvärtom ganska sällan. Och det är INTE vanligare att par som adopterat blir gravida spontant inom en viss tid än att ofrivilligt barnlösa som INTE adopterat blir det. Det är en myt, myt och åter myt att det skulle bli lättare på nåt sätt att bli gravid för att man adopterat och därför "slappnar av".

• LillaAnna72

Palmrosi: Jag har en kompis som fick barn för sju år sen och än inte blivit gravid igen trots ihärdiga försök... det var hans spermier som var i urdåligt skick... så de hade enormt stor tur med att bli gravida vmed första barnet. Så jag förstår varför de vill ha spermaprov av din sambo trots att ni varit gravida förrut!
    Vi genomgår oxå utredning nu - har lämnat alla prover och allt ser bra ut. Om nånveka ska behandlinga v nåt slag sättas igång! Spännande!

• Jojo och bebben

Jag kan, precis som alla andra här, bara tala av egen erfarenhet..
    Jag har många bekanta runtomkring som av olika anledningar har haft svårt att få barn..Och jag tror visst att det låser sig när man blir för fixerad vid att göra bebbe..(ÄL, BIM, temp, livmodertapp, sex på bestämda tider osv) .Två av paren hade försökt i säkert 15(!!) år med bla. IVF och provrörsbefruktning..Eftersom det inte fungerade gav dom upp och av olika skäl bestämde dom sig för att förbli barnlösa, mycket pga att de tyckte att dom var för gamla..Och plupp så började det spruta ut ungar
    Hjärnan är en konstig manick och det är nog lätt att ett pressat psyke sätter sig i kroppen och hämmar vissa kroppsliga funktioner..Man vet ju själv hur det är när man väntar på BIM..Man blir ju så knäpp så man lyckas skjuta på mensen ibland..

Tycker att det är lite tråkigt att många blir upprörda när man påstår att psyket styr mycket om bebisverkstaden ska fungera eller inte..Psyket kan göra att man blir apatisk, blind, döv och mycket annat hemskt så visst kan det hämma fertiliteten..

Jag håller tummarna för dig TS att det tar sig snart igen..Men det är säkert bra att gå på undersökning för att se att allt står rätt till..Mycket kan ju ändras i kroppen när man en gång fött barn...
    Skickar många kramar iallafall!!

• palmrosi

nu har vilagt bebis verkstan åt sidan.. för nu ska vi åka till turkiet om 5,5 veckan

• Engla75

Jag känner igen det där. Har fyra kompisar som fått barn (en av dem två st.) och alla har blivit gravida vid första försöket! Oddsen ser alltså inget vidare ut för mig, vilket redan har bevisats eftersom jag slutade med p-piller för drygt ett år sedan...

• Engla75

Önskar dig lycka till och ge inte upp, för det tänker jag inte göra. Kram!

• ÅsaGåsaC

Jennie med ie:
    Jag vet inte var du hämtar "dina" uppgifer ifrån.... Det jag däremot VET är att mitt tidigare inlägg handlar om par (mer än ett...) i min bekanskapskrets. Alltså INGA MYTER!!!
    Precis som "Jojo och bebben" skriver, hjärna styr mycket mer än man tror!

Till TS: många kramar och lycka till från mig!!

• Jennie med ie

ÅsaGåsa, de hämtar jag från vetenskapen, från det bekräftade och sanna. Det ÄR en myt. Det har gjorts flera undersökningar som tydligt visar att det INTE är det minsta vanligare att de som adopterar blir spontant gravida än att de som inte adopterar blir det inom samma tid. Det utesluter såklart inte att det blir så för en del....

Svar på tråden Blir så ledsen!! varför blir jag aldrig gravid!!!!