• Rb95a

Analt till vaginalt

Som rubriken leder så hände det i fredags att jag och min kille hade analt sex , på något sätt så lyckades han att stoppa in den i min vagina, trodde inte att det skulle vara några problem så vi fortsatte... jag har nu läst massor på Google och vill gråta så att det skriker inombords att det kan vara farligt, hade ingen aning om det här och är jätte ledsen och orolig. Är i vecka 16 och känner mig torr där nere... hur stor är chansen för missfall eller infektioner ? Jag ska kontakta BM i morgon men behöver få tips, kritik eller råd... Är så nervös och ledsen nu.

• Svar på tråden Analt till vaginalt
  • Noname00

Nej det är inte farligt, vad skulle vara farligt?
    Det som kan hända är att du får bakterier från tarmen in i vaginan, men missfall omöjligt.

Vill du inte köra vaginalt alls är det därför ni kör analt?
    Annars kör vaginalt först eller kör med gummi som ni sedan tar av innan han kommer in i vaginan.

• Rb95a

Jag läste om att man kan få livmoder infektion eller GBS, skrämde mig som bara den och det är i värsta fall dom som är värst.

Jag har tidigare aldrig haft anal sex, på något sätt nu gick jag igång på tanken och gillade det vilket min kille också gjorde... det var verkligen dumt att inte köra med gummi men har aldrig riktigt tänkt på hur illa med bakterier det kan vara i rumpan är inte erfaren med anal sex och inte tänkt på det området. Till nästa gång blir det gummi eller så blir det bara inte av.

• Noname00
    Rb95a skrev 2017-12-03 12:53:00 följande:

Jag läste om att man kan få livmoder infektion eller GBS, skrämde mig som bara den och det är i värsta fall dom som är värst.

Jag har tidigare aldrig haft anal sex, på något sätt nu gick jag igång på tanken och gillade det vilket min kille också gjorde... det var verkligen dumt att inte köra med gummi men har aldrig riktigt tänkt på hur illa med bakterier det kan vara i rumpan är inte erfaren med anal sex och inte tänkt på det området. Till nästa gång blir det gummi eller så blir det bara inte av.

Ni kan ju köra vaginalt först å sen byta, fast det är klart det kanske är trevligt att avsluta vaginalt så gummi är nog smidigast bara slita av.
  • Meriall

Livmoderinfektion får du nog inte. Det är ju "stängt" till livmodern iom att barnet är där. GBS är väl inte omöjligt men det hade lika gärna kunnat hända ifall du torkade dig oförsiktigt på toan eller någon annan orsak. Många bär på infektionen utan att veta om det och det märks inte av på något sätt. Har man jätteotur så kan den försvaga fosterhinnan så att vattnet går. Men det händer absolut inte alltid vid GBS utan sällan. Skulle det hända så kan det gå bra ändå vid sängläge eftersom vattnet återbildas. Och händer det när man är i v30+ så är det oftast helt okej för barnet att födas ändå. 

Tror du kan kolla dig för GBS så prata med barnmorskan. 

• Rb95a
    Meriall skrev 2017-12-03 15:58:20 följande:

Livmoderinfektion får du nog inte. Det är ju "stängt" till livmodern iom att barnet är där. GBS är väl inte omöjligt men det hade lika gärna kunnat hända ifall du torkade dig oförsiktigt på toan eller någon annan orsak. Många bär på infektionen utan att veta om det och det märks inte av på något sätt. Har man jätteotur så kan den försvaga fosterhinnan så att vattnet går. Men det händer absolut inte alltid vid GBS utan sällan. Skulle det hända så kan det gå bra ändå vid sängläge eftersom vattnet återbildas. Och händer det när man är i v30+ så är det oftast helt okej för barnet att födas ändå. 

Tror du kan kolla dig för GBS så prata med barnmorskan. 

Tack så jätte mycket för ditt svar , blir lite lugnare. Jag ska prata med barnmorskan i morgon och förklara vad som har hänt. Har en orolig mage just nu så det spökar väl för att jag är orolig gör lite ont I magen eller så kan det vara för att det växer där inne????????
  • Meriall
    Rb95a skrev 2017-12-03 17:35:40 följande:
    Tack så jätte mycket för ditt svar , blir lite lugnare. Jag ska prata med barnmorskan i morgon och förklara vad som har hänt. Har en orolig mage just nu så det spökar väl för att jag är orolig gör lite ont I magen eller så kan det vara för att det växer där inne????????
    Gör så :) De ska kunna ta urinprov och vaginal odling om det behövs. GBS gör dock inte alls ont så det är nog något relaterat till graviditeten eller att du är orolig bara. Jag hade GBS under min graviditet (ingen aning hur jag fick det) och var en av de få där jag faktiskt fick tidig vattenavgång men allt gick bra med min bebis. Jag är inte orolig inför kommande barn fast jag förmodligen har kvar infektionen så jag tycker inte du bör vara orolig heller. Det är så liten risk att det faktiskt händer något. Och ta prov på det om du är orolig som sagt så kanske du kan släppa det sedan :) 
  • Ninniisen

