-
Med tanke på att många män tycks tro att kvinnor bidrar till att på något sätt mana män till att våldta dem genom att de skulle föredra män som våldtar och trakasserar så vill jag se om det verkligen är många män som tänker så. Jag skapar en tråd för män att svara i vad de tror och en för kvinnor vad de faktiskt föredrar (denna) så att vi kan jämföra svaren.Frågan är alltså:Kvinnor, vilken sorts man föredrar du att ha som partner?Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Kvinnor, vilken sorts man föredrar du att ha som partner?
-
Ska du tala om för kvinnor vad de vill???Anonym (Man) skrev 2017-11-11 10:01:53 följande:
Kvinnor vill ha en mentalt och fysiskt stark man med gott självförtroende.
-
Trams!Anonym (Man) skrev 2017-11-11 10:16:28 följande:Fast det vet ju alla att kvinnor säger att de vill en sak men i praktiken vill en annan.
En sak är säkert: En man som dig skulle nog de flesta undvika till varje pris! -
Det finns lika många män som kvinnor som är sexuellt undergivna. De dominanta är i minoritet, män som kvinnor. Sedan ska man också tänka så här: I en relation ger det en viss spänning att "mäta krafter", mentalt, psykologiskt främst. Det blir tråkigt med en partner som är med på allting eller att alltid vara överens. Så länge det håller sig på en nivå då det är inom den andra personens gränser, med hänsyn, med lite humor, så kan det vara bra och ger lagom med spänning i relationen. Om man sårar den andra, om man går över gränser, om man verkligen manipulerar - då är det förstås inte bra.Haskel skrev 2017-11-11 10:28:56 följande:Det känns som om du missuppfattat diskussionen en aning. Det är väl självklart att kvinnor inte vill ha män som våldtar. Men kvinnor vill sällan heller ha osäkra, försiktiga, tillbakadragna män. Kvinnor vill generellt sett ha en Alfahanne. En självsäker, trygg, dominant man, som vet vad han vill. Vilket ofta speglas av att en man tar för sig och är lite mer fräck och framfusig. Rent sexuellt tänder väldigt många kvinnor på män som är dominanta. Fantasier om "våldtäkt" är också vanligt, men det kan ändå inte jämföras med våldtäkt. Dessa fantasier handlar mer om att vara undergiven, utom kontroll, men i kontroll av någon man litar på.
Men likt vargflock att, vill inte tikarna/kvinnorna vara helt omgedda av alfahannar. Det räcker oftast om deras partner är alfahannen.
Men det handlar inte om att det bara måste vara männen som leder. Vettiga män vill i regel också ha en kvinna som ger lite "motstånd", som inte bara är med på allting. -
Tonåring? Du har mycket kvar att lära dig. Kvinnor är inte så visuella. De bryr sig inte så mycket om utseende. Titta på par, särskilt på lite äldre, kanske i medelåldern. Oftast ser kvinnan mycket bättre ut än mannen.Dr Nail skrev 2017-11-11 11:23:54 följande:
Det finns massor med bevis på att inget av ovanstående spelar någon roll. Det är mycket enklare än så: kvinnor vill ha en snygg man. Snygghet är två faktorer: längden och ansiktet. Glöm dominans, självförtroende, stil osv; det enda som spelar någon roll är dina gener.
Är du snygg, kommer du undan med fruktansvärt mycket. Är du öppet pedofil? Nazist? Du kommer att drunkna i kvinnlig beundran oavsett. Det finns bevis från bl.a. dejtingsajter.
Så ser det ut i verkligheten :)
Här en jättefin video om ett ungt par - vacker tjej och kille med (utseende) handikapp:
-
Det stämmer. Så länge mannen är positivt macho faller kvinnorna som furor.AndreaBD skrev 2017-11-11 12:17:14 följande:
Tonåring? Du har mycket kvar att lära dig. Kvinnor är inte så visuella. De bryr sig inte så mycket om utseende. Titta på par, särskilt på lite äldre, kanske i medelåldern. Oftast ser kvinnan mycket bättre ut än mannen.
