tvillingmammaVastmanland skrev 2017-11-19 10:25:56 följande:
Det vore ju toppen om det vore så, att alla tar väl hand om sina barn.
Men i så fall undrar jag varför den psykiska ohälsan ökar så mycket bland barn och ungdomar, varför våra skolresultat dalar jämfört med andra länder och varför undersökningar visar att just svenska barn rör sig för lite, mindre än tex engelska och amerikanska barn.
Jag tycker det verkar som att väldigt många ägnar ganska litet tid åt sina barn och att det påverkar barnen negativt.
Varför jag bryr mig? För barnens skull och för vårt samhälles skull.
Är det så konstigt???
Anonym (Nog finns de) skrev 2017-11-19 10:49:35 följande:
tvillingmammaVastmanland skrev 2017-11-19 10:25:56 följande:
Det vore ju toppen om det vore så, att alla tar väl hand om sina barn.
Men i så fall undrar jag varför den psykiska ohälsan ökar så mycket bland barn och ungdomar, varför våra skolresultat dalar jämfört med andra länder och varför undersökningar visar att just svenska barn rör sig för lite, mindre än tex engelska och amerikanska barn.
Jag tycker det verkar som att väldigt många ägnar ganska litet tid åt sina barn och att det påverkar barnen negativt.
Varför jag bryr mig? För barnens skull och för vårt samhälles skull.
Är det så konstigt???
Mina barn kommer gå i samma klass som de barn som blivit bortprioriterade och som faktiskt tagit skada av det. Mina barn kommer växa upp vid sidan av dem. Jag tycker det är konstigare att sticka huvudet i sanden och "låta andra sköta sitt" när man klart och tydligt ser att "andra" fan inte vet vad de pysslar med i form av föräldraskap.
Nej, alla föräldrar är inte bra föräldrar, men dom flesta är trots allt good enough, några perfekta föräldrar finns inte.
Och jag tycker man ska utgå ifrån att andra är just lika bra som man själv är, ska man misstänkliggöra andra föräldrar så ska man ha mycket mer att gå på än att dom föräldrarna har gjort ett annat val än man själv gjort.
Hade du skrivit om föräldrar som super varje kväll, barn som gråter, vuxna som skriker, då hade jag förstått din oro, och tyckt du skulle ringa soc omedelbatt.
Men jag kan faktiskt inte förstå varför du oroar dig för att vuxna lämnar barnen på barnpassning en ynka timma, när du inte ens vet nånting om hur dom lever i övrigt.
Man ska inte kasta sten i glashus, du erkänner härovan att du inte har skött om dig som du borde ha gjort, det kan komma att medföra att du får sjukdomar och i värsta fall en för tidig död, hur rimmar det med att vara en bra förälder om du lämnar dina barn i förtid? Även om dom är tonåringar så kommer dom behöva dig många år framöver.
Det går helt klart att hitta saker hos varje förälder att hacka på, men varför ska vi göra det, varför inte istället försöka stötta varandra.
Du skriver att du bara frågar, men dina inlägg stinker av fördömande över människor som bara gör annorlunda än du,
Du vet bara för att man inte gör exakt lika betyder det inte att en har rätt och är bra och den andra gör fel och är dålig.
Tror man sig vara en bättre förälder än dom flesta andra, då lider man av hybris och visar en oförmåga att förstå att världen inte centreras runt en själv, man utgår ifrån att man själv är normen.
Det är både okunnigt och korkat.