Jag vet inte hur stor risken är att bakterier frodas och utvecklas i ett sånt läge men självklart kan man visst få infektion i livmodern trots att allt är stängt och slutet. Nu har inte jag suttit i din sits men min moderkaka blev infekterad och även livmodertappen vilket gjorde att min förlossning drog igång i v22 och bebis somnade in på mitt bröst kort efter.

° ★ Izabelle ° ★ Felicia ° ★ Gabriel ° ★ Alice ° ★ Emmy ° ★ Freja
  • vinterbebis12

Jag vill inte skrämma dig eller göra dig ledsen men vore jag du skulle jag kolla upp om du har fått en infektion. Jag förlorade nyligen en graviditet i v12 pga livmoderinfektion som orsakats av tarmbakterier. Jag ville förstå om jag hade gjort något som kunde ha orsakat infektionen , tex fått på mig bajs på något vis (har småbarn). Läkaren gav ett enda exempel på vad som skulle kunna öka risken för infektion = att först ha analt samlag och sedan ha vaginalt. Som sagt vill jag inte skrämma dig men vill inte att någon ska behöva förlora ett barn pga infektion så skulle be om ett blodprov.

• Rb95a
    Noname00 skrev 2017-12-03 20:51:04 följande:

Körde ni glidmedel både vaginalt och analt?

Vi använde babyolja
  • Rb95a
    Ninniisen skrev 2017-12-03 21:10:25 följande:

Jag vet inte hur stor risken är att bakterier frodas och utvecklas i ett sånt läge men självklart kan man visst få infektion i livmodern trots att allt är stängt och slutet. Nu har inte jag suttit i din sits men min moderkaka blev infekterad och även livmodertappen vilket gjorde att min förlossning drog igång i v22 och bebis somnade in på mitt bröst kort efter.

° ? Izabelle ° ? Felicia ° ? Gabriel ° ? Alice ° ? Emmy ° ? Freja
    Åh nej jag beklagar, måste ha varit hemskt hade du pratat med din bm om det här tidigare?
  • Rb95a
    vinterbebis12 skrev 2017-12-03 21:23:13 följande:

Jag vill inte skrämma dig eller göra dig ledsen men vore jag du skulle jag kolla upp om du har fått en infektion. Jag förlorade nyligen en graviditet i v12 pga livmoderinfektion som orsakats av tarmbakterier. Jag ville förstå om jag hade gjort något som kunde ha orsakat infektionen , tex fått på mig bajs på något vis (har småbarn). Läkaren gav ett enda exempel på vad som skulle kunna öka risken för infektion = att först ha analt samlag och sedan ha vaginalt. Som sagt vill jag inte skrämma dig men vill inte att någon ska behöva förlora ett barn pga infektion så skulle be om ett blodprov.

Okej tack så mycket ... ska kolla upp idag om jag kan ta urinprov .... vi får hoppas på att jag har turen med mig detta är hemskt. Jag beklagar !
  • vinterbebis12
    Rb95a skrev 2017-12-04 05:28:28 följande:
    Okej tack så mycket ... ska kolla upp idag om jag kan ta urinprov .... vi får hoppas på att jag har turen med mig detta är hemskt. Jag beklagar !
    Jag är ju ingen expert men skulle gissa att det tar längre tid än en helg innan infektionen sätter sig så illa att det är en fara för graviditeten. Dessutom är det väldigt ovanligt men bättre att ta det säkra före det osäkra.Kram
  • Rb95a
    vinterbebis12 skrev 2017-12-04 06:57:35 följande:
    Jag är ju ingen expert men skulle gissa att det tar längre tid än en helg innan infektionen sätter sig så illa att det är en fara för graviditeten. Dessutom är det väldigt ovanligt men bättre att ta det säkra före det osäkra.Kram
    Ja tack så mycket ringde barnmorskan idag ska lämna urin för urinodling på onsdag morgon, hoppas att allt går bra! Hon försökte lugna ner mig dock för jag har tyvärr gråtit både morgon och kväll nu av oro så hon lugnande ner mig och så att det inte borde vara någon större fara att det oftast brukar vara lugnt. Jag är tacksam för era svar tack så mycket kram
Svar på tråden Analt till vaginalt