-
Jag behöver en man som är diplomatisk och mer normal eftersom jag själv är en tävlingsinriktad överpresterare som skrämmer bort en del, så det såg jag till att skaffa mig.
Vill man ha något här i världen så får man fixa det själv, är mitt motto. -
Det är precis sånt här jag börjat inse att många män faktiskt verkar tro på och det var därför jag startade dessa omröstningar för att män som du ska se att ni tänker helt fel. Tankesätt så som ditt bidrar till våldtäktskulturen. Du är just nu en av de män som bidrar till den taskiga kvinnosyn som råder i samhället. Jag hoppas att du snart aktivt tar avstånd från detta synsätt.Anonym (Man) skrev 2017-11-11 10:16:28 följande:Fast det vet ju alla att kvinnor säger att de vill en sak men i praktiken vill en annan.Jag trodde innan också att det var självklart att män förstod att kvinnor inte vill ha någon som våldtar. Uppenbarligen har du då inte läst samma diskussioner som mig. Det är det som skrämmer mig, att det faktiskt finns diskussioner där män påstår att kvinnor manar på män att trakassera och våldta.Haskel skrev 2017-11-11 10:28:56 följande:Det känns som om du missuppfattat diskussionen en aning. Det är väl självklart att kvinnor inte vill ha män som våldtar. Men kvinnor vill sällan heller ha osäkra, försiktiga, tillbakadragna män. Kvinnor vill generellt sett ha en Alfahanne. En självsäker, trygg, dominant man, som vet vad han vill. Vilket ofta speglas av att en man tar för sig och är lite mer fräck och framfusig. Rent sexuellt tänder väldigt många kvinnor på män som är dominanta. Fantasier om "våldtäkt" är också vanligt, men det kan ändå inte jämföras med våldtäkt. Dessa fantasier handlar mer om att vara undergiven, utom kontroll, men i kontroll av någon man litar på.
Men likt vargflock att, vill inte tikarna/kvinnorna vara helt omgedda av alfahannar. Det räcker oftast om deras partner är alfahannen.
-
Att fråga vad kvinnor "vill ha" är ganska meningslöst, då det inte säger så mycket om vilka män kvinnor faktiskt väljer. Be dem beskriva sina partners eller ex istället. Sällan våldsamma män, men lika sällan blyga, tillbakadragna eller osäkra män. De flesta kvinnor vill ha män som utstrålar självförtroende och styrka. Sen kan detta yttra sig på olika sätt, men att vara framåt, social, våga ta initiativ mm är viktigt.
-
En snäll, respektfull, mänsklig och rolig man med värderingar som är lika mina. Det är också.en bra beskrivning på min man.
-
Min man är blyg. Han var sjukt blyg när vi träffades och hade då inget vidare med självförtroende heller. Nu är självförtroendet bättre(tack vare drottningen av egoboostande och peppande - aka jag), men ändå inte helt bea.Anonym (nja) skrev 2017-11-11 17:36:20 följande:
Att fråga vad kvinnor "vill ha" är ganska meningslöst, då det inte säger så mycket om vilka män kvinnor faktiskt väljer. Be dem beskriva sina partners eller ex istället. Sällan våldsamma män, men lika sällan blyga, tillbakadragna eller osäkra män. De flesta kvinnor vill ha män som utstrålar självförtroende och styrka. Sen kan detta yttra sig på olika sätt, men att vara framåt, social, våga ta initiativ mm är viktigt.
