• Anonym (Stadsministern)

Har du koll på din partner?

Hej, efter att ha läst här på forumet så är det uppenbart att folk inte har någon självbevarelsedrift. Man säger sig lita på sin partner i vått och torrt även när det stormar som värst. Deras partner sitter och sms:ar i smyg och träffar nya vänner av motsatt kön till höger och vänster.

Sen gråter man ut i publika forum om hur bedragna de blivit och fattar inte hur det kunnat gå så långt utan att de märkt något.

Jag är inte svartsjuk, men jag vill ju inte bli bedragen. Om min partner skulle gå bakom ryggen på mig så skulle jag vilja upptäcka det i god tid så jag kunde avsluta relationen innan jag blev bedragen.

Jag har alltid en tentakel ute efter faror, så som att ibland om det plingar till i partnerns telefonen för frekvent eller på en konstig tid så kan jag ibland kolla i startskärmen vem det är som skickat.

Kommer jag hem och hör partnern prata i telefon i ett annat rum så kan jag lyssna lite för att reda ut vem det kan vara på andra änden.

Om det dyker upp en person av motsatt kön och börjar prata med min partner så brukar jag kort kolla intentioner i kroppsspråk och liknande.

Det vill säga att jag försöker ha lite koll då och då så jag inte seglar helt i blindo om något skulle uppkomma. Det är inget jag grubblar över eller lägger någon vikt i men jag gör det då och då när jag märker att något inte följer det dagliga mönstret.

Jag litar på min partner till 99%, men det finns alltid den lilla procenten där jag vet att vi alla är människor och jag vet med all säkerhet att att min partner inte känner mig till 100% då jag har ett "jag" i mig som aldrig visas utan ett filter. Så fungerar ju alla om man inte har någon psykisk sjukdom som gör att man bara handlar efter impulser och utan eftertanke.

Är det verkligen så att många av er andra följer någon egen högt uppsatt princip att aldrig snoka? Litar ni verkligen blint på er partner?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du koll på din partner?
  • Anonym (Kvinnan i mitten)
    Anonym (Fhjhg) skrev 2017-11-19 19:43:58 följande:

Jag litar på min partner och kollar honom aldrig. Varför skulle jag vilja vara ihop med någon jag inte litar på?

Min man och jag håller med och förstår detta till 100%! :)

Det finns så många filosofiska ingångsvärden. . . .MÅNGA

Det är ett budord.

Problemet är inte naivitet som en av "de som hatar, svär, spyr, spottar, förfasas mm i vanlig ordning var tvungen att "omvända" (Mjjaaae . .fast inte oss "frälsta"

VI ÄR "FÖRLORADE :D

Problemet stavas rädsla och sänker "vibrationen" (tänk chakran, kundalini mm) inom oss. Ju mer kärlek, ju mer energi.

God natt till alla ovsett hur sömninga ni är.

• Anonym (Förlust)
    Vargaflickan skrev 2017-11-20 20:53:03 följande:

Så naiv...

Det är mer naivt att inleda en relation när du inte tänker satsa på den (vad är en relation utan tillit?)
  • Vargaflickan
    Anonym (Förlust) skrev 2017-11-21 03:40:53 följande:
    Det är mer naivt att inleda en relation när du inte tänker satsa på den (vad är en relation utan tillit?)
    Det är naivt att tro att ens partner inte är otrogen... Därför jag bara använder mig av en kk när jag känner för det. 
  • Vargaflickan
    Vargaflickan skrev 2017-11-21 04:03:28 följande:
    Det är naivt att tro att ens partner inte är otrogen... Därför jag bara använder mig av en kk när jag känner för det. 
    När jag känner för ett knull*
  • Anonym (Kvinnan i mitten)
    Vargaflickan skrev 2017-11-21 04:03:55 följande:
    När jag känner för ett knull*

Kan inte alla först enas om definitionen av "otrohet".

För min man och jag definieras otrohet med allt annat än öppenhet, acceptans, ärlighet (eftersom man vågar ) och en tillitsfullt omhändertagande atmosfär.

• nevermind

Alltså, hade jag kommit på min man med att snoka i min mobil hade jag blivit redigt förbannad... Det är ju stört.

• Anders 386

Eftersom känslor varierar med tiden och eftersom vi inte heller har kontroll över våra känslor kan man aldrig lita på sin partner till 100%.
    Det kan komma en intressant person in i hens liv som förändrar dagens läge väldigt snabbt. Kärlek och attraktion kan dyka upp oväntat och det är inte något vi kan förutsäga.

Tycker att det är naivt att lita på en annan människa till 100%.

Jag ser det som ganska sunt att ha en viss vaksamhet. OM jag skulle få starka misstankar skulle jag kanske gå ganska långt i mitt snokande. Men annars respekterar jag min partners integritet ganska högt.

• sextiotalist
    Anders 386 skrev 2017-11-21 10:35:08 följande:

Eftersom känslor varierar med tiden och eftersom vi inte heller har kontroll över våra känslor kan man aldrig lita på sin partner till 100%.
    Det kan komma en intressant person in i hens liv som förändrar dagens läge väldigt snabbt. Kärlek och attraktion kan dyka upp oväntat och det är inte något vi kan förutsäga.

Jag ser det som ganska sunt att ha en viss vaksamhet. OM jag skulle få starka misstankar skulle jag kanske gå ganska långt i mitt snokande. Men annars respekterar jag min partners integritet ganska högt.

Jag upprepar det jag skrev tidigare som svar till en annan.

"Instämmer, oavsett hur mycket/lite koll man har så kan man ändå inte stoppa någon.

Jag förutsätter att min sambo stannar hos mig för att han vill det och att han inte hoppar i säng med någon annan för att han inte vill det.

Den dagen jag känner att jag måste kolla honom, då är det redan för sent"

Jag har för övrigt också stor respekt för min sambos integritet
  • Physalis
    Anders 386 skrev 2017-11-21 10:35:08 följande:

Det är klart att man kan få känslor för någon annan men då litar jag fortfarande 100% på att min partner hanterar det på ett respektfullt och medmänskligt sätt. Oavsett om det skulle visa sig att han ville stanna kvar eller lämna vårt förhållande.
    Korrekturläser som en kratta
  • Nomanisanisland
    frekvent skrev 2017-11-17 12:43:08 följande:

Jag litar helt på min man. Men jag har blivit bedragen av tidigare ex. Därav har jag stenkoll! jag kollar i hans mobil han kollar i min. jag har koll på vem han talar o smsar med. Inte så att jag sitter som en hök men jag har koll. 

Det var en märklig variant av total tillit.
  • Love69
    frekvent skrev 2017-11-17 12:43:08 följande:

Jag litar helt på min man. Men jag har blivit bedragen av tidigare ex. Därav har jag stenkoll! jag kollar i hans mobil han kollar i min. jag har koll på vem han talar o smsar med. Inte så att jag sitter som en hök men jag har koll. 

Komik till max!
Svar på tråden Har du koll på din partner?