• Plommon

Tips på bra ansiktscreme?

Hej!

Mitt ansikte är helt kaos och jag behöver verkligen hitta en ansiktscreme som fungerar för min knepiga hud. Är det någon som sitter på några bra tips?

Jag är rätt torr i ansiktet, inte överdrivet men efter dusch så känner jag hur det stramar. Ofta blossar det upp och jag blir varm och röd på kinderna. Det största problemet är dock att jag ofta får vita prickar i ansiktet som kliar. Jag vet inte om prickarna har något samband med att huden är torr eller vad det kan tänkas bero på. Kanske någon som har något liknande?

I övrigt så har jag bra hud, sällan några finnar och är ganska rynkfri, är dock fortfarande rätt ung så det är kanske inte jättekonstigt att rynkorna inte har blivit så många än.

Snälla ge mig alla era tips på bra ansiktskrämer!

• Svar på tråden Tips på bra ansiktscreme?
  • AmericanMommy

Har som du. Cerave mousturizing cream har verkligen räddat min hud. Billigt och bra, bättre än Paulas Choice, hennes produkter är mer för fet hy.

• Plommon

Såhär ser mina ?prickar? ut. Ibland får dom för sig att klia något otroligt. Jag har inte upplevt att det blir bättre av någon fuktcreme, däremot kan dom ibland bli värre. Har jag en för fet creme blir dom bara mer tydliga och utstickande
  • JiPe
    Plommon skrev 2017-11-06 07:38:07 följande:

Såhär ser mina ?prickar? ut. Ibland får dom för sig att klia något otroligt. Jag har inte upplevt att det blir bättre av någon fuktcreme, däremot kan dom ibland bli värre. Har jag en för fet creme blir dom bara mer tydliga och utstickande

Prickarna ser inte ut som mina. Har tyvärr inga tips men du verkar ju fått en del bra förslag här.
  • Tihi
    GAndrea skrev 2017-11-05 06:24:57 följande:
    Tror även att The body shop gör hudanalyser. Sen den bra dag creme och ett serum hade jag kört på. De dagar jag inte har någon plan, ska ut osv har jag oil serum på dagen, fet och riktigt glansig i huden Men så skönt dagen efter.
    Jag använder mig vitamin E serien från The Body Shop
    Jag tittade nyss på E-serien men har aldrig använt BS ansiktsprodukter. Vilka produkter använder du? Tvättar den bort foundation ordentligt eller måste man ha flera produkter för att få bort det? Helst vill jag bara ha en ansiktstvätt, fuktkräm och om jag måste en toner. Min hy är ganska bra överlag men lite åt det känsliga hållet men vad jag fattar så borde E passa ganska bra då.
  • GAndrea

Jag blandar både vitamin e och Tea tree oil serien. Den sista är för problemhy. Jag har normal hy. Kanske lite torr på hösten. Men ganska tydliga pormaskar på näsan.

Vitamin e serien är universellt bra för alla och väldigt skonsam. Tea tree är lite kraftigare så sätt. Både i Soft och känslan på hyn.

• GAndrea

Jag blandar både vitamin e och Tea tree oil serien. Den sista är för problemhy. Jag har normal hy. Kanske lite torr på hösten. Men ganska tydliga pormaskar på näsan.

Vitamin e serien är universellt bra för alla och väldigt skonsam. Tea tree är lite kraftigare så sätt. Både i Soft och känslan på hyn.

• Sorgmantel

Mandelolja kanske?

Jag smörjer ansiktet med två-tre droppar efter dusch tex. Den är också bra för läppar, torrt hår, osv.

En liten man hinner göra mycket medans en stor kvinna vänder sig. //Biglady
  • Tihi
    GAndrea skrev 2017-11-06 18:35:20 följande:
    Då köper jag E och ser vad som händer.
  • Fannzy

Hello! Jag har haft samma problem och jag börjat använda Maria Åkerberg. Har "Olive Cleansing" till rengöring och sen använder jag jojoba olja som "nattcreme". Båda dämpar röd flammig hud och läker huden. Riktigt bra. Kan starkt rekommendera. Väldigt drygt och räcker länge. På dagen har jag Maria Åkerberg "face protection" vilket har funkat super. ???? Min hund är inte perfekt men den har verkligen blivit bättre.

Tips
  • Fannzy
    Fannzy skrev 2017-11-07 22:29:10 följande:

Hello! Jag har haft samma problem och jag börjat använda Maria Åkerberg. Har "Olive Cleansing" till rengöring och sen använder jag jojoba olja som "nattcreme". Båda dämpar röd flammig hud och läker huden. Riktigt bra. Kan starkt rekommendera. Väldigt drygt och räcker länge. På dagen har jag Maria Åkerberg "face protection" vilket har funkat super. ???? Min hund är inte perfekt men den har verkligen blivit bättre.

Min hud*** ????
  • JiPe
    Fannzy skrev 2017-11-07 22:32:11 följande:
    Min hud*** ????
    Stackars hund.
Svar på tråden Tips på bra ansiktscreme?