• Tyra1

Bli gravid med ovetande kille?

hej alla!

Jag har en sådan otrolig barnlängtan att jag tror jag spricker!! Problemet är att jag inte har någon pojkvän och inte fast jobb.

Jag är 20 år och bor fortfarande hos mina föräldrar. Jag har jobbat extra på två olika ställen under en 2 års period men nästa vecka kommer jag gå på ett heltidsvikariat t.o.m Januari, kan även bli förlängt.

Det jag ville komma till är att jag har fått så sjuka tankar ang detta med att bli med barn att jag t.o.m börjat tänka på att ligga med en kille jag hållt på med bara för att försöka bli gravid. Säga att jag fortfarande går på p-piller men egentligen ha slutat. Vet att detta är fel så huuuur ska jag få bort dessa tankarna??! Eller ska man köra på, vad tycker ni? Och för övrigt, tror ni det hade fixat sig ekonomiskt?

Helst inga påhopp tack, prata hellre vett i mig på ett shysst sätt ????

• Svar på tråden Bli gravid med ovetande kille?
  • Wolfie13
    Tyra1 skrev 2017-10-25 00:08:01 följande:

hej alla!

Jag har en sådan otrolig barnlängtan att jag tror jag spricker!! Problemet är att jag inte har någon pojkvän och inte fast jobb.

Jag är 20 år och bor fortfarande hos mina föräldrar. Jag har jobbat extra på två olika ställen under en 2 års period men nästa vecka kommer jag gå på ett heltidsvikariat t.o.m Januari, kan även bli förlängt.

Det jag ville komma till är att jag har fått så sjuka tankar ang detta med att bli med barn att jag t.o.m börjat tänka på att ligga med en kille jag hållt på med bara för att försöka bli gravid. Säga att jag fortfarande går på p-piller men egentligen ha slutat. Vet att detta är fel så huuuur ska jag få bort dessa tankarna??! Eller ska man köra på, vad tycker ni? Och för övrigt, tror ni det hade fixat sig ekonomiskt?

Tycker du det är schysst mot barnet?
    (Som faktiskt kan få två föräldrar som älskar varandra och vara efterlängtad av båda)

• Molly57

Ingen bra idé, vänta tills du träffar någon du verkligen vill ha barn med istället för att lura någon, det är inte rätt någonstans. Det är ett stort ansvar med barn och ingen leksak man skaffar sig. Vänta tills du känner dig mogen mentalt och gör sådant du vill göra innan tex resa, du är ung och har hela livet framför dig. Kram.

• Anonym (Insemination)

Hade själv länge tankar på om jag skulle åka till en främmande stad och ragga upp nån som skulle råka göra mig gravid, och som jag sedan puff försvann i dennes liv. (Funderade på att gå all-in med fake namn och låtsas att jag kanske bodde i småland (trots att jag ej gör det) bara för att slippa dem största riskerna är bli funnen och tvingas dela med mig av barnet till en total främling som kan vara en ren idiot)

Men jag kände mig ändå osäker på denna plan, bland annat att tvingas ragga upp en främling man ska ha sex med.. Men också att jag ville inte ta onödiga risker att behöva dela med mig av barnet och eventuellt att barnet skulle få märkliga genetiska sjukdomar jag inte visste främlingen hade. Plus at jag ej ville riskera att få könssjukdomar.

Så jag har bestämt mig för att åka till Danmark och bli inseminerad. Kostar en hel del, men jag slipper dela med mig av barnet och kan vara hyfsat säker på att barnet ej blir sjuk pga genetiska defekter från donatorn då klinken bara tar emot säd från friska killar.

Men i ditt fall, så kanske det är bäst att lyckas hitta ett boende först och få en stabil grund med inkomst? Kan vara skönt att slippa bo hemma med föräldrarna när man skaffar barn. Kan vara skönt att känna att du bestämmer mer över ditt liv när du har ett barn. Jobbigt att behöva anpassa sig efter sina föräldrars regler när man själv är vuxen med ett litet barn, bara för att man bör i deras hem. (Deras hem=deras regler)

Kan även tillägga att jag är 23 år, så jag är inte heller så värst gammal heller :)

• Hedblomster
    Tyra1 skrev 2017-10-25 00:08:01 följande:

hej alla!

Tänk vad fantastiskt fint det blir om du väntar tills du har bättre förutsättningar! När du träffat någon du älskar som också längtar efter barn. Ni kanske bor i en fin lägenhet eller ett fint hus och kan ge erat barn ALLT.
    Bloggar på havingyourbaby.vimedbarn.se. Försökt bli gravid sedan mars 2017, utomkvedshavandeskap i maj 2017.
Svar på tråden Bli gravid med ovetande kille?