• Babygirl365

Känna av graviditet 24 timmar efter samlag?

Hej tjejer!

Kanske ska börja med att berätta att min senaste mens startade 22/11 och jag skulle enligt P-Tracker appen ha min ÄL 10/12, villket jag även kännde av att jag hade efter som ja hade lite lätt mensvärk någon dag runt 10/12.

Nu är det såhär att jag o min man kör på avbrutet samlag eftersom vi inte riktigt planerar barn men dock skulle vi bara bli glada om ja trotts allt "råkade" bli gravid.

Vi hade avbrutet samlag den 9/12, 3 gånger i rad.

Tänkte inte så mycket på det för ens min tjejmage började strama/spänna dagen efter på ett konstigt sätt som inte känndes som ÄL.

Så ja började söka runt lite och läste att man tydligen kan bli gravid vid avbrutet samlag om man haft det många gånger på rad efter som det kan finnas sperma kvar från förra "rundan".

Nu Har jag haft dessa spänningar + stickningar + ilningar + kurrande, ända sen den dagen efter vi hade samlag och det va nu 8 dagar sedan snart har aldrig haft det såhär innan.

Dessa spänningarna är konstanta bara ibland blir de värre o vissa korta stunder försvinner det helt.

Det känns nästan som att ja har en kula i nedre delen av magen och vid snabba rörelser hugger det till.

I några sekunder kan jag även få väldigt väldigt lätt mensvärks känsla som sedan snabbt går över. Har även haft nån skum lätt värk i nederdelen av ryggen nånstans lite då o då.

Vad säger ni om detta?

Kan ja vara skengravid kanske?

Eller Tror ni att de kan de vara ett litet mirakel där inne?

Min menscykel brukar vara mellan 29-35 dagar, kan på peka osså att min menscykel alldrig gått över 35 dagar. Så det är mellan 4-9 dagar kvar tills min mens är beräknad.

JAG ÄR JÄTTEEE NYFIKEN????????????

Någon som känner igen detta?

eller e de bara en riktigt jobbig mens som jag kan vänta mig:/

• Svar på tråden Känna av graviditet 24 timmar efter samlag?
  • Babygirl365
    Anonym (M) skrev 2017-10-16 23:06:21 följande:

Nej, totalt omöjligt att känna av graviditet efter 24h. Efter ens några dagar är det omöjligt att känna av graviditet.

Också, det heter livmoder. Tjemage... fånigt bebisspråk.

Om jag hade menat livmoder så hade jag sagt livmoder.
    Säger tjejmage för att jag känner det i hela det partiet av magen som inte killar har.
    detta är inget känsla som jag känner igen så vet inte var det kommer ifrån.
    Det ända jag vet hur de känns är mensvärk och detta är ingen mensvärk.

Behöver inte dina spydiga kommentarer här tack.
  • Anonym (Herregud)
    Babygirl365 skrev 2017-10-16 23:06:47 följande:

Men Åhh vad spännande att höra:)!

Man får hoppas på att det är en graviditet ja känner, kan inte ha gått runt med ÄL verk i 8 dagar.

Åter kommer med svar så fort jag vet, intressant att veta om det verkligen är det ja känt av så pass tidigt :)

Du kan omöjlig känna en gravidititet så tidigt, det börjar bli lite fåningt
  • Anonym (M)
    Babygirl365 skrev 2017-10-16 23:16:44 följande:
    Om jag hade menat livmoder så hade jag sagt livmoder.
    Säger tjejmage för att jag känner det i hela det partiet av magen som inte killar har.
    detta är inget känsla som jag känner igen så vet inte var det kommer ifrån.
    Det ända jag vet hur de känns är mensvärk och detta är ingen mensvärk.

Behöver inte dina spydiga kommentarer här tack.
    Det enda som skiljer är livmodern och äggstockar, och det är livmodern samt äggstockar som värker vid mens och graviditet. Det kan stråla ut så att det känns i rygg och så också, men det är ingen speciell "tjejmage". Någon sådan existerar inte. 

