Föräldraledig och studier
Jag har blivit oplanerat gravid, nu vet vi inte hur vi ska göra, behålla eller abort. Första tanken har varit abort, jag har velat ha barn efter mina högskolestudier (2 år kvar). Men nu är vi här. Vi har hus och bra möjligheter om vi skulle välja att behålla, men jag vill INTE ta studieuppehåll. Problemet är att jag har 15 veckors praktik 4 dagar i veckan, två månader efter beräknad födsel. Hade det varit vanliga distans kurser men tentamen hade det kunnat lösa sig, jag tycker inte det kräver allt för mycket tid som det är nu tex (jag jobbar 25% just nu också).
Är det möjligt att pappan tar föräldraledigt första tiden medan jag har praktik? Jag tänker på amning/ersättning/pump. Jag har frågat skolan om jag kan byta bort praktiken till en annan termin och gå vanliga kurser med dispans, väntar på svar, men om inte detta går är det enda alternativet att pappa är hemma? Men jag vet inte om det är möjligt eller om det kan bli för tufft? Behöver råd och höra hur andra studenter gjort som INTE tagit studieuppehåll!