• AnonymKL

längtan efter plus

Hej!

Längtan efter en bebis. har 2 pojkar och nu vill vi ha en flicka, helst men den saken kan vi ju inte bestämma ????

jag hade Äl den 10 lr 11 o har sen dess haft ömma bröst och nu sen 2 dagar tillbaka ont o ryggen som påminner om mina 2 tidigare graviditeter. vi har försökt i 1 år nu, plussat 3 gånger men alla 3 slutade tyvärr med MF. mina symtom känns nu lite annorlunda o jag hoppas hoppas på plus. har testat mig varje dag sen Äl +7 men inte plussat än jag vet att det är för tidigt men det är svårt o låta bli när man har massa tester hemma hihi. har bim den 24 men väntan är ju hemsk med alla symtom jag har vill typ veta nu???????????? har alltid plussat flera dagar innan mens så jag kmr fortsätta testa varje dag o snart lär jag se om jag inbillar mig lr om det verkligen gömmer sig nåt där inne.

någon mer som väntar så kan vi följas åt o peppa varandra?

• Svar på tråden längtan efter plus
  • Saima17

Hej!

Sambon & ja planerar bebis för fullt.

Hade mens 2/10 och ut mig hormonspiral 11.10. Ha int före d tänkt direkt tanken på att d kan ha tagit så snabbt. Och nu ca 1 vecka tillbaka har brösten/bröstvårtorna börja ömma och är svullna till och från. haft ljuspuderrosa(inget direkt blod) flytning 2 dagar i rad, lite svullna vrister till och från samt känt mig proppmätt efter 2 rostmackor och kaffe känns som ja ätit 3 rätters ????. Allt som svällt har slutat men bröstvårtorna är riktigt ömma och stora. Har haft sjuk pms 1 vecka före. Alltså varit riktit irriterad å rabiat.. Men int nu. Mensen borde dyka upp om en vecka. tog ett test igår men var inget "early test" så va beredd på negativt, har aldrig nånsin plussat, int ens i "misstag". Så hopps verkligen på utebliven mens på onsda ???? håller tummar!!

• AnonymKL

Hallå där!! har både glada och dåliga nyheter lr jag vet inte men är själv både glad ledsen o nervös!

jag testade i fredas och fick svagt plus blev inte förvånad jag var stensäker att jag hade något i magen, i lördas fick jag ett fint och tydligt plus hade oxå jätte ont i magen i o ryggen undrade om d va början på mf lr om det är graviditetssymptom svårt o veta ju :( . idag fick jag ett plus men tyvärr lite lite svagare än gårdagens så jag vet inte vad jag ska tro är jätte rädd föratt Hcg hormonet ska ju öka inte minska, tänker så att det ändå är för tidigt har bim om 3 dagar, borde låta bli att testa o vänta men det går ju inte vill mensen komma iaf får den komma nuuuu nu nu för o slippa oron !!! men hoppas den håller sig borta:( imon tar jag nytt test och då borde jag se skillnad i styrka mot det jag tog i lördas iaf! Vill inte göra Clearblue test eftersom den kommer visa att jag är gravid, hormonet finns ju nu i kroppen o d kommer stå gravid, vill testa med stickor och se om d blir svagare eller starkare. man borde inte hålla på o analysera sådär man mår ju inte bra men det är lätt hänt när man har försökt länge och verkligen längtar :(:( känner mig mer lessen än glad har positiva tester men 2 tidigare mf tar glädjen o gör mig orolig för nytt missfall!!

Det här med ömma bröst tror jag beror hur man är annars när man i te är gravid och får vanlig mens, jag har alllldrig ömma bröst och drf har det varit mitt första graviditetssymptom i mina tidigare graviditeter och mina mf.

spännande dagar du har framför dig alltså håller tummarna :) :) :)

• Saima17

håller tummarna att du får starkt + igen. Hur ha d gått, har du testat nå mera?
    jag väntar mens på onsdag om jag ska gå efter den cykeln ja hade med spiral. ja tog ju ut den efter mens så vet int hur d kommer te sig. Har aldrig ömma bröst lr bröstvårtor inför mens. idag igen har brösten blivit mer ömma. hoppas så satt den int kommer, men känns som 50-50 och att ja lurar mig sj men känner innerst inne att ja kanske int e gravid men återstår väl bara å se. Vill testa men isf blir d imorgon tisdag å om mensen sen kommer på onsdag så känns d onödigt.. :/ usch sån besluts ångest. känns som alla runt mig är gravida..utom jag. :/

