• Anonym (Förtegen)

Vill ha en affär?

Lever i ett parförhållande, sedan ett par år tillbaka ungefär. Vi trivs jättebra ihop. Men sexet är nästan obefintligt och fantasilöst. Jag är mer passionerad i sängen och får inte ut något av vårat sexliv.

Har alltid dragits åt äldre kvinnor, så lite svårare att hitta någon att faktiskt ligga med, och det är nog enda anledningen till att det inte hänt ännu. Jag är snart 30 år, snygg och klär mig bra. Har ett jobb och ärligt talat en kuk som är större än genomsnittet.

Men så har jag ju ett samvete också, vill jag verkligen eller är det bara lusten som talar?

Någon som har några tankar, förslag eller varit i samma situation?

• Svar på tråden Vill ha en affär?
  • Anonym (För slag)
    Anonym (Förtegen) skrev 2017-12-08 13:55:57 följande:
    Exakt anledning vet jag inte, funderar på att hon helt enkelt tröttnat, på mig eller sex vet jag inte. Vi har pratat och testat mycket olika saker förr, men hur vi än gjort har det helt svalnat för henne. Vem vet, jag kanske är dålig i sängen, fast hon inte vill säga det.
    mm...kanske det. På vilket sätt tror du att hon har svårt att prata om det? Ovana och för att det känns lite obekvämt/pinsamt eller för att hon tror att det hon tänker och tycker kring det skulle såra dig? Blir hur som helst inte bättre av att vara tyst och tiga. Vad har hon för anledning att vara kvar hos dig om hon tröttnat eller är dålig i sängen? Visst det kan säkert finnas några praktiska orsaker såsom barn och villa m.m. Trådstarten berättar ju inte så mycket.
  • Anonym (Förtegen)

Lägg märke till att det finns ett frågetecken i trådnamnet. Vill jag, eller vad vill jag egentligen? Det är detta jag försöker reda ut.

• Anonym (Förtegen)
    Anonym (För slag) skrev 2017-12-08 13:59:59 följande:

mm...kanske det. På vilket sätt tror du att hon har svårt att prata om det? Ovana och för att det känns lite obekvämt/pinsamt eller för att hon tror att det hon tänker och tycker kring det skulle såra dig? Blir hur som helst inte bättre av att vara tyst och tiga. Vad har hon för anledning att vara kvar hos dig om hon tröttnat eller är dålig i sängen? Visst det kan säkert finnas några praktiska orsaker såsom barn och villa m.m. Trådstarten berättar ju inte så mycket.

Tror möjligtvis att hon är kvar av vana och att vi är bästa vänner och av vissa praktiska orsaker är det svårt för oss att gå isär. Det är dock inte barn, för det har vi bestämt att inte ha. Anledningen att jag inte vill berätta om detta är nog att det kanske skulle vara startskottet på slutet isåfall. Letar nog lätta vägar till att vara nöjd med vardagen och samlivet.
  • Anonym (Svin)

Du är inte mogen för ett förhållande så som du tänker!

• Anonym (Förtegen)
    Anonym (Svin) skrev 2017-12-08 14:21:12 följande:

Du är inte mogen för ett förhållande så som du tänker!

Gillar dig också.
  • Anonym (För slag)
    Anonym (Förtegen) skrev 2017-12-08 14:10:55 följande:
    Tror möjligtvis att hon är kvar av vana och att vi är bästa vänner och av vissa praktiska orsaker är det svårt för oss att gå isär. Det är dock inte barn, för det har vi bestämt att inte ha. Anledningen att jag inte vill berätta om detta är nog att det kanske skulle vara startskottet på slutet isåfall. Letar nog lätta vägar till att vara nöjd med vardagen och samlivet.
    Så ni går tysta båda två? Skulle det vara hela världen om startskottet gick av? Du och din partner har säkert era orsaker/anledningar till att inte ta upp det, troligtvis är de av delvis samma skäl, men även olika. Förstår dock inte vad som skulle göra det hela bättre genom intima stunder med någon annan. Visst, du skulle få utlopp för det du vill och önskar av just det eventuellt, men sen då? Square one?
  • Anonym (Svin)
    Anonym (Förtegen) skrev 2017-12-08 14:22:20 följande:

Gillar dig också.

Fruktansvärt självcentrerad! Är du alltid så?
  • Anonym (Förtegen)
    Anonym (För slag) skrev 2017-12-08 14:34:08 följande:

Så ni går tysta båda två? Skulle det vara hela världen om startskottet gick av? Du och din partner har säkert era orsaker/anledningar till att inte ta upp det, troligtvis är de av delvis samma skäl, men även olika. Förstår dock inte vad som skulle göra det hela bättre genom intima stunder med någon annan. Visst, du skulle få utlopp för det du vill och önskar av just det eventuellt, men sen då? Square one?

Skrev faktiskt till henne nu och sa att vi behöver ta ett samtal om oss och livet nu. Fick till svar "Bra, tror vi behöver det." Så det blir spännande av vad det blir av det.
  • Anonym (Skåning)

Nu är jag inte i riktigt samma sits, men jag har haft en affär. Jag är dock kvinna och vi slutade väl egentligen ha sex hemma på mitt initiativ då sambon menade att "vi har det bra som det är" när jag försökte lyfta sådant som jag tyckte var fel i relationen (mest att jag kände att jag ställde upp i vått och torrt utan att få något tillbaka). Gjorde slut men då lovade han dyrt och heligt att ändra på sig... All oro och utmaning i förhållandet dödade min sexlust. En dag träffade jag dock en man i samma situation och det var som att blixten slog ner, plötsligt kände jag mig kåt och kvinnlig igen, full av energi. Affären gav mig en boost att ta tag i mitt liv. Har inga känslor för mannen jag prasslade med, och efter några gånger insåg jag att sex inte är så mycket värt om man inte är kär. Så nu har jag sparkat upp sambon ur soffan och fixat parterapi, gjort slut med prasslet och lägger min nyvunna energi på förhållandet.

