• JEVI

Min sambo vill ha sex men jag har 0 lust

Ja som titlen säger, min sambo är på hela tiden att hon vill ha sex, men jag känner ingen sexlust, jag älskar henne mer än allt annat och vi har skitkul ihop men jag känner ingen sexlust och jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Jag går på ångestdämpande mediciner och mår inte så bra i heller för den delen, kan det bero på det?

• Svar på tråden Min sambo vill ha sex men jag har 0 lust
  • BossHoss
    w123 skrev 2017-11-23 11:02:21 följande:
    Jag kan inte tänka mig något som skulle göra saken ännu värre än det...
    Frågan är väl vad TS anser som har problemet
  • Jessicaonline
    Anonym (Sofia) skrev 2017-11-23 10:55:13 följande:

Jag tycker du skall ställa upp för husfridens skull, du kommer säkert att bli tänd när ni väl kommer igång. Om inte skall du åtminstone ge henne oralsex eller pulla henne, hon har rätt till sex eftersom ni är ihop

Tillåt mig asgarva, är du på riktigt?
    INGEN har "rätt till sex" bara för man är ihop. Vill man inte så vill man inte, oavsett anledning.

Husfridsknullande är ingen lösning på problemet, vill man ha en fungerande relation får man vackert acceptera att man inte alltid har lust, och försöka hitta vägar runt problemet, vilket i det här fallet låter som medicineringen, att tvinga sig till sex gör knappast TS gladare, och det lär knappast lösa något i relationen heller.

Men du skulle med andra ord hellre tvinga din partner till sex utan att den vill ha det egentligen, för du har minsann rätt till sex när man är ett par. Hallå, sexualbrott någon?
    Ibland blir man ju lite mörkrädd för alla knasbollar som härjar på FL alltså...
    Lär känna mig! Http://jessicaonline.se
  • Kirenaj68
    JEVI skrev 2017-11-23 08:26:44 följande:

Ja som titlen säger, min sambo är på hela tiden att hon vill ha sex, men jag känner ingen sexlust, jag älskar henne mer än allt annat och vi har skitkul ihop men jag känner ingen sexlust och jag vet inte vad jag ska ta mig till...

Jag går på ångestdämpande mediciner och mår inte så bra i heller för den delen, kan det bero på det?

Har du alltid haft en liten sexlust eller började problemet i samband med din medicinering?
  • johanfransson
    Anonym (Herp derp) skrev 2017-11-23 11:42:23 följande:
    Är trohet och monogami en rättighet?
    nej men bara för att det inte är en rättighet betyder det inte att det är rätt :(
  • Anders 386

Misstänker medicinen. Försök förklara för henne så att hon inte tror det beror på bristande kärlek.
    Du kanske skulle prata med din läkare om det?

• Kaptenen
    Jessicaonline skrev 2017-11-23 12:25:46 följande:
    Tillåt mig asgarva, är du på riktigt?
    INGEN har "rätt till sex" bara för man är ihop. Vill man inte så vill man inte, oavsett anledning.

Husfridsknullande är ingen lösning på problemet, vill man ha en fungerande relation får man vackert acceptera att man inte alltid har lust, och försöka hitta vägar runt problemet, vilket i det här fallet låter som medicineringen, att tvinga sig till sex gör knappast TS gladare, och det lär knappast lösa något i relationen heller.

Men du skulle med andra ord hellre tvinga din partner till sex utan att den vill ha det egentligen, för du har minsann rätt till sex när man är ett par. Hallå, sexualbrott någon?
    Ibland blir man ju lite mörkrädd för alla knasbollar som härjar på FL alltså...
    Självklart ska ingen tvingas till sex. Men om min partner har ont i axlarna och frågar om jag kan massera henne, så gör jag det för att vara snäll - inte för att jag har ett starkt sug efter att massera. Däremot, om jag är väldigt trött eller har ont i armarna så kanske jag säger "inte idag". Jag tycker man kan tillämpa liknande resonemang kring sex. Varför skulle man inte hjälpa sin partner till sexuell tillfredsställelse även om man själv inte är direkt vrålkåt? Det handlar alltså inte om att någon ska tvingas till något, men det är väl ganska rimligt att man hjälper varandra i ett förhållande?
  • Anonym (Sofia)
    Kaptenen skrev 2017-11-23 14:08:19 följande:
    Självklart ska ingen tvingas till sex. Men om min partner har ont i axlarna och frågar om jag kan massera henne, så gör jag det för att vara snäll - inte för att jag har ett starkt sug efter att massera. Däremot, om jag är väldigt trött eller har ont i armarna så kanske jag säger "inte idag". Jag tycker man kan tillämpa liknande resonemang kring sex. Varför skulle man inte hjälpa sin partner till sexuell tillfredsställelse även om man själv inte är direkt vrålkåt? Det handlar alltså inte om att någon ska tvingas till något, men det är väl ganska rimligt att man hjälper varandra i ett förhållande?
    Helt rätt, jag är ute och skrapar och lackar på vår (hans) jävla träbåt varje vår trots att jag inget hellre vill än att skaffa en plastbåt och låta varvet sköta den. Jag ställer upp för att han vill detta så gärna, jag gör det för honom. Min lust att göra honom glad är större än min lust att skrapa båt. Så när jag är kåt så får han vackert dyka ned mellan mina ben oavsett om ha är kåt eller inte, hans lust att göra mig glad måste vara större än hans lust att ha sex.
  • Anders 386
    Kaptenen skrev 2017-11-23 14:08:19 följande:
    Sex är något helt annat. Det ligger i en egen sfär och kan inte alls liknas vid att man ställer upp med diverse sysslor eller ställer upp på att följa med på konserter eller resor fast man egentligen velat göra något annat.