Mensvärk kan ändra karaktär,. Och det är inte värk från en gravidtet du känner av, för du kan inte känna av en graviditet såhär snabbt.  Så antagligen är det värk i samband med ägglossning och är det inte det, alltså inte i närheten av någon slags mensvärk så är det nog något du kanske borde kolla upp. Onormala magsmärtor som plötsligt uppstår bör kollas upp, om det håller i sig eller gör akut ont. 
  • Milou3

Jo man kan känna av värk från en graviditet så fort ägget börjar att implantera sig och växa. Haft så vid samtliga 9 graviditeter med start redan ett par dagar innan bim.

• karamellflickan
    Milou3 skrev 2017-10-18 19:42:45 följande:

Jo man kan känna av värk från en graviditet så fort ägget börjar att implantera sig och växa. Haft så vid samtliga 9 graviditeter med start redan ett par dagar innan bim.

Ja, men ägget fäster inte inom 24 timmar efter samlag... TS hade sex vis ägglossning och kände redan inom ett dygn att hon var gravid, fick putmage etc.
  • Milou3
    karamellflickan skrev 2017-10-18 21:37:56 följande:

Ja, men ägget fäster inte inom 24 timmar efter samlag... TS hade sex vis ägglossning och kände redan inom ett dygn att hon var gravid, fick putmage etc.

Nej det stämmer såklart. Först är det väl efterdyningar från äl som känns men om ägget fäster tidigt, ex runt 4-5 dagar efter äl så kan det börja kännas mol redan då :)

Jag blev väldigt gasig och svullen tidigt. Pga graviditeten men såklart inte pga fostret/embryot.
  • Babygirl365
    Milou3 skrev 2017-10-18 22:00:06 följande:
    Nej det stämmer såklart. Först är det väl efterdyningar från äl som känns men om ägget fäster tidigt, ex runt 4-5 dagar efter äl så kan det börja kännas mol redan då :)

Jag blev väldigt gasig och svullen tidigt. Pga graviditeten men såklart inte pga fostret/embryot.
    Exakt menar ju såklart inte att det skulle vara embryot ja skulle känna utan menar mer att min mage påverkas av att något kanske händer där inne
  • Babygirl365

Känner ingenting alls i min mage idag stramandet och det andra har försvunnit nu 2 dagar innan bim, Så tror tror inte att jag är gravid.
    Men dock så ska jag testa om inte min mens kommit innan 28/10

• Förstabarnet96

Hej! Spännande ligger exakt på samma datum som du med både ÄL och Senaste mensen , har BIM på söndag, testa neg idag.. men hoppas fortfarande :(

• Babygirl365
    Förstabarnet96 skrev 2017-10-19 11:23:07 följande:

Hej! Spännande ligger exakt på samma datum som du med både ÄL och Senaste mensen , har BIM på söndag, testa neg idag.. men hoppas fortfarande :(

vad spännande:)
    åhh:( därför jag inte vågar testa såhär tidigt.

Har du haft några symptom?
    Ja har bim på lördag, men min mens kan vara sen ibland så ska testa först nästa lördag 28/10 efter som den har aldrig varit 1 hel vecka sen
  • Förstabarnet96

Är så otålig men hade ju iof bara ägglossning för 9 dagar sen så är kanske lite tidigt..

Enda symtomet jag har just nu är att jag haft ont i slutet av ryggen i några dagar nu så funderar om de kan vara något..

• Babygirl365
    Förstabarnet96 skrev 2017-10-19 14:24:17 följande:

Är så otålig men hade ju iof bara ägglossning för 9 dagar sen så är kanske lite tidigt..

Enda symtomet jag har just nu är att jag haft ont i slutet av ryggen i några dagar nu så funderar om de kan vara något..

Ja osså,
    men måste bara försöka tänka att jag blir inte mer eller mindre gravid bara för att jag känner efter,
    om de skulle va så att man e gravid så visar de sig förr eller senare liksom hjälper de inte att man testar förtidigt som jag har gjort vid nått annat tillfälle när ja trodde ja va gravid
Svar på tråden Känna av graviditet 24 timmar efter samlag?