Så mitt råd är faktiskt att testa... Antingen inser du att ja, gräset är grönare på andra sidan och då är det dags att gå vidare utan din respektive. Eller så är det tvärt om, att du inser att det är fel och tråkigt om känslorna inte finns där och får ny energi att ta tag i problemet. Lycka till hur som helst.

Moralkakor undanbedes, kärlek är inte som i en roman av Jane Austen.

• Anonym (A)
    Anonym (För slag) skrev 2017-12-08 12:27:37 följande:
    Prata eller bryt. Leder inte pratet till något, bryt. Men det kanske finns några praktiska bitar som gör det lite svårt att bryta upp? Sex med någon annan är nog ingen bra lösning på sikt, men vad vet jag. Alla situationer och relationer är ju unika på sitt och sina sätt.
    Håller med
  • Anonym (En)

Jag är en av de som blivit bedragen och sviken av min partner. Jag känner inget som helst behov av att " leka moralkärring" i detta sammanhang. Det skulle såklart vara lätt för mig att kalla dig för olika saker likt vissa ovanför. Men mitt svar till dig är egentligen ganska enkelt. Om du ser en framtid med din partner så är mitt råd att du inte agerar på dina tankar/känslor. Att du är "otrogen i tanken" är lite av bullshit. Tror de allra flesta någon gång har tänkt tanken oavsett hur bra eller dåligt man har det i sin relation. Dock så är mitt råd att du INTE har en affär vid sidan om. Är din partner den du ser en framtid med så kommunicera med varandra ordentligt. Är hon inte den du ser i framtiden så gör slut. Både för din egen och hennes skull. Önskar dig lycka till!

• Yeronimo

Tack! Äntligen några människor som kan komma med utstuderade och meningsfulla tankar kring detta. Det tackar jag stort för!

Jag och min sambo har haft ett sansat samtal om detta nu hela kvällen. Hon har en kamrat i åtanke som hon länge velat ligga med (vilket jag lite misstänkt) och detta är jag helt okej med. Och jag har fritt fram att hitta någon jag vill vara stundvis med också. Detta känns jättebra och vikten från axlarna har lättat.

Vi vill fortsätta vårat liv ihop, men ha våra egna kryddor vid sidan av.

Alla moralryttare, tack för era hårda ord, dom var totalt onödiga. Som dom brukar vara.

Så egentligen nu finns väl bara en grej att göra, fråga om det finns någon intresserad äldre kvinna här?

Värmland? Arvika?

Denna har ju skrivits anonymt, men skriver nu med min riktiga användare.

Och åter igen, tack för alla tankar och åsikter. Religiösa glosor och sunda meningar.

• Anonym (snabb man)
    Yeronimo skrev 2017-12-09 00:34:39 följande:

Tack! Äntligen några människor som kan komma med utstuderade och meningsfulla tankar kring detta. Det tackar jag stort för!

Jag och min sambo har haft ett sansat samtal om detta nu hela kvällen. Hon har en kamrat i åtanke som hon länge velat ligga med (vilket jag lite misstänkt) och detta är jag helt okej med. Och jag har fritt fram att hitta någon jag vill vara stundvis med också. Detta känns jättebra och vikten från axlarna har lättat.

Vi vill fortsätta vårat liv ihop, men ha våra egna kryddor vid sidan av.

Alla moralryttare, tack för era hårda ord, dom var totalt onödiga. Som dom brukar vara.

Så egentligen nu finns väl bara en grej att göra, fråga om det finns någon intresserad äldre kvinna här?

Värmland? Arvika?

Denna har ju skrivits anonymt, men skriver nu med min riktiga användare.

Och åter igen, tack för alla tankar och åsikter. Religiösa glosor och sunda meningar.

Hur har du kommit så långt som till ett godkännande. Hur drog du upp det .?
  • Yeronimo
    Anonym (snabb man) skrev 2017-12-09 01:43:51 följande:

Hur har du kommit så långt som till ett godkännande. Hur drog du upp det .?

Hon hade redan gått i samma tankar, kanske inte fullt så mycket som mig. Jag sa att jag behövde något mer, möjligtvis om vi skulle ha ett öppet förhållande och den vägen gick det. Blev lite ledset, höjda röster men i slutändan en sansad diskussion som vi ännu idag har pratat lite om. Men det gick oväntat bra, mycket tur med var vi för tillfället var i livet och tankar.
  • villmerx
    Anonym (Förtegen) skrev 2017-12-08 15:21:00 följande:
    Skrev faktiskt till henne nu och sa att vi behöver ta ett samtal om oss och livet nu. Fick till svar "Bra, tror vi behöver det." Så det blir spännande av vad det blir av det.
    Nyfiken på hur ert samtal gick o vad ni kom fram till ??
  • Yeronimo
    villmerx skrev 2017-12-09 14:57:23 följande:

Nyfiken på hur ert samtal gick o vad ni kom fram till ??

Det står endel om vårat samtal längre upp.
  • villmerx
    Yeronimo skrev 2017-12-09 15:27:45 följande:
    Det står endel om vårat samtal längre upp.
    Ahh ok nu e jag med .. sorry. ja då får vi hoppas ni kan få till det båda två på ert håll.. skulle gärna haft det så hemma med :)
Svar på tråden Vill ha en affär?