Initiativrik är han fortfarande inte, men det är jag så det är inget jag tänkt på att han "saknar". Sett till fysisk styrka så var vi ungefär lika starka förr, men vi var starka på olika sätt. Han var/är seg och uthållig, mrn jag väldigt explosivt stark och kunde lätt rubba mer än honom. Idag har min sjukdom .börjat ta ut sin rätt och jag är tyvärr inte längre lika stark. Mentalt är han stark på ett lågintensivt vis som få ser. Jag är även här mer explosiv, men är på vissa sätt känslig. Vi kompletterar varandra jättebra. -
Om du tittar på röstningsresultatet ovan så ser du att det faktiskt stämmer väldigt bra med vad vi säger att vi vill ha också: en man som både har självförtroende och är omtänksam.Anonym (nja) skrev 2017-11-11 17:36:20 följande:
-
Tja, det finns ju en viss sanning i det. Jag har alltid gillat mörkhåriga män, men har alltid råkat bli ihop med "ljusare". Grejen är - det är bara en detalj, man väljer inte partner efter hårfärg. Jag har även varit med en man som jag har upplevt som ganska macho, ganska kort tid - han var inte elak eller våldsam eller något sånt, däremot var han en "evig singel", ville inte ha fast relation. Men alla andra pojkvänner var inte macho-typen. Man väljer inte heller efter "typ" ibland, man bara fastnar för personen, oavsett typ.Anonym (nja) skrev 2017-11-11 17:36:20 följande:
Utseende och hur man verkligen är kan skilja sig ganska mycket där också. Det finns ju faktiskt "tuffa typer" som egentligen är jätte-snälla, det är inte så ovanligt. Jag skulle inte utgå ifrån att någon som verkar maskulin och tuff verkligen är det i en relation. Så man vet inte egentligen. Jag som egentligen gillar den androgyna typen, vet också att även såna kan visa sig vara kontrollerande, maktgalna. Min partner, som jag är mycket lycklig med, är utseendemässigt inte min typ, han är ganska stor, både tjock och stark, medans jag gillar mer den smala långa typen (pojkaktig). Men han passar perfekt när det gäller personlighet - bra lyssnare, alltid respektful och empatisk, plus smart och snabbtänkt. -
Korrekt.AndreaBD skrev 2017-11-11 11:56:47 följande:
Trams!
En sak är säkert: En man som dig skulle nog de flesta undvika till varje pris!
-
En man med bra självkänsla och bra självförtroende för det ger en omtänksam drivande person i resultat.
-
Du har inte tagit upp vad kvinnor önskar, de som varit med män som är av den sorten har såklart mött männen när de spelat omtänksamma och kärleksfulla och kvinnan har litat på det hon fått se. När hon väl bundit sig vid honom kommer hans andra sidor fram fast istället för ovanor och egenheter är det våld och personlighetsstörning som träder fram.Anonym (nja) skrev 2017-11-11 17:36:20 följande:
Ingen kvinna vill ha det, men problemet är när hon väl är inbunden så är det bekvämare (tror hon) att hålla ut tills de stunder han är kärleksfull igen och föreställningen att han är en fin kille bakom allt men behöver hennes hjälp. (Tänker på alla kvinnor som blir kära i seriemördare och skriver kärleksbrev) -
Anonym (Man) skrev 2017-11-11 10:16:28 följande:Fast det vet ju alla att kvinnor säger att de vill en sak men i praktiken vill en annan.Haskel skrev 2017-11-11 10:28:56 följande:Det känns som om du missuppfattat diskussionen en aning. Det är väl självklart att kvinnor inte vill ha män som våldtar. Men kvinnor vill sällan heller ha osäkra, försiktiga, tillbakadragna män. Kvinnor vill generellt sett ha en Alfahanne. En självsäker, trygg, dominant man, som vet vad han vill. Vilket ofta speglas av att en man tar för sig och är lite mer fräck och framfusig. Rent sexuellt tänder väldigt många kvinnor på män som är dominanta. Fantasier om "våldtäkt" är också vanligt, men det kan ändå inte jämföras med våldtäkt. Dessa fantasier handlar mer om att vara undergiven, utom kontroll, men i kontroll av någon man litar på.
Men likt vargflock att, vill inte tikarna/kvinnorna vara helt omgedda av alfahannar. Det räcker oftast om deras partner är alfahannen.Dr Nail skrev 2017-11-11 11:23:54 följande:Det finns massor med bevis på att inget av ovanstående spelar någon roll. Det är mycket enklare än så: kvinnor vill ha en snygg man. Snygghet är två faktorer: längden och ansiktet. Glöm dominans, självförtroende, stil osv; det enda som spelar någon roll är dina gener.
Är du snygg, kommer du undan med fruktansvärt mycket. Är du öppet pedofil? Nazist? Du kommer att drunkna i kvinnlig beundran oavsett. Det finns bevis från bl.a. dejtingsajter.
