• Pripps Vichy

SD kommer inte vinna något val. Det är lika bra att kapitulera.

Jag har efter att i flera år röstat på SD beslutat mig för att lägga ner både min röst och mitt engagemang för dem.

Varför?

För att systemet är uppbyggt så att det kommer alltid att finnas sätt att förhindra att SD får makt. Om SD t.ex. skulle bli största parti i valet, kan de övriga partierna gå samman och bilda koalition för att förhindra att SD får makten.

Men den viktigaste anledningen är nog att jag inte längre vill bli sedd som någon hatisk och ondskefull människa, vilket man ju per automatik blir sedd som om man är SD:are. Jag känner nu att det allra bästa är att försöka anpassa sig till den rådande samhällssituationen och försöka göra det bästa av sitt liv. Dessutom förlorade jag en hel del vänner pga mitt tidigare politiska ställningstagande, varav vissa av dem var mycket betydelsefulla för mig. Jag vill försöka reparera skadan som skett och försöka återfå dessa.

Man mår bara ännu sämre och blir ännu bittrare när man ständigt får höra och veta hur "hatisk" och "ondskefull" och "intolerant" man är. Därför väljer jag nu freden och kärleken, att försöka se alla människor för de underbara individer de är utan att fördöma eller kategorisera utefter fördomar och förutfattade meningar.

Vad jag tänker rösta på i valet säger jag inte. Men SD får inte min röst och jag tycker ni övriga som tänker rösta på dem bör inse redan nu att eran önskedröm om att de skulle få uppemot 51% eller vad ni nu speklulerar om aldrig kommer att ske.

Svenskt WT-folk, volvoraggare och andra som de kallar "lowlives" kommer inte ha något att säga till om i det nya Sverige. Det är bara att svälja förtreten och acceptera.

Gud, giv mig mot att acceptera
    Det jag inte kan förändra
    Och förändra det jag kan
    Och mod att inse skillnaden.

• Svar på tråden SD kommer inte vinna något val. Det är lika bra att kapitulera.
  • absalon

Du kanske skulle gå med i SD och försöka göra om det nu sviktande, invandrarfientliga partiet till en trevlig, positiv rörelse, som inte håller på hela tiden och skäller om invandrare, muslimer och andra minoriteter.
    På sikt kan kanske SD bli en positiv kraft i politiken som övriga partier kan samarbete med i vanliga frågor. SD måste överge sin våldsamma invandringsfixering samt släppa karaktären av missnöjesparti på högerkanten.Cool

• Pripps Vichy
    absalon skrev 2017-10-30 15:08:20 följande:

Du kanske skulle gå med i SD och försöka göra om det nu sviktande, invandrarfientliga partiet till en trevlig, positiv rörelse, som inte håller på hela tiden och skäller om invandrare, muslimer och andra minoriteter.
    På sikt kan kanske SD bli en positiv kraft i politiken som övriga partier kan samarbete med i vanliga frågor. SD måste överge sin våldsamma invandringsfixering samt släppa karaktären av missnöjesparti på högerkanten.Cool

Tyvärr har jag svårt att se hur SD skulle kunna bli mer accepterat oavsett hur de förändras. De andra har ju bestämt sig för att "SD är ett rasistiskt parti med nazistiska rötter" och vill inte samarbeta med dem på något sätt. Det bästa är nog att de lägger ned helt och hållet, då de aldrig kommer bli sedda som något annat än ett rasistiskt missnöjesparti.

Svar på tråden SD kommer inte vinna något val. Det är lika bra att kapitulera.