• elin1989

Kissar i sängen

Hej! Min son som precis har fyllt fyra år har varit torr i ett halvår ungefär, men har varit torr på natten mycket längre än så. Har aldrig haft olyckor på natten sen han blev torr. Nu plötsligt har han kissat i sängen två nätter i rad, i natt vaknade han inte ens av det utan sängen var blöt på morgonen. Har någon annans barn gjort samma sak? Sover han plötsligt djupare eller vad kan ha hänt? Jag vet att många barn kissar i sängen länge (inklusive jag själv) men han har alltid vaknat på natten för att gå på toa eller gått direkt på morgonen fram till nu.

• Svar på tråden Kissar i sängen
  • Carambolan

Det hände vår fyraåring också. Helt torr i ett halvår, sen plötsligt flera olyckor på kort tid. Vi började ta upp och kissa honom på natten ett tag, sen glömde vi det ett tag och då verkade det ha gått över av sig självt igen för nu har vi återigen inte haft någon olycka alls på flera månader.

• elin1989
    Carambolan skrev 2017-11-08 09:35:17 följande:

Det hände vår fyraåring också. Helt torr i ett halvår, sen plötsligt flera olyckor på kort tid. Vi började ta upp och kissa honom på natten ett tag, sen glömde vi det ett tag och då verkade det ha gått över av sig självt igen för nu har vi återigen inte haft någon olycka alls på flera månader.

Tänkte prova det och om det inte hjälper lämna urinprov för att utesluta UVI. Tog ni upp honom mitt i natten eller när ni själva går och lägger er? Tack!
  • Carambolan
    elin1989 skrev 2017-11-08 10:11:53 följande:

Tänkte prova det och om det inte hjälper lämna urinprov för att utesluta UVI. Tog ni upp honom mitt i natten eller när ni själva går och lägger er? Tack!

När vi själva lägger oss, vilket brukar vara runt 00.
Svar på tråden Kissar i sängen