Det är inte alls rimligt att någon ställer upp på sex fast man inte har lust.

Sex har en egen division inom ett parförhållande - det blir helt fel att blanda ihop sexuell lust med att man har "lust" till att göra något. Egentligen borde inte orden "lust" och "sexlust" vara så lika eftersom det handlar om helt olika saker.
  • Kaptenen
    Anders 386 skrev 2017-11-23 14:52:10 följande:
    Sex är något helt annat. Det ligger i en egen sfär och kan inte alls liknas vid att man ställer upp med diverse sysslor eller ställer upp på att följa med på konserter eller resor fast man egentligen velat göra något annat.

Sex har en egen division inom ett parförhållande - det blir helt fel att blanda ihop sexuell lust med att man har "lust" till att göra något. Egentligen borde inte orden "lust" och "sexlust" vara så lika eftersom det handlar om helt olika saker.
    Tycker egentligen att det är mer av en gradskillnad och jag menar inte att man ska ställa upp på sex om man känner olust, utan mer att "ok, jag kanske skulle föredragit att slappa framför TVn just nu, men om min partner vill ha sex så varför inte". Känner man å andra sidan en olust eller motvilja så finns det nog andra problem i grunden.

Dessutom, om jag följer med till t.ex. London i en vecka, fast jag inte gillar storstäder, för att vara snäll så är väl det en större uppoffring än att avsätta 15 min för lite sex?
  • Ascendere

Jepp.
    Sedan finns det en skillnad mellan könen också, rent evolutionära är män betingade att alltid vara beredda, medan kvinnor kan variera mer i sin lust. 

Som man tror jag man får vara beredd på att "ställa upp" ibland, annars kommer kvinnan omedvetet att klassificera en som "icke önskvärt genetiskt material" och bli mindre benägen att ha sex med en. 
  • Haskel

Det finns ju även en gradskillnad mellan sex, och onani. Man kan ju delvis uppnå sexuell tillfredsställelse med onani. Dock missar man ju den emotionella biten, av samhörighet. Den känslan kan dock tillfredsställas med kramar, kyssar, kroppskontakt och en vilja att göra sin partner nöjd/lycklig.

Utan att, per definition, själv delta i söder så kan man ju hjälpa sin partner att onanera. Man kan kramas och kyssas samtidigt. Man kan även ge oralsex. Vart gränsen går, för vad som känns okej, och inte, är sedan individuellt. Men bara genom att visa att man bryr sig om sin partner på alla plan, kommer man långt med.
  • Less is more
    Kaptenen skrev 2017-11-24 10:48:26 följande:

Tycker egentligen att det är mer av en gradskillnad och jag menar inte att man ska ställa upp på sex om man känner olust, utan mer att "ok, jag kanske skulle föredragit att slappa framför TVn just nu, men om min partner vill ha sex så varför inte". Känner man å andra sidan en olust eller motvilja så finns det nog andra problem i grunden.

Dessutom, om jag följer med till t.ex. London i en vecka, fast jag inte gillar storstäder, för att vara snäll så är väl det en större uppoffring än att avsätta 15 min för lite sex?

Jag är kvinna och håller faktiskt med dig.
  • New  Dawn
    Haskel skrev 2017-11-24 11:14:54 följande:

Det finns ju även en gradskillnad mellan sex, och onani. Man kan ju delvis uppnå sexuell tillfredsställelse med onani. Dock missar man ju den emotionella biten, av samhörighet. Den känslan kan dock tillfredsställas med kramar, kyssar, kroppskontakt och en vilja att göra sin partner nöjd/lycklig.

Utan att, per definition, själv delta i söder så kan man ju hjälpa sin partner att onanera. Man kan kramas och kyssas samtidigt. Man kan även ge oralsex. Vart gränsen går, för vad som känns okej, och inte, är sedan individuellt. Men bara genom att visa att man bryr sig om sin partner på alla plan, kommer man långt med.

Jag tycker personligen det är värdefullt att ge varandra njutning även om man inte är kåt själv. Dock tror jag ofta blir negativt med just samlag om man inte är sugen.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Ascendere
    New Dawn skrev 2017-11-24 12:54:41 följande:
    Jag tycker personligen det är värdefullt att ge varandra njutning även om man inte är kåt själv. Dock tror jag ofta blir negativt med just samlag om man inte är sugen.
    Har man tappat lusten så innebär det att man har förlorat allt intresse av att ta och ge sexuell njutning i någon form.
    Om man fortfarande vill se sin partner njuta har man inte tappat lusten, även om man som du skriver inte är kåt just i den stunden.
    Det är olika saker.
  • New  Dawn
    Ascendere skrev 2017-11-24 13:55:31 följande:

Har man tappat lusten så innebär det att man har förlorat allt intresse av att ta och ge sexuell njutning i någon form.

Om man fortfarande vill se sin partner njuta har man inte tappat lusten, även om man som du skriver inte är kåt just i den stunden.

Det är olika saker.

Ja, du har en poäng, men om man har en relation där man har lättare att se på sex på det viset, (lite mer lättsamt och okomplicerat) kanske man har lättare att hantera sexuell obalans.

Om all närhet blir kopplat till sex, och sex alltid sker endast när båda har lust från början, har man nog lättare att få problem i sexlivet och med lusten.

Ibland är ju utebliven lust inte bara utebliven sexlust utan även kärlek och lust till annan närhet. Då hjälper inget.
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Min sambo vill ha sex men jag har 0 lust