• Tilja

Män, vilken sorts man tror du kvinnor föredrar att ha som partner?

Med tanke på att många män tycks tro att kvinnor bidrar till att på något sätt mana män till att våldta dem genom att de skulle föredra män som våldtar och trakasserar så vill jag se om det verkligen är många män som tänker så. Jag skapar en tråd för män att svara i vad de tror (denna) och en för kvinnor vad de faktiskt föredrar så att vi kan jämföra svaren.

Frågan är alltså:

Män, vilken sorts man tror du kvinnor föredrar att ha som partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Män, vilken sorts man tror du kvinnor föredrar att ha som partner?
  • Anonym (K)
    Anonym (F) skrev 2018-01-15 21:44:48 följande:
    Fast det är just det här som är problemet, män skyller på sånt här och har inte ens några belägg för sina påståenden. Det du skriver är vad du TROR, men du får det att låta som något du vet. Det du skriver är inte en sanning, det är en gissning.
    I så fall så har en majoritet av män "gissat" fel. Samt att en majoritet av män som provar detta också får resultat hos tjejer när det väl kommer till kritan är också väldigt mysko. 

Trodde också att det inte fanns saker som de flesta tjejer går igång på. Men när man väl testar så är det faktiskt en majoritet av tjejer som visar sexuellt intresse om du beter dig på ett visst sätt. 
  • AndreaBD
    Anonym (EH) skrev 2018-01-15 11:24:17 följande:
    Jo precis. För många kvinnor blir det att välja mellan en dålig partner eller ingen alls.
    Kanske det, men i det läget skulle jag snarare välja ingen alls. I längden skulle det ju ha till konsekvens att de männen som är dåliga partners skärper sig och blir bättre partners. Annars får de ju ingen heller. 
  • AndreaBD
    Pretorian IV skrev 2018-01-15 08:00:44 följande:

Det är ganska ska stor skillnad på vad man säger att man vill ha, dvs om man får välja helt fritt, och hur kvinnor sen gör i praktiken, när hormonerna sätter in.

Undersöjningar har också visat att kvinnor ändrar sin preferens under menstruationscykeln. Under ägglossningen så föredrar de mer maskulina, hårda drag hos oss män, medans de föredrar lite mjukare sidor under övriga veckor.

Det är väl ingen som tror att kvinnor vill ha män som våldtar dem, men i verkligheten är det ju så att män som är precis som de "ska vara" enligt rådande jämställdhetsideal, råkar ut för bristande sexintresse från sina sambos, som bara ser männen som en bekväm försörjare, men ingen de tänder på.

Då går de istället igång på lite mer "farliga män".

Det är kvinnors motsvarighet till "Horan och madonnan" komplexet som det påstås att många män har.

Nåja, även männen väljer ju olämpliga typen av kvinnor för att bara leka runt lite. Numera kan även kvinnor ha tillfälliga förbindelser. Kanske när de är unga och inte strävar efter ett fast förhållande än. Personligen hade jag inte gjort det, jag tycker såna män vill jag inte ens ha kortfristigt. Men man ställer ju ändå mindre krav på personen om man tänker att det inte ska vara partnern för resten av livet. Kanske "fastnar" några kvinnor i såna förhållanden (som inte var tänkta att hålla länge)? 
  • Anonym (K)
    AndreaBD skrev 2018-01-22 09:15:41 följande:
    Nåja, även männen väljer ju olämpliga typen av kvinnor för att bara leka runt lite. Numera kan även kvinnor ha tillfälliga förbindelser. Kanske när de är unga och inte strävar efter ett fast förhållande än. Personligen hade jag inte gjort det, jag tycker såna män vill jag inte ens ha kortfristigt. Men man ställer ju ändå mindre krav på personen om man tänker att det inte ska vara partnern för resten av livet. Kanske "fastnar" några kvinnor i såna förhållanden (som inte var tänkta att hålla länge)? 
    Du har helt rätt i att det skiljer sig vad tjejer går på om det handlar om att bara få ligga och känna sexuell upplevelse eller om det är en partner för livet man är ute efter. 

De flesta männen när man diskuterar raggning så tänker dem sig ett scenario där man ska ragga upp en tjej för att ha sex. Då är ju den lite mer djuriska killen som tar för sig som fungerar bäst.

Men jag tror många tjejer tänker sig raggning som att hitta en partner och då blir det lite konflikt i diskussionerna för män och kvinnor tänker lite olika scenarion i huvudet.
  • AndreaBD
    Anonym (K) skrev 2018-01-22 10:04:01 följande:
    Du har helt rätt i att det skiljer sig vad tjejer går på om det handlar om att bara få ligga och känna sexuell upplevelse eller om det är en partner för livet man är ute efter. 

De flesta männen när man diskuterar raggning så tänker dem sig ett scenario där man ska ragga upp en tjej för att ha sex. Då är ju den lite mer djuriska killen som tar för sig som fungerar bäst.

