• AmericanMommy

Fransförlängning, vad tycker ni om det?

Funderar på fransförlängning för jag är trött på mascara. Är det någon som gjort fransförlängning och vad tycker ni om det? Hur ofta måste ni göra refill? Har hört att man måste göra det varannan vecka för att det ska se bra ut. Tänkte göra detta i samband med ögonbrynsfärgning. Vill höra era erfarenheter och hur mycket ni betalar. Jag är en trött mamma som har ett jobb där jag förväntas alltid se fräsch ut och är trött på smink.

• Svar på tråden Fransförlängning, vad tycker ni om det?
  • magelita80
    AmericanMommy skrev 2017-12-10 15:57:07 följande:
    Hur ofta gör du uppehåll, och hur länge?
    Kör ca 4 mån. Tar bort de när jag märker att jag tappar fler ögonfransar än vanligt. Sedan uppehåll 1-2 mån. Gör nya när jag märker att mina fransar mår bra igen.
  • Nymphaea

Gjorde det förut men har slutat. Dels eftersom jag tycker det ser fejk ut (även om man som jag valde en mer naturlig variant), och dels eftersom jag tyckte det blev mer meck i slutändan att lägga så mycket tid på att få dem gjorda, och man måste vara så försiktig hela tiden för att inte förstöra dem. Det tog mer än det gav, så att säga. När man slutar får man vara beredd på att gå igenom en period då de ser hemska ut, innan ens naturliga fransar växer till sig igen.

Jag blev även allergisk mot limmet efter ett tag.

Som någon skrev, så gör det otroligt mycket mer för utseendet att satsa på t.ex. bryn. Gjorde en ögonbrynstatuering (gjorde min research och hittade den bästa) och kunde inte blivit mer nöjd! Nu känner jag mig OK sminkad även utan mascara om jag är lat någon dag.

• Arboga

Som med allt annat sånt fejkhittepå, syns det så ser det oftast bara fult ut.
    Men! det är inte lika illa som ankläppar dock, det får mig att undra hur f'n vissa tänker.

• AmericanMommy
    Themis skrev 2017-12-10 18:34:18 följande:

Jag tänker att jag mycket hellre har ett fondsparande på 800 kr/månad än att slänga pengar i sjön på att förlänga ögonfransar.

Nej, var inte så självisk! Ge dom pengarna till fattiga istället!
  • Arboga
    AmericanMommy skrev 2017-12-11 02:52:03 följande:
    Nej, var inte så självisk! Ge dom pengarna till fattiga istället!
    Hur mycket skänker du till fattiga varje månad?
    Vilka är dom fattiga?
    -Eller var du ironisk?
  • Namnlös2015

Betalar 750 för nytt sett och 400 för påfyllning.

Jag fyller på var 2a-3e vecka, är lite från gång till gång.

Tycker om mina fransar, har haft konstant i 4,5 år nu.

• Stårschan
    Arboga skrev 2017-12-11 00:01:09 följande:

Som med allt annat sånt fejkhittepå, syns det så ser det oftast bara fult ut.
    Men! det är inte lika illa som ankläppar dock, det får mig att undra hur f'n vissa tänker.

Skriver under på den, ord för ord.
  • Ekonom10

Jag hade fransförlängning i flera år. Väljer man en längd som är naturlig ser det "mascarasnyggt" ut. Väljer man Hollywodd-style blir fransarna väldigt långa och det ser inte naturligt ut. Så klart kan man vilja ha det så ändå. Någon gång testade jag lite längre men det fungerar inte bra med glasögon eller om man utöver en sport där man  får fartfvind i ansiktet, ögonen orkade inte hålla uppe alla fransar :)

Jag tyckte det var oerhört bekvämt med dessa fransar. Man var mascarasnygg 24/7 utan att riskera rinnande smink vid jobb framför dator eller vid svettig träning efter jobbet. Och slapp  lägga på mascara.

Jag gjorde helt nytt set på ngt erbjudadnde  och fyllde sedan på var 3:e vecka.. Varje påfyllning kostade 400 kr om jag minns rätt. 

Efter ett par år sa salongen åt mig att hålla upp ett halvår så mina riktiga fransar skulle  återhämta sig. Sen  kom jag inte tillbaka i rutinen. Uppenbarligen  var det inte tillräckligt viktigt ändå. Min salong låg lite dumt till i förhållande till jobb  och hem  så det blev en  tröskel. Kanske  går och lägger ett nytt set inför semestern i sommar. Det är ruskigt  bekvämt och snyggt.

Jag värderar vilka skönhetsgrejer jag vill göra.  Att fixa ögonbryn, fransar och naglar blir både för dyrt och tar för mycket tid. Ögronbryn ger mest "buck for the money" tycker jag.

