Berätta för min sons farföräldrar att de har ett barnbarn. Ingen kontakt med pappan.
Godkväll!
Behöver er hjälp!
Ska skriva ett brev till för mig helt främmande människor (farföräldrar) till min son. Jag och pappan har inte kontakt alls och han har inte vågat berätta det för sina föräldrar, vad jag vet.
Jag känner att de har rätt att få veta att de har ett barnbarn, sen är det deras ensak om de inte vill veta av barnbarnet, deras förlust. Men då har jag gjort mitt!
Vill ju berätta min version av händelsen så de inte tror jag påtvingat deras son att bli "pappa" ifall han har ordbajsat för de?.
Hur ska man skriva ett sådant brev? Någon som varit i samma situation???
Tacksam för tips!!!!
****Jag hade varit i Thailand i 6 månader, när jag kom hem i Maj upptäckte jag att jag blev allt mer bakis efter VARJE utekväll (brukar aldrig bli bakis eller spyr ) och blev fundersam och kollade med UMO. Fick en tid, fick berätta mina symptomer. Vi gjorde ett gravtest, resulterades att jag var gravid osäkert i vilken månad. Hur fan då tänkte jag?! Första månaden hade jag inte mensen, men därefter hade jag den varje månad. Gjorde även test i thailand men blev negativt. Fick en remiss till Abort då jag verkligen inte var redo.
Väl på abortmottagningen så gjorde vi olika undersökningar, vilket resulterade att jag var gravid i 6 månaden och försent för abort. Ett helvete tänkte jag, satt bara och väntade på att läkaren skulle säga att det var OK att göra abort, men icke.
Fick smälta nyheten, levde i förnekelse i 1 månad innan jag berättade för mina föräldrar. Jobbigaste i mitt liv, då vi har dålig relation.
Sen var det dags att berätta för pappa till barnet - Allt var ju mitt fel, hur kunde jag berätta det så sent, man märker väl att man är gravid? Blockerade mig på all sociala medier. Sen har jag bara överlämnat "fallet" till soc då de gjort faderskasptest, då han nekat och inte vill kännas vid att han haft kontakt med mig. ****