• Krumelurchen

Är jag hemsk?

Skriver denna tråd för att försöka lufta mina tankar och även få annat perspektiv genom era svar.

Jag är en 41-årig tjej med två barn (8+11 år), make, hus, stabilt liv osv osv. Jag känner sedan en tid panik för att allt är "över", och jag aldrig kommer att få barn igen. Maken känner sig väldigt nöjd med livet och att barnen börjar bli större och vi har mer frihet. Jag vill så gärna känna ett litet liv inom mig "en sista gång", få amma och gå igenom småbarnsåren, jag är inte "färdig"!

Vet att maken kommer att säga nej om vi pratar om det...

Det hemska jag funderar på nu är helt sonika att ta ut spiralen och låta livet sköta sitt, blir det så blir det. Tror att han faktiskt skulle bli glad ändå, över "ödet", och om inte så får vi ta den diskussionen då. 

Jag vet att det är helt fel att tänka såhär men han är rationell och hade inte med "berått" mod velat ha fler barn, men det är ju lika lite bara han som det är jag som ska få bestämma? Jag vet inte hur jag ska tänka och känna.

• Svar på tråden Är jag hemsk?
  • CitronTulo

Hade du tänkt berätta för din man om du tar ut spiralen?? Då har han ju ett val att ligga med dig eller ej.. Om du bara tänkt ta ut den och inte säga något om det då lurar du ju honom då han ju tror att ni har skydd, så då skulle jag vilja påstå att - JA då är du hemsk!
    Att skaffa barn är ett gemensamt beslut!

• Millnear

Förlåt om detta tas fel men jag menar inget illa.

Du tror inte att du åldersnojjar? Dvs du är egentligen klar med allt som heter småbarn men att kroppen/hjärnan skriker efter en liten bebis för att bevisa för sig själv att den är visst det fortfarande ung?!

Men hursomhelst ....Är det inte redan försent så kan detta vara din sista chans att få uppleva en bebis. Så ta en ordentlig funderar om du verkligen vill och orkar med ett barn till. Det är ingen lätt kamp med barn speciellt inte när man redan har fostrat barn och är nu kring 40 år, för då är man märkligt nog mer sliten sedan de tidigare barnen.

Även om du struntar i en tredje barn, så har du barnbarnen att se fram emot. Så en lite knyte kommer/lär du ändå få hålla i din famn..visst det är kanske inte du som föder den och ammar den..Men du kan ändå njuta av en bebis på ett eller annat sätt :D

Men fundera som sagt vad du verkligen vill innan du gör något dramatiskt som att lura din man på ett barn..Blir fel om du både lurar honom och sedan inser när barnet är ett år att du egentligen inte har ork till den

• Stårschan

Du är absolut inte hemsk för att du känner som du gör, men du vore hemsk om du medvetet lurar din man när det gäller en så här viktig fråga. I mina ögon betydligt mycket värre än om du skulle hamna i säng med någon annan på firmafesten. Barn måste man vara överens om att skaffa.

• Jemp

Att lura honom till det (dvs att ta ut spiralen utan att säga något) är fel. Ni får ju såklart lov att diskutera saken.

Svar på tråden Är jag hemsk?