• linnea12533

Fler som råkat ut för missed abortion MA

Igår fick vi reda på att vi råkat ut för ett sk missed abortion. På vul syntes en tom fostersäck. För två veckor sedan fanns ett foster på 4,5 mm. Har antagligen dött i v 5 ungefär och nu skulle jag ha varit i v 11. Ingen blödning eller något så förstår verkligen ingenting. Väntar på nya hormonprover om en vecka för att se om jag behöver tabletter eller inte. Ingen idé att skrapa sa de, då det inte finns några fosterrester. Jag är helt förtvivlad och skulle gärna vilja bolla tankar med någon som också råkat ut för detta hemska som ett MA innebär. Jag vet inte hur jag ska orka igenom detta med alla krossade drömmar men vet ju att fler gått igenom det. Så snälla skriv några rader, vare sig det hände er nyss eller för länge sen.

• Svar på tråden Fler som råkat ut för missed abortion MA
  • Meriall

Det hände mig för länge sedan, upptäcktes i v12 och hade dött i v6. Jag fick tabletter för att få ut det, gick smärtfritt.

Kändes inte så jobbigt för mig för jag hade känt på mig det innan och var beredd. Jobbigt dock att behöva tjata till sig en undersökning då de tyckte jag bara skulle avvakta och gå på rul 6v senare. Hade ju varit jättejobbigt att upptäcka det då!

Jag blev gravid igen ca en månad efteråt och fick då tidigt vul för att se att allt var okej vilket det var. Började blöda kring v13 och fick då komma in och titta igen men allt var okej då med. Har hört att det är lättare att bli gravid igen direkt efter ett ma eftersom kroppen är beredd. I så tidiga missfall är det ofta något fel på fostret men kroppen ville behålla det så mycket att det inte kom ut av sig självt.

Jag hade nog tyckt det varit jättejobbigt att få två i rad men ett kändes inte så farligt för mig.

• dosprincipes

Min historia är väldigt lik Merialls, MA och gravid igen en månad efter. Upptäcktes i v.9 att fostret dött i v.7, blev skrapad 2 dagar efter.

Det upptäcktes en dag efter min mormor gått bort och 3 veckor innan jag skulle gifta mig så jag fick nog aldrig tid att vara ledsen. Det var jobbigt, men det fanns så mycket annat att tänka på. Sen blev jag gravid på bröllopsresan igen. Jag blödde även i den graviditeten ett par gånger, men allt gick bra och idag har jag en son på 8 år och en på 6.

• Charlieellerså

Så härligt att få solskenshistorier av r. Skrapades just för ma som upptäcktes 11+6 och fostret legat dött sedan v 8+1. Sett hjärtslag i v (6+)

Så jobbigt men stöd i era berättelser.

• 8D47rbjP

Jag var med om ett MA i december 2016. Jag och min sambo var på ultraljud i vecka 12 när dom sa att det inte fanns ett pyre där. Jag vet hur det känns. Världen rasar och sorgen går inte att beskriva. Det hjälte dock mig att höra att så många andra varit med om liknande saker. Inte för att ja önskar någon detta utan för att jag inte kände mig lika ensam.

Nu ligger jag i vecka 35 och min pojke sprattlar där inne. Vi sörjde massor och sedan försökte vi igen och snart kommer han.

Jag lovar dej att de just nu känns som de aldrig kommer kännas bra men innan du vet ordet av ligger du såhär som jag. Överlycklig över att det ändå gick vägen :)

Svar på tråden Fler som råkat ut för missed abortion MA