• Babygirl365

Känna av graviditet 24 timmar efter samlag?

Hej tjejer!

Kanske ska börja med att berätta att min senaste mens startade 22/11 och jag skulle enligt P-Tracker appen ha min ÄL 10/12, villket jag även kännde av att jag hade efter som ja hade lite lätt mensvärk någon dag runt 10/12.

Nu är det såhär att jag o min man kör på avbrutet samlag eftersom vi inte riktigt planerar barn men dock skulle vi bara bli glada om ja trotts allt "råkade" bli gravid.

Vi hade avbrutet samlag den 9/12, 3 gånger i rad.

Tänkte inte så mycket på det för ens min tjejmage började strama/spänna dagen efter på ett konstigt sätt som inte känndes som ÄL.

Så ja började söka runt lite och läste att man tydligen kan bli gravid vid avbrutet samlag om man haft det många gånger på rad efter som det kan finnas sperma kvar från förra "rundan".

Nu Har jag haft dessa spänningar + stickningar + ilningar + kurrande, ända sen den dagen efter vi hade samlag och det va nu 8 dagar sedan snart har aldrig haft det såhär innan.

Dessa spänningarna är konstanta bara ibland blir de värre o vissa korta stunder försvinner det helt.

Det känns nästan som att ja har en kula i nedre delen av magen och vid snabba rörelser hugger det till.

I några sekunder kan jag även få väldigt väldigt lätt mensvärks känsla som sedan snabbt går över. Har även haft nån skum lätt värk i nederdelen av ryggen nånstans lite då o då.

Vad säger ni om detta?

Kan ja vara skengravid kanske?

Eller Tror ni att de kan de vara ett litet mirakel där inne?

Min menscykel brukar vara mellan 29-35 dagar, kan på peka osså att min menscykel alldrig gått över 35 dagar. Så det är mellan 4-9 dagar kvar tills min mens är beräknad.

JAG ÄR JÄTTEEE NYFIKEN????????????

Någon som känner igen detta?

eller e de bara en riktigt jobbig mens som jag kan vänta mig:/

• Svar på tråden Känna av graviditet 24 timmar efter samlag?
  • Meriall

Kan vara ägglossningsvärk också. Men jag tror vissa kan känna av graviditet.

• Babygirl365
    Meriall skrev 2017-10-16 20:28:34 följande:

Kan vara ägglossningsvärk också. Men jag tror vissa kan känna av graviditet.

Kan man ha ägglossning verk i 8 dagar efter min ÄL?:o
  • Milou3

Jag har blivit gravid av avbrutet samlag 3 ggr så visst kan man bli gravid! Alla de 3 ggr hade vi bara sex 1 gång per tillfälle. Men dina 3 ggr på raken låter ju ännu mer risky för graviditet :)

Rent intuitivt kan man nog känna av en graviditet tidigt eller nästan direkt efter. Jag har varit med om det 1 gång! Ascool känsla.

Molvärk kan man ha både ogravid och gravid mellan äl och bim. Om 2-3 dagar borde du kunna testa!

• Anonym (Herregud)

Nej man kan inte känna en graviditet efter 24 h , det tar 3-5 dagar för ett befruktat ägg att nå livmoderns så det du känner är ingen graviditet utan möjligtvis ägglossning. Dessa trådar börja bli riktigt löjliga

• karamellflickan
    Anonym (Herregud) skrev 2017-10-16 22:06:50 följande:

Nej man kan inte känna en graviditet efter 24 h , det tar 3-5 dagar för ett befruktat ägg att nå livmoderns så det du känner är ingen graviditet utan möjligtvis ägglossning. Dessa trådar börja bli riktigt löjliga

Dessutom så befruktas sällan ägget med en gång, det tar en stund för spermierna att vandra upp till äggledaren och fram till ägget. Om det går riktigt snabbt kan det iof gå på 30 min, men det kan likaväl ta några dagar.

Så sannolikheten att ts är gravid är nog ganska stor med tanke på att de sexade på tre gånger. Och då är det troligast att spermien ifråga kom från första omgången då det tar ett tag för mannen att producera nya, livsdugliga spermiee. Att det är graviditet som TS känner och det efter 24 timmar efter sex - sannolikhet 0%.

Bula får man dessutom betydligt senare. Förutsatt att pojkvännen inte är en Alien, en vampyr (sett för många vampyrfilmer inkl twilight) eller ett troll. Då kan barnet födas när som helst och TS mage redan vara sprickfärdigt stor
  • BuoBä

Eftersom det bara är oktober kan TS antingen sia in i framtiden, eller så gäller det förra året och då borde TS ha svaret för att barnet redan är fött...

• Babygirl365
    BuoBä skrev 2017-10-16 22:39:51 följande:

Eftersom det bara är oktober kan TS antingen sia in i framtiden, eller så gäller det förra året och då borde TS ha svaret för att barnet redan är fött...

HAHAH ber om ursäkt jag va helt uppe i mina egna tankar vet inte vad som flugit i mig. Detta inlägg är aktivt NU.
    det va menat att jag skulle skriva att min senaste mens var 22/9 nu 2017 och hade ÄL 10/10
  • Anonym (M)

Nej, totalt omöjligt att känna av graviditet efter 24h. Efter ens några dagar är det omöjligt att känna av graviditet.

Också, det heter livmoder. Tjemage... fånigt bebisspråk.

• Babygirl365
    Milou3 skrev 2017-10-16 21:58:48 följande:

Jag har blivit gravid av avbrutet samlag 3 ggr så visst kan man bli gravid! Alla de 3 ggr hade vi bara sex 1 gång per tillfälle. Men dina 3 ggr på raken låter ju ännu mer risky för graviditet :)

Rent intuitivt kan man nog känna av en graviditet tidigt eller nästan direkt efter. Jag har varit med om det 1 gång! Ascool känsla.

Molvärk kan man ha både ogravid och gravid mellan äl och bim. Om 2-3 dagar borde du kunna testa!

Men Åhh vad spännande att höra:)!
    Man får hoppas på att det är en graviditet ja känner, kan inte ha gått runt med ÄL verk i 8 dagar.
    Åter kommer med svar så fort jag vet, intressant att veta om det verkligen är det ja känt av så pass tidigt :)
  • Anonym (M)
    Babygirl365 skrev 2017-10-16 23:06:47 följande:
    Men Åhh vad spännande att höra:)!
    Man får hoppas på att det är en graviditet ja känner, kan inte ha gått runt med ÄL verk i 8 dagar.
    Åter kommer med svar så fort jag vet, intressant att veta om det verkligen är det ja känt av så pass tidigt :)
    Det är inte en graviditet du känner av. Det är psykologiskt, du vill vara gravid och tänker därför att du är det. Lika många som vittnar om att de "kände av sin graviditet" intiutivt eller vad som helst, lika många kände så och var inte gravida (eller ännu fler förmodligen). Det är en 50/50 grej, finns två alternativ. Ungefär som att jag skulle singla slant och känna intutivt innan jag kollat att det vara krona, bara för att det är krona betyder det inte att det på något sätt var intutitivt, betyder bara att jag hade två alternativ och därmed en 50/50 chans att "min känsla" var rätt.
Svar på tråden Känna av graviditet 24 timmar efter samlag?