• Anonym (Less och äcklad)

    Skäl till att kicka ut henne?

    En bekant har hyrt vår övervåning sen i somras, då hon pluggar här.

    Problemet är att hon onanerar både ofta och högt. När hon duschar tex (badrummet är nere) så hör man strålen förändras när hon skruvar av munstycket och hennes stönande hörs genom väggen.

    Har försökt vara finkänslig och bett henne vara mer diskret utan att det hjälpt.

    Börjar känna riktigt obehag kring det här nu och överväger att säga åt henne att hon får bo nån annanstans.

    Min man verkar inte ha några problem med hennes beteende.. Snarare tvärtom, så där har jag inger stöd.

  • Svar på tråden Skäl till att kicka ut henne?
  • Anonym (Less och äcklad)
    Palestrina skrev 2017-11-28 15:06:26 följande:

    Jag har såå svårt att leva mig in i det här. Hur lyhört har ni egentligen i huset, då det kan vara ett problem vad som händer i övervåningens badrum? Det måste betyda att ni hör allt annat som händer i badrummet också....? De här ljuden stör ju bara för att ni hör vad hon gör, inte för att ni hör ljud över huvud taget, så slå på musik eller TV för att slippa höra de ljud som besvärar dig?

    Personligen tycker jag att man har rätt att både onanera och ha ett aktivt sexliv för övrigt, utan att ens hyresvärdar eller grannar ska lägga sig i det. Det är upp till er att ljudisolera, eller leva med ljud som ligger inom gränsen för det "normala", och där borde ändå både stön och duschljud ligga. Störs ni av när hon hostar eller nyser också? Om hon spelade musik på hög volym mitt i natten vore en annan historia. Tänk på att vad ni gör i er våning antagligen också hörs ganska bra uppåt.


    Hon fick bo här som en TJÄNST till en vän, vi är inte hennes ?hyresvärdar? och har igen skyldighet att ljudisolera. Kan hon inte visa hänsyn så får hon flytta.
  • Regndamen
    Anonym (Less och äcklad) skrev 2017-11-28 15:13:54 följande:

    Hon fick bo här som en TJÄNST till en vän, vi är inte hennes ?hyresvärdar? och har igen skyldighet att ljudisolera. Kan hon inte visa hänsyn så får hon flytta.


    Du sa alltså till henne att hon stönar för högt när hon onanerar och bad henne lägga av?
  • Lord Hans

    Det låter mera som att du står med örat upp efter dörren och lyssnar tycker jag. Om du hör när hon skruvar av munstycket till duschen?

  • Freijah

    Säg till din vän att hennes dotters onanerande går till överdrift och har gått så långt att det inte funkar qtt ha henne där längre utan dom får hitta ett nytt boende till henne.

    Om dottern inte kan respektera er så har ni ingen skyldighet att vara finkänsliga.

  • Anonym (Less och äcklad)
    Lord Hans skrev 2017-11-28 15:20:05 följande:

    Det låter mera som att du står med örat upp efter dörren och lyssnar tycker jag. Om du hör när hon skruvar av munstycket till duschen?


    Det hörs ATT det skruvas av, hörs jättetydligt är det inte är vanliga duschstrålen.
  • Anonym (Less och äcklad)
    Regndamen skrev 2017-11-28 15:18:46 följande:

    Du sa alltså till henne att hon stönar för högt när hon onanerar och bad henne lägga av?


    Inte med de orden, men ja. Hon visste vad jag menade men inte blivit nån skillnad.
  • Kjell2
    Anonym (Less och äcklad) skrev 2017-11-28 15:13:54 följande:
    Hon fick bo här som en TJÄNST till en vän, vi är inte hennes ?hyresvärdar? och har igen skyldighet att ljudisolera. Kan hon inte visa hänsyn så får hon flytta.
    Men släng ut henne då. Vad är probelmet? Ge henne ett slutdatum.


  • Regndamen
    Anonym (Less och äcklad) skrev 2017-11-28 15:46:38 följande:

    Inte med de orden, men ja. Hon visste vad jag menade men inte blivit nån skillnad.


    Hur vet du att hon förstod?
  • Pentra

    Eftersom ni bett henne att sluta och hon ändå fortsätter så upplys henne om att det hon gör kan falla i om ramen för brott såsom ofredande och förargelseväckande beteende. Sedan så kan ni vidare upplysa henne om att hon därför har följande alternativ att välja mellan; att bli vräkt, sluta agera störande vid hennes intimprivata stunder eller att bli anmäld. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • Anonym (Nian)
    Palestrina skrev 2017-11-28 15:06:26 följande:

    Jag har såå svårt att leva mig in i det här. Hur lyhört har ni egentligen i huset, då det kan vara ett problem vad som händer i övervåningens badrum? Det måste betyda att ni hör allt annat som händer i badrummet också....? De här ljuden stör ju bara för att ni hör vad hon gör, inte för att ni hör ljud över huvud taget, så slå på musik eller TV för att slippa höra de ljud som besvärar dig?

    Personligen tycker jag att man har rätt att både onanera och ha ett aktivt sexliv för övrigt, utan att ens hyresvärdar eller grannar ska lägga sig i det. Det är upp till er att ljudisolera, eller leva med ljud som ligger inom gränsen för det "normala", och där borde ändå både stön och duschljud ligga. Störs ni av när hon hostar eller nyser också? Om hon spelade musik på hög volym mitt i natten vore en annan historia. Tänk på att vad ni gör i er våning antagligen också hörs ganska bra uppåt.


    Deras hem- deras regler. Tjejen betalar ju tydligen knappast ens hyra, hon SKA respektera era önskemål eller flytta.
  • Palestrina
    Anonym (Nian) skrev 2017-11-28 16:29:01 följande:
    Deras hem- deras regler. Tjejen betalar ju tydligen knappast ens hyra, hon SKA respektera era önskemål eller flytta.
    Det står att hon hyr, jag utgår från att hon betalar hyra.
  • Palestrina
    Anonym (Less och äcklad) skrev 2017-11-28 15:46:38 följande:
    Inte med de orden, men ja. Hon visste vad jag menade men inte blivit nån skillnad.
    Exakt vilka ord använde du?
  • Ascendere
    Anonym (Less och äcklad) skrev 2017-11-28 12:50:50 följande:

    Min man verkar inte ha några problem med hennes beteende.. Snarare tvärtom, så där har jag inger stöd.


Svar på tråden Skäl till att kicka ut henne?