Senast jag färgade  och trådade  ögonbrynen färgade jag även  fransarna men på mig var det som  att slänga  pengarna  i sjön. Gjorde marginell  skillnad.

Så  TS,  varför  inte testa fransförlängning? Det är ju inte så att du måste fortsätta i all evighet,  tycker du inte om det är det bara att sluta. Risken är  dock att du blir fast i det då det är en toppengrej.

• AmericanMommy
    Ekonom10 skrev 2017-12-11 09:52:32 följande:

Jag hade fransförlängning i flera år. Väljer man en längd som är naturlig ser det "mascarasnyggt" ut. Väljer man Hollywodd-style blir fransarna väldigt långa och det ser inte naturligt ut. Så klart kan man vilja ha det så ändå. Någon gång testade jag lite längre men det fungerar inte bra med glasögon eller om man utöver en sport där man  får fartfvind i ansiktet, ögonen orkade inte hålla uppe alla fransar :)

Jag tyckte det var oerhört bekvämt med dessa fransar. Man var mascarasnygg 24/7 utan att riskera rinnande smink vid jobb framför dator eller vid svettig träning efter jobbet. Och slapp  lägga på mascara.

Jag gjorde helt nytt set på ngt erbjudadnde  och fyllde sedan på var 3:e vecka.. Varje påfyllning kostade 400 kr om jag minns rätt. 

Efter ett par år sa salongen åt mig att hålla upp ett halvår så mina riktiga fransar skulle  återhämta sig. Sen  kom jag inte tillbaka i rutinen. Uppenbarligen  var det inte tillräckligt viktigt ändå. Min salong låg lite dumt till i förhållande till jobb  och hem  så det blev en  tröskel. Kanske  går och lägger ett nytt set inför semestern i sommar. Det är ruskigt  bekvämt och snyggt.

Jag värderar vilka skönhetsgrejer jag vill göra.  Att fixa ögonbryn, fransar och naglar blir både för dyrt och tar för mycket tid. Ögronbryn ger mest "buck for the money" tycker jag.

Senast jag färgade  och trådade  ögonbrynen färgade jag även  fransarna men på mig var det som  att slänga  pengarna  i sjön. Gjorde marginell  skillnad.

Så  TS,  varför  inte testa fransförlängning? Det är ju inte så att du måste fortsätta i all evighet,  tycker du inte om det är det bara att sluta. Risken är  dock att du blir fast i det då det är en toppengrej.

Tack för ditt utförliga svar. Jag håller med om fransfärgning, har gjort det men det gjorde ingen skillnad. Ska testa fransförlängning och se hur det är:)
  • Stårschan

Problemet med fransförlängningar är att de som har dem ofta får sitt utseende transformerat så att de ser ut som blunddockor.

• Ekonom10
    Stårschan skrev 2017-12-12 07:53:35 följande:

Problemet med fransförlängningar är att de som har dem ofta får sitt utseende transformerat så att de ser ut som blunddockor.

Fransarna har olika beteckningar för tjocklek och längd.  Det är bara att välja. Blunddocka eller mascarasnygg. Salongerna frågar inan hur man vill ha det. Att flera väljer väldigt långa och böjda får stå för dem. 
    Jag känner flera som har hittat väldigt rätt. Mascaradjup blick, lite extra förstärkt bara.
  • Stårschan
    Ekonom10 skrev 2017-12-12 08:45:04 följande:
    Fransarna har olika beteckningar för tjocklek och längd.  Det är bara att välja. Blunddocka eller mascarasnygg. Salongerna frågar inan hur man vill ha det. Att flera väljer väldigt långa och böjda får stå för dem. 
    Jag känner flera som har hittat väldigt rätt. Mascaradjup blick, lite extra förstärkt bara.
    Det är ju bra att det finns mycket att välja på, så att man får det man vill ha. Men faktum är att väldigt många aktivt väljer fransar som får dem att se ut som blunddockor.
  • BossHoss

det ser riktigt bra ut, men man får ju göra om det och det ofta så frugan valde gå tillbaka till lösfransar istället inte värt pengarna

• Ekonom10
    Stårschan skrev 2017-12-12 08:59:51 följande:
    Det är ju bra att det finns mycket att välja på, så att man får det man vill ha. Men faktum är att väldigt många aktivt väljer fransar som får dem att se ut som blunddockor.
    Så är det. Opraktiskt. Och på vissa ser det väldigt konstigt ut.
  • Chicic

Gillade det inte alls. Har provat både singelfransar och volym. Föredrar volymen men det känns ändå bäst att vara utan. Gillar att kunna klia mig i ögonen ibland!

Svar på tråden Fransförlängning, vad tycker ni om det?