Jag kan, precis som alla andra här, bara tala av egen erfarenhet..
Jag har många bekanta runtomkring som av olika anledningar har haft svårt att få barn..Och jag tror visst att det låser sig när man blir för fixerad vid att göra bebbe..(ÄL, BIM, temp, livmodertapp, sex på bestämda tider osv) .Två av paren hade försökt i säkert 15(!!) år med bla. IVF och provrörsbefruktning..Eftersom det inte fungerade gav dom upp och av olika skäl bestämde dom sig för att förbli barnlösa, mycket pga att de tyckte att dom var för gamla..Och plupp så började det spruta ut ungar
Hjärnan är en konstig manick och det är nog lätt att ett pressat psyke sätter sig i kroppen och hämmar vissa kroppsliga funktioner..Man vet ju själv hur det är när man väntar på BIM..Man blir ju så knäpp så man lyckas skjuta på mensen ibland..
Tycker att det är lite tråkigt att många blir upprörda när man påstår att psyket styr mycket om bebisverkstaden ska fungera eller inte..Psyket kan göra att man blir apatisk, blind, döv och mycket annat hemskt så visst kan det hämma fertiliteten..
Jag håller tummarna för dig TS att det tar sig snart igen..Men det är säkert bra att gå på undersökning för att se att allt står rätt till..Mycket kan ju ändras i kroppen när man en gång fött barn...
Skickar många kramar iallafall!!