• Falkortheluckdragon

YEEEESS!!! De fick stanna!!!

JAAAAA ÄNTLIGEN har regeringen beslutat att stackars ensamkommande barnen ska få stanna!!!!! Fattar inte hur Sverige tänkte som ska vara ett land för allas lika värde när de ville skicka hem dess barn till krig och misär!! Hur kan det finnas folk som vill skicka hem dessa?

Det blir en röst på Miljöpartiet för mig!! Det var dom enda som stod upp för barnen och hotade med att avgå om de inte fick som de ville! Vilka hjältar!!!!

Fler som kommer rösta på miljöpartiet efter detta?

• Svar på tråden YEEEESS!!! De fick stanna!!!
  • Anonym (Hmmmmm...)

Hur kommer det sig att det är så synd om dessa unga män och hur kommer det sig att det är så angeläget att behandla dem som barn? Hur kommer det sig att det samtidigt är så angeläget att behandla barnbrudar som vuxna trots att en del bara är 13-14 år?

• Anonym (Boski)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2017-11-30 19:44:11 följande:
    Samtidigt kan man läsa hur många inlägg som helst i olika forum från SD:are att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själva. I alla fall om gärningsmannen är svensk.
    Källa på det tack. Länk?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Anonym (Boski) skrev 2017-12-06 13:11:43 följande:
    Källa på det tack. Länk?
    Källa? Kolla valfri sida här på FL där kvinnor berättar att de blivit våldtagna.
  • Pretorian IV
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2017-11-30 19:44:11 följande:

Samtidigt kan man läsa hur många inlägg som helst i olika forum från SD:are att kvinnor som blir våldtagna får skylla sig själva. I alla fall om gärningsmannen är svensk.

Det där är ju bara trams...speciellt det sista
  • optimist63
    Anonym (Boski) skrev 2017-12-06 13:11:43 följande:
    Källa på det tack. Länk?
    Till dej och alla andra som vill ha källa på sexbrott så presenterades nyligen statistik som visade att 95.4% av alla sexbrott begås av folk som invandrat eller är barn till folk som gjort det.
  • Anonym (Hmmmmm...)

Det verkar som att Centern kommer att rösta emot förslaget. Tack och lov! Det trodde jag faktiskt inte. De vill ju ta in så mycket billig arbetskraft som möjligt och skrota välfärdssystemet.

• Pretorian IV
    optimist63 skrev 2017-12-19 11:02:45 följande:

Till dej och alla andra som vill ha källa på sexbrott så presenterades nyligen statistik som visade att 95.4% av alla sexbrott begås av folk som invandrat eller är barn till folk som gjort det.

Boski ville ha en källa på att de som röstar SD tycker att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna av svenskar...
  • Anonym (farmor)

Hoppas att Du är med och betalar och att dom kan flytta in hos Dig, nääää  mina pengar ska gå till äldrevård och skola

• optimist63
    Pretorian IV skrev 2017-12-19 11:47:15 följande:
    Boski ville ha en källa på att de som röstar SD tycker att kvinnor får skylla sig själva om de blir våldtagna av svenskar...
    Jag svarade bara vad statistiken säger.
    Vad wt-sd personer tycker och tänker struntar jag totalt i!
  • Anonym (Boski)

Förslaget ser inte ut att gå igenom, så TS kan glömma "YEEEESS!!! De fick stanna!!!"

Dom får inte stanna.

Förslaget är extra dåligt för att det flyttar över ansvaret från handläggarna på Migrationsverket till lärarna på gymnasiet. Är inte lärarjobbet tillräckligt krävande? Ska vi lärare också ha ansvar för ansökningar om uppehållstillstånd?

Den här regeringen är fan den sämsta någonsin.

• EnGladPingvin

Njaa, de flesta kommer nog få stanna oavsett. Ytterst få utvisas trots regeringens tidigare löften om att de som får avslag ska lämna landet. Det här förslaget var ett slag i luften för att ge Miljöpartiet en seger med tanke på de låga opinionssiffrorna och valet nästa år. Det kommer inte göra någon större skillnad då det redan finns en gymnasiegaranti. Själva förslaget kanske ändå kunde ha gått igenom om det inte gett amnesti till de som ljugit om sin ålder. Det blev lite för magstarkt att man skulle bortse från åldersbedömningar som gjorts och enbart gå efter vad de sökande själva uppgett.

• Phalaenopsis
    optimist63 skrev 2017-12-19 11:02:45 följande:
    Jag är intresserad av en referens till den statistiken.
  • optimist63
    Phalaenopsis skrev 2017-12-23 18:22:07 följande:
    Jag är intresserad av en referens till den statistiken.
    Läste den i GP tidigare i höst. Skulle tro att det är BRÅ som släppte statistiken.
  • optimist63
    Kalasjmat skrev 2017-12-24 07:38:26 följande:
    Människor med utländsk härkomst har en annan kvinnosyn än den ursvenskarna har. Och där klämmer skon. Det är ingen nyhet! Men ändå är det allt för många naiva mm som inte förstår det...
    Det märkliga är bara att feminister och annat vänsterfolk inte vill erkänna det....
Svar på tråden YEEEESS!!! De fick stanna!!!