Så ser det ut i verkligheten :)
Anonym (Man) skrev 2017-11-11 12:24:12 följande:Det stämmer. Så länge mannen är positivt macho faller kvinnorna som furor. -
Jag hade tidigare i mitt liv svårt med tjejer då jag var lite blyg, tog inte för mig, osv. Killen som stod mer och såg på än gjorde något. Det hände nada med tjejer. De visade inte intresse.
Råd jag fick var:
* Var dig själv - Funkade inte för vara mig själv var ju det jag skrev ovan som inte gav resultat. Hallå.
* Tålamod - Funkar inte. För om jag inte ändrade på hur jag var så hände ju inget.
osv.
Råden jag fick fungerade inte.
Först när jag fick lära mig vad som fungerade. Jag övade på att ta för mig, stå i centrum, ta första kontakterna, inte fråga utan ta initiativ likt ta handen och kom vi gör så här, ta kommando. Samtidigt självklart vara trevlig men lite utmanande.
Wow vilken skillnad. Helt plötsligt fick jag kontakt med tjejer, tjejerna visade intresse, det hände saker.
Så jag gissar inte bara. Jag testade och det fungerar. Men de råd jag fick var inte i närheten det jag behövde göra.
Om tjejerna helt enkelt hade sagt i klartext. Var utmanande, ge mig inte alla svar, fråga inte allt, ta för dig så hade råden varit klockrena för vad de själva också föll för.
Men råd som var dig själv osv. är inte bra råd. För en person som behöver utvecklas så är var dig själv det sista han ska vara. -
Du är ganska off topic här, men jag tolkar iaf som att det du beskriver stämmer in på det som fått flest röster av oss kvinnor i denna tråd - självförtroende och omtänksam.Anonym (K) skrev 2018-01-22 09:19:42 följande:
Jag hade tidigare i mitt liv svårt med tjejer då jag var lite blyg, tog inte för mig, osv. Killen som stod mer och såg på än gjorde något. Det hände nada med tjejer. De visade inte intresse.
Råd jag fick var:
* Var dig själv - Funkade inte för vara mig själv var ju det jag skrev ovan som inte gav resultat. Hallå.
* Tålamod - Funkar inte. För om jag inte ändrade på hur jag var så hände ju inget.
osv.
Råden jag fick fungerade inte.
Först när jag fick lära mig vad som fungerade. Jag övade på att ta för mig, stå i centrum, ta första kontakterna, inte fråga utan ta initiativ likt ta handen och kom vi gör så här, ta kommando. Samtidigt självklart vara trevlig men lite utmanande.
Wow vilken skillnad. Helt plötsligt fick jag kontakt med tjejer, tjejerna visade intresse, det hände saker.
Så jag gissar inte bara. Jag testade och det fungerar. Men de råd jag fick var inte i närheten det jag behövde göra.
Om tjejerna helt enkelt hade sagt i klartext. Var utmanande, ge mig inte alla svar, fråga inte allt, ta för dig så hade råden varit klockrena för vad de själva också föll för.
Men råd som var dig själv osv. är inte bra råd. För en person som behöver utvecklas så är var dig själv det sista han ska vara.
-
Vilka är ?alla?? Jag har precis en sån man som jag säger att jag föredrar, mina närmsta väninnor med.Anonym (Man) skrev 2017-11-11 10:16:28 följande:
Fast det vet ju alla att kvinnor säger att de vill en sak men i praktiken vill en annan.
-
Då tror jag det handlar om att kvinnor och män definierar och ser olika personer när de talar om en bad boy.Anonym (F) skrev 2018-01-22 18:44:41 följande:Du är ganska off topic här, men jag tolkar iaf som att det du beskriver stämmer in på det som fått flest röster av oss kvinnor i denna tråd - självförtroende och omtänksam.
Många män ser en bad boy såsom jag beskrev den. En som inte viker sig utan tar för sig och går på det han vill.
Medans jag misstänker många kvinnor ser en bad boy som en person som är taskig och allmänt dum.