• AnonymKL

jag vet riktigt inte hur det är med hormonspiral när man tar ut den, alltså om man blir *hormonfri* direkt och kan bli gravid lr om hormonerna sitter ett tag i o sen försvinner? du kanske har koll på det? ta ett test du så får vi se hoppas det har tagit sig :*, man behöver inte känna många symtom heller många gör inte det speciellt om man inte ha varit gravid tidigare, jag har varit gravid tidigare och drf känner min kropp av direkt. det är ingen fakta såklart jag bara gissar. hoppas Du plussar det är verkligen härligt när man verkligen vill!!

jodå jag har testat positivt idag med :) :) helt nöjd med färgen oxå hihihihi men börjar få en mens känsla har oxå Bim på onsdag, jag låter kanske negativ men idag känns det ändå bättre än igår samtidigt som jag blir mer rädd ju mera vi närmar oss onsdan vill typ inte att drömmen ska ta slut men det är bara att vänta och se.. Spännande..

• Saima17

Ja fick hormonspiralen just för att det skulle vara så lite hormoner som möjligt mot koppar iom att jag haft blodpropp. Så i princip skulle jag kunna bli gravid direkt. Väntar mens imorron inget tecken än på d, tog test imorse, negativt ?? men d e väl bara å va inställd på d nu då :( inget tecken på pms heller.. Blir så trött!!!!

• AnonymKL

vill inte ge dig hopp nu men många visar inte plus innan bim många visar några dagar efter till o med så vänta. o är du inte gravid så får ni ta nya tag nästa Äl det går fort och man blir lika peppad varje gång :) :) :)

• Saima17

D konstiga var att igår morse fick ja den där samma puderrosa flytningen på morron å senare på em klar flytning me riktigt klart blod i.. Fattar inget ja..

• Saima17

Å d jobbiga är att d här va enda gången före januari som sambon var hemma när ja har äl ???? suger duktigt ??

• AnonymKL

Hej igen! Nej ingen mens här bara många positiva test hihi hur går det för er taggad för nya tag ? :)

• Saima17

Här kom mensen idag.. Int alls kul :/ båda jätte besvikna. Maja d känns så länge tills vi ens kan få till d på rätt dag.. En liten liten chans finns i december.. Annars först i januari :( usch usch usch känns allt nu. Till på d e ja ensam i 2 veckor nu :(

Kul me + ! :)

• AnonymKL

Va trist jag förstår att det är jobbigt men vänta nu du sa att du kommer vara själv i 2 veckor, kommer han tillbaka hem efter dom 2 veckorna? för det är väl då du har ägglossning och du är fertil så även i november har ni chans även om han kmr tillbaka för en dag :) :) lr har jag förstått det hela fel nu?

• Saima17

Jo han kommer hem då men det är ca 1-2 dagar efter äl.. Å åker sen på jobb igen före nästa mens är slut :(

• AnonymKL

minnsa ändå inte chansen köp ägglosningstester så du vet exakt när ägglossning är? ni kanske får till det ändå*);)

lycka till :<3

• AnonymKL

*missa* ska d stå inte minnsa haha

• Saima17

Jo ja ha tänkt köpa så man vet. Fick bra besked nu av han ikv men vi får se :)

• Onewayticket

Har ägglossning denna helgen och ligger i.;)  Så snart börjar väntan på BIM för mig med. 

• Saima17

Halloj igen!
    Måsta ha litet uppehåll å deppa lite för å komma igen. trodd aldri d sku bli så här bra efter att ha tagit ut spiral. från att ha haft mensvärk from hell en dag och knappt någon mens alls men i 4-5 dagar och gå till mens som dyker upp nästans exakt på klockslag, ingen mensvärk, 3 dagars mens, blödde dock som en gris..men d va över fort. så nu har äl testningen börjat.. enligt en "cykelapp" skulle äl vara imorron..stämde int alls..lite konstit men mensen stämde helt å hållet med den..så nu e d bara å vänta å se å hoppas att äl e så sent som möjligt..helst torsdag nästa vecka när mr anlänt hem ;)
    hur går d för er?! :)

Svar på tråden längtan efter plus