Men jag tror många tjejer tänker sig raggning som att hitta en partner och då blir det lite konflikt i diskussionerna för män och kvinnor tänker lite olika scenarion i huvudet.
    Där håller jag inte med. Om man är på krogen och det raggas - det brukar inte leda till att man hittar en partner. Varken för män eller för kvinnor. Visserligen kan kvinnor vara mer relationsintresserade än män, men det skiljer sig inte sååå mycket som en del män tror. 

• Anonym (K)
    AndreaBD skrev 2018-01-22 10:11:28 följande:
    Där håller jag inte med. Om man är på krogen och det raggas - det brukar inte leda till att man hittar en partner. Varken för män eller för kvinnor. Visserligen kan kvinnor vara mer relationsintresserade än män, men det skiljer sig inte sååå mycket som en del män tror. 
    Jag menar i diskussionerna såsom en tråd likt denna. 

Om man diskuterar raggningsteknik så brukar de flesta kvinnor tänka sig raggning för att få tag på en partner medans män brukar tendera tänka sig raggning för sex. Så i diskussionen så brukar det bli konflikt då man utgår från olika situationer.
  • AndreaBD
    Anonym (K) skrev 2018-01-22 11:00:19 följande:
    Jag menar i diskussionerna såsom en tråd likt denna. 

Om man diskuterar raggningsteknik så brukar de flesta kvinnor tänka sig raggning för att få tag på en partner medans män brukar tendera tänka sig raggning för sex. Så i diskussionen så brukar det bli konflikt då man utgår från olika situationer.
    Okej.
  • Anonym (Mannen)

Kvinnor vill ha våldsamma män som behandlar andra som skit. Det är de som är alfahanar i djurriket. Dit hör också människosläktet.

• Tilja
    Anonym (K) skrev 2018-01-22 09:03:06 följande:
    I så fall så har en majoritet av män "gissat" fel. Samt att en majoritet av män som provar detta också får resultat hos tjejer när det väl kommer till kritan är också väldigt mysko. 

Trodde också att det inte fanns saker som de flesta tjejer går igång på. Men när man väl testar så är det faktiskt en majoritet av tjejer som visar sexuellt intresse om du beter dig på ett visst sätt. 
    Tja, det finns antagligen en bra anledning till att ordet "killgissa" tillkom i nyordslistan för 2017...

Sen verkar det som att du pratar om något annat än det tråden handlade om eftersom du beskriver det som "få resultat". Tråden handlar inte om hur killar kan få sex med en tjej, utan om vilken sorts man kvinnor föredrar att ha som partner.
    Anonym (Mannen) skrev 2018-01-22 12:48:05 följande:

Kvinnor vill ha våldsamma män som behandlar andra som skit. Det är de som är alfahanar i djurriket. Dit hör också människosläktet.

Ännu en "killgissning".

• Anonym (K)
    Tilja skrev 2018-01-22 18:56:12 följande:
    Tja, det finns antagligen en bra anledning till att ordet "killgissa" tillkom i nyordslistan för 2017...

Sen verkar det som att du pratar om något annat än det tråden handlade om eftersom du beskriver det som "få resultat". Tråden handlar inte om hur killar kan få sex med en tjej, utan om vilken sorts man kvinnor föredrar att ha som partner.

Ännu en "killgissning".
    Grejen är den att många partnerskap börjar med ett ligg. Sen är sex väldigt viktigt för många i förhållanden. Att personerna blir attraherade av varandra på ett sexuellt plan ingår där.
  • Anonym (K)
    Tilja skrev 2018-01-22 18:56:12 följande:

Ännu en "killgissning".
    Det är intressant.

Män säger något som tjejer inte gillar. - Kvinnor skriker killgissa.
    Tjejer säger något - Kvinnor tror de har sanningen på allt. Om män protesterar på något så är dem diskriminerande svin som försöker förtrycka kvinnan.

Hur rimmar det här med jämställdhet? Men förlåt mig vi lever ju i den tidsåldern då män är per automatik svin och ska bekämpas tills de har förminskats till ingenting.
  • Anonym (Jaaa)

Vet mer vilken typ kvinnor inte vill ha, en sån som mig. Men ibland kan det kännas lättare att leva ett liv utan kvinnor :)

• Anonym (nissepisse)

Smart, humor, snygg, omtänksam, storkukad och hög inkomst.

• Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2018-01-22 21:03:53 följande:
    Det är intressant.

Män säger något som tjejer inte gillar. - Kvinnor skriker killgissa.
    Tjejer säger något - Kvinnor tror de har sanningen på allt. Om män protesterar på något så är dem diskriminerande svin som försöker förtrycka kvinnan.

Hur rimmar det här med jämställdhet? Men förlåt mig vi lever ju i den tidsåldern då män är per automatik svin och ska bekämpas tills de har förminskats till ingenting.
    Ber om ursäkt var lite väl att ta i det jag skrev i stundens hetta. Men man rycks med ibland vilket inte är bra.

Känns bara ibland som att vi män blir bemötta som att alla män faktiskt är dumma och då ska minsann alla män tåla att höra hur vissa män är och vi som individer som sköter oss får inte ta åt oss utan ska vara hårdhudade och stabila trots allt som vi ändå får kastade på oss. Lite så känns det. :P
Svar på tråden Män, vilken sorts man tror du kvinnor föredrar att ha som partner?