• fiori84

finns det frisörsalonger i sthlm som kvinnor i slöja kan gå till?

Hej.

Är det någon som vet var man kan gå och fixa håret i sthlm när man har en slöja?

Alla vackra är inte goda men alla goda är vackra
  • Svar på tråden finns det frisörsalonger i sthlm som kvinnor i slöja kan gå till?
  • fiori84
    Anonym (Mella) skrev 2017-10-28 16:32:58 följande:

Hur har du gjort hittills TS undrar jag? Under den tid du varit troende. Klippt själv, blivit klippt av vän?

Har bara haft slöjan i ca 6 mån så innan dess var jag som alla andra ich gick till vilken frisör jag ville men eftersom jag nu har slöja så begränsas ju mina val av förklarliga skäl
  • fiori84

Alla ni som kom med förslag TACK TACK! Och alla ni som har nåt innanför pannbenet och försöker få ignoranta och hopplösa idioter att tänka lite och vara lite mer mänskliga TUSEN TACK! Det värmer att se att det finns fina människor bland rötägg som man ibland glömmer när fördomarna är som värst.

Och "söder" det är jobbigt och tråkigt med alla kränkande och hånfulla kommentarer ja :( men får dom mig att ändra mig och ta av mig slöjan? NEJ verkligen inte, snarare tvärtom blir jag bara ännu starkare i mig själv och mitt val, vem är dom som tror att dom kan bestämma hur jag ska klä mig och vad jag ska tro på. Jag låter dom hållas, till slut blir dom trötta nör dom märker att deras åsikter varken rör mig i ryggen eller kan få mig att öbdra mig :)

• Anonym (Mella)
    fiori84 skrev 2017-10-29 00:50:03 följande:
    Har bara haft slöjan i ca 6 mån så innan dess var jag som alla andra ich gick till vilken frisör jag ville men eftersom jag nu har slöja så begränsas ju mina val av förklarliga skäl
    Ja jag menade ju då under de här sex månaderna. Har du inte klippt dig alls?

Hur gör andra som har slöja?
  • fiori84
    Anonym (Mella) skrev 2017-10-29 07:56:13 följande:

Ja jag menade ju då under de här sex månaderna. Har du inte klippt dig alls?

Hur gör andra som har slöja?

Nej har inte klippt mig för hade inte behov av det då. Hur andra gör är olika, vissa passar på och klipper sig när dom besöker hemlandet, vissa klipper sig hemna själva och vissa klipper bara topparna hemma. Känner inte så många med slöja ännu så svårt att veta exakt och mosken har jag inte haft möjlighet att gå till ännu och fråga kvinnor där då jag gar ett litet barn hemma just nu.
  • Moderator
    Nu är det dags att återgå till topic!
    Jag kommer att rensa tråden från inlägg som inte rör sakfrågan.
    Vill ni diskutera andra infallsvinklar på användandet av slöja gör gärna det men i en egen tråd!
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (Mella)
    Moderator skrev 2017-10-29 15:36:07 följande:
    Nu är det dags att återgå till topic!
    Jag kommer att rensa tråden från inlägg som inte rör sakfrågan.
    Vill ni diskutera andra infallsvinklar på användandet av slöja gör gärna det men i en egen tråd!
    Om det ändå vore såhär strängt att hålla sig till ämnet i alla trådar här på familjeliv. Tycker det brukar vara mycket utsvävningar men ändå är det ingen moderator som kommer och rensar upp.
  • Moderator
    Anonym (Mella) skrev 2017-10-29 15:44:23 följande:
    Om det ändå vore såhär strängt att hålla sig till ämnet i alla trådar här på familjeliv. Tycker det brukar vara mycket utsvävningar men ändå är det ingen moderator som kommer och rensar upp.
    Anmäl den off-topic som du anser är skadlig i en tråd så granskar vi det.
    Ytterligare synpunkter gällande moderering hänvisas till vår support.
    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • Anonym (Mella)
    Anonym (Mella) skrev 2017-10-29 15:44:23 följande:
    Kanske skulle vända mig till supporten istället. Missade det.
  • Abegayle70

Blir irriterad av alla korkade inlägg så jag hoppar till slutet,

Kan du inte försöka boka en tid efter stängningsdags någonstans så det bara är du och frissan där?

Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • fiori84
    Abegayle70 skrev 2017-10-29 19:16:15 följande:

Blir irriterad av alla korkade inlägg så jag hoppar till slutet,

Kan du inte försöka boka en tid efter stängningsdags någonstans så det bara är du och frissan där?

Vilken bra ide ? men tror det skulle vara svårt att hitta någon som är villig faktiskt, det skulle ändå inte kännas bra för mig att frisören jobbade övertid pga mig. Tack för tipset ändå!
  • fiori84
    fiori84 skrev 2017-10-29 19:27:00 följande:

Vilken bra ide ? men tror det skulle vara svårt att hitta någon som är villig faktiskt, det skulle ändå inte kännas bra för mig att frisören jobbade övertid pga mig. Tack för tipset ändå!

Det skulle vara utropstecken inte frågetecken :)
  • tobbe01
    Anonym (Söder) skrev 2017-10-28 20:55:58 följande:

Finns i Fittja/Alby/Hallunda.

självklart att det finns. Är man muslimsk kvinna och bär slöja så har man väl dessutom kontakter i de kretsarna så man kan fråga runt!?
Svar på tråden finns det frisörsalonger i sthlm som kvinnor i slöja kan gå till?