• halsing82

Jag vill mer än henne

Är detta vanligt? Känner ni igen er? Svara gärna så jag får reda på om fler har det såhär. Å gärna svar från både män å kvinnor!

Jag vill mycket oftare än min sambo. Vi har varit tillsammans i snart 8 år å har en son på 6. Vi grälar aldrig, är väldigt praktiska och får ofta saker som ska göras gjorda i rask takt å samarbetar bra i såna situationer. Trivs bra i varandras sällskap liksom. Men det här med sexet... Jag skulle utan problem ha sex 3-4 ggr /vecka. Hon SÄGER att hon tycker att 1-2 ggr /vecka känns lagom. Men när det blir kanske 2-3 ggr /månad börjar ju jag fundera om det är nåt som är fel... NÄR vi har sex är det förjävla bra (säger hon iallafall och det verkar inte som om hon ljuger och jag kan inte säga att det gör direkt ont heller).

Men när det väl blir av så är det 98 gånger av 100 JAG som tar initiativ. Jag kommer faktiskt inte ihåg sist hon tog för sig så att säga. Om hon märker på mig att jag är ursugen på sex kan hon bara säga "-Nepp, du fick sex i förrgår du så nu äre bra"... JAG fick sex?? Ja men du rå? Fick du inte sex du då, typ samtidigt???

Det är många nätter man legat å funderat på vad fan det beror på att hon inte vill lika ofta som förut, jag vill ju lika ofta som förut... Å när vi pratar om det också så säger hon bara att hon inte är sugen längre. Men det måste ju va en anledning till det??

Jag hoppas jag får svar från många så jag kan svara tillbaka å skriva era här och som sagt gärna från både män å kvinnor å från "båda håll" om ni förstår vad jag menar... Även kvinnlr som tycker dom får för lite sex t.ex...

• Svar på tråden Jag vill mer än henne
  • Anonym (Kvinna)
    halsing82 skrev 2017-11-24 08:24:01 följande:

Tack för lite hopp iallafall. Det är såhär jag hoppats att det varit också å att det kan gå i perioder. Men att det har varit så så pass länge också (länge i mina ögon). Har varit inne på att inte varken hinta eller ens prata om att man vill själv å se hur lång tid det tar innan hon vill. Jag gjorde det för ett tag sen, då jag har varit inne på den tanken själv. Det tog 5 veckor sen gav jag upp å pilla till det lite å fick OK å va skönt för båda. Men hon tänker ju inte ens på att föreslå en sexomgång. Jag onanerar 3-4 ggr /dag, varje dag, å är ändå sugen i stort sett varje kväll...

Hur hinner du onanerar 4 ggr per dag? Vet hon om det?
  • halsing82
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-24 10:35:03 följande:

Hur hinner du onanerar 4 ggr per dag? Vet hon om det?

Ja, det vet hon...
  • Anonym (Kvinna)
    halsing82 skrev 2017-11-24 10:41:47 följande:

Ja, det vet hon...

Om jag visste att min man gjorde det hade jag känt mig överflödig och inte heller tyckt att sex var så skoj.
  • Less is more
    Anonym (Kvinna) skrev 2017-11-24 10:58:53 följande:

Om jag visste att min man gjorde det hade jag känt mig överflödig och inte heller tyckt att sex var så skoj.

Så hade jag inte tänkt. Jag hade istället förstått att vi behöver ligga mer.

Däremot så undrar jag om det är vanligt för män att behöva onanera 4 gånger om dagen. Det verkar maniskt.
  • Anders 386

Det är fullständigt normalt att eftersom man är två personer i ett förhållande så är det i princip omöjligt att båda ska ha exakt samma behov av sex.

Att man alltid skulle vilja ha sex vid exakt samma tid och med samma intervall är egentligen statistiskt omöjligt. Det är självklart att det inte kan vara så.

Att TS alltid tar initiativet är troligen också ett väldigt vanligt läge. Det blir lätt en vana av den mindre intresserade att inte ta initiativ - det finns liksom ingen anledning att ta initiativ till sex när partnern ändå gör det så ofta.

TS har det bara som det alltid är för en av parterna i ett förhållande, det är fullständigt normalt.

