AndreaBD skrev 2018-01-22 09:15:41 följande:
Nåja, även männen väljer ju olämpliga typen av kvinnor för att bara leka runt lite. Numera kan även kvinnor ha tillfälliga förbindelser. Kanske när de är unga och inte strävar efter ett fast förhållande än. Personligen hade jag inte gjort det, jag tycker såna män vill jag inte ens ha kortfristigt. Men man ställer ju ändå mindre krav på personen om man tänker att det inte ska vara partnern för resten av livet. Kanske "fastnar" några kvinnor i såna förhållanden (som inte var tänkta att hålla länge)?
Du har helt rätt i att det skiljer sig vad tjejer går på om det handlar om att bara få ligga och känna sexuell upplevelse eller om det är en partner för livet man är ute efter.
De flesta männen när man diskuterar raggning så tänker dem sig ett scenario där man ska ragga upp en tjej för att ha sex. Då är ju den lite mer djuriska killen som tar för sig som fungerar bäst.
Men jag tror många tjejer tänker sig raggning som att hitta en partner och då blir det lite konflikt i diskussionerna för män och kvinnor tänker lite olika scenarion i huvudet.