• Mamman123

Svaga streck

Hej!

Nu vill jag få lite diskussion här o höra erfarenheter! Sista mens 27 oktober och har plussat på Stickan MEN får mycket svagare streck än med mina två tidigare barn där jag plussade starkt direkt Testade i söndags o fick väl synligt streck på "testa tidigt" och tog då ett till och fick en skugga av strecket på ett vanligt. Tog ett till vanligt test idag på morgonen. Syndes mer på detta test än det vanliga i söndags men ändå inte alls lika starkt som kontroll-linjen. Är ju ändå rätt många dagar efter bim.. har oregelbunden mens så har inte 100 koll. Men typ i torsdag- fredags kanske! Även fast man inte vill tänka så så tänker man ju missfall i bakhuvudet! :S!

Så, erfarenheter? Tankar? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-26 14:14
    Svagt streck i fredags menade jag ju, inte i söndags

• Svar på tråden Svaga streck
  • Mamman123
    Alexandra93 skrev 2017-11-29 13:31:40 följande:

Ja jag vill bara få positivt på digitalt med men vågar inte ta det än för rädd att det ska bli negativt..

väntar några dagar innan jag tar det :krkr

Vad är det för skillnad på digitala och sånna för teststickor? Krävs det "mer" för att det visar gravid på dessa?
  • Alexandra93
    Mamman123 skrev 2017-11-29 13:38:00 följande:

Vad är det för skillnad på digitala och sånna för teststickor? Krävs det "mer" för att det visar gravid på dessa?

Ne ska nog vara samma reaktion egentligen, ser folk som har jättesvaga plus på stickan och plussar på digital.

Men för mig var det ett tecken på att det var något fel förra månaden, tog sammanlagt tre eller fyra digitaltester som alla sa negativt även fast jag hade relativt starka plus på stickan och var efter bim.. blev ett missfall några dagar senare.

Så när jag plussar på digital kan jag nog slappna av lite mer och sluta testa :)
  • Anonym (Tveksam)
    Mamman123 skrev 2017-11-29 13:25:10 följande:

Tack!! Nu har jag bara ett test kvar! Så tar det om ett par dagar, sen lägger jag ner testandet :) haha!

Hur har det gått för dig? Fått mens än? Gjort nått mer test?

Inte testat mer. Tänkte vänta några dagar till, sen på att igen med att testa :) Men ingen mens i sikte :)
  • Mamman123
    Alexandra93 skrev 2017-11-29 17:33:51 följande:

Tålamod finns ju inte här men när man får resultatet man vill så! Så glad nu!

Åh vad roligt för dig!!!! Grattis :)
  • Alexandra93
    Mamman123 skrev 2017-11-29 18:32:27 följande:

Åh vad roligt för dig!!!! Grattis :)

Åh Tack, kan nog andas ut lite nu! :))
  • Anonym (Tveksam)
    Alexandra93 skrev 2017-11-29 17:33:51 följande:

Tålamod finns ju inte här men när man får resultatet man vill så! Så glad nu!

Stort grattis :) :)
  • Alexandra93
    Anonym (Tveksam) skrev 2017-11-29 19:49:07 följande:

Stort grattis :) :)

Tack, känner att jag tjatar lite men man blir ju lite galen :))
  • Mamman123

Tog mitt sista test nu och det är inga tveksamheter om att de blir starkare.. stor skillnad redan från igår och detta nu var ändå mitt på dagen :) så nu är det färdigtestat och jag funderar på om det finns nån bra grupp för bf i augusti!! Jihoo haha :)

• Alexandra93
    Mamman123 skrev 2017-11-30 18:10:59 följande:

Tog mitt sista test nu och det är inga tveksamheter om att de blir starkare.. stor skillnad redan från igår och detta nu var ändå mitt på dagen :) så nu är det färdigtestat och jag funderar på om det finns nån bra grupp för bf i augusti!! Jihoo haha :)

Ja verkligen starkare! Jag gick med i en tråd där dem startat en hemlig fbgrupp för bf augusti :))
  • Tesan123

Det ska inte spela någon roll att strecket är svagt. Du kanske kissat för inte så länge sedan när du gjorde det testet? Eller druckit mycket vatten innan så gravidhormonerna "spätts ut"?

Jag fick missfall för en tid sedan, gjorde ett test någon dag efter att jag börjat blöda och det visade mycket starkt positivt graviditetstest. Fastän fostret var dött. Jag fick värkar var tionde minut när allt skulle ut. Hemskt. Tre dagar efter missfallet kom baby blues, när jag mådde oerhört dåligt, bara ville gråta, precis som när jag fött mina barn. Jag tror att gravidhormonerna inte gick ur kroppen förrän då.

Så, jag tror inte att ett svagt streck betyder att fostret är dött. Bara att ditt urin inte sugit åt sig tillräckligt med gravidhormoner. Liksom ett starkt streck inte behöver betyda ett levande foster...

Svar på tråden Svaga streck