Du får helt enkelt lugna ner det lite och försöka ha distans till det - du har gjort en höna av en fjäder.

• Stårschan

Det här är väl inget konstigt alls. TS, du har helt enkelt ett större behov av sex än vad din fru har. Hur kan det vara svårt att förstå? Det är uppenbarligen ett problem för dig, eftersom du blir frustrerad, men varför tror du att det nödvändigtvis är hennes sexdrift som är den onormala, och din som är okej?

• Anonym (Kvinna)
    Less is more skrev 2017-11-24 11:06:07 följande:

Så hade jag inte tänkt. Jag hade istället förstått att vi behöver ligga mer.

Däremot så undrar jag om det är vanligt för män att behöva onanera 4 gånger om dagen. Det verkar maniskt.

Jo men det är det jag menar, runka nästan lika ofta som man kissar. Är det normalt?
  • Anonym (50 years of grey)
    Tack för lite hopp iallafall. Det är såhär jag hoppats att det varit också å att det kan gå i perioder. Men att det har varit så så pass länge också (länge i mina ögon). Har varit inne på att inte varken hinta eller ens prata om att man vill själv å se hur lång tid det tar innan hon vill. Jag gjorde det för ett tag sen, då jag har varit inne på den tanken själv. Det tog 5 veckor sen gav jag upp å pilla till det lite å fick OK å va skönt för båda. Men hon tänker ju inte ens på att föreslå en sexomgång. Jag onanerar 3-4 ggr /dag, varje dag, å är ändå sugen i stort sett varje kväll...
    Upplever samma sak, gör inte jag något så blir det aldrig av, tar jag initiativet så är det en av tio gånger det blir något. Men med åren ger man ju upp, så 1-2 gånger per år kanske det blir nu för tiden, tack vare detta så är jag precis lika duktig på onani som du. Nu är inte vårat förhållande dåligt på något annat vis, hon ser inget behov eller problem med att ha sex extremt sällan även om hon uppskattar det. Ungefär som att det räcker att se ett nyårsfyrverkeri en gång om året, sedan går man ju inte å vill se det varje dag trots att det kanske var helt fantastiskt.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Sällan) skrev 2017-11-24 08:37:00 följande:
    Det är väl inte alltför ovanligt. För vår del så har jag lust 2-3 gånger per vecka, medan frun nöjer sig med 2-3 gånger i månaden.
    Håller med
  • Anonym (Runk)

Händer allt att jag runkar 3-4 gånger per dag men inte var dag . Ska tilläggas att de blir knulla så de kan bli 5 sprut per dag i bland . Tror de är vanligt att män runkar flera gånger per dag..

• Emjsmammanatalie

Om du onanerar 3/4 gånger om dagen så har du ju ett väldigt starkt behov... 100ggr starkare än många kvinnors behov :) om du är beredd att kämpa för erat gemensamma sexliv så bör du nog trappa ner lite du med och lägga dig liiite mer på hennes nivå.. menar inte att Du på något sätt skall sluta onanera men jag hade försökt trappa ner en del för att successivt minska mina egna behov för att sedan kunna möta min partner någonstans halvvägs :)

Det är bara min teori, om den är rätt eller fel vet jag inte men så tänker jag :)
  • Anonym (W)

Jag är kvinna och har högre sexdrift än min man. Jag vill gärna dagligen, medan han är nöjd med några gånger i veckan. Dock har han ett krävande jobb, så jag tror helt enkelt att hans ork inte räcker till. Under semestern blir det mer sexande. Flört

Jag tror vi tar initiativ ungefär lika mycket i vår relation, kanske att jag är något mer på. {#emotions_dlg.djavulsk} Jag äter minipiller och under de första två-tre månaderna jag tar dem så är min lust extremt låg och jag har svårt att bli våt. Sen när kroppen "vant" sig vid omställningen återgår min lust till det, för mig, normala. När jag åt p-piller var min lust låg i stort sett konstant, så för mig funkar minipiller bättre. Glad

• Anonym (Sotto voce)

Du är inte attraktiv för henne längre. Bara att veta om att ens karl onanerar 4-5 ggr om dagen är ju direkt avtändande.

Svar på tråden Jag vill mer än henne