• Anonym (Märta)

Ångrar mig efter skilsmässan.

Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont.

Men jag har ingen aning hur jag skall få honom tillbaks. Han vill inte ha med mig att göra, men jag vet att han ändå älskar mig fortfarande så helt kört kan det inte vara. Hur kan man ta tillbaks ett misstag, hitta tillbaks och hur kan jag få tillbaks honom?

• Svar på tråden Ångrar mig efter skilsmässan.
  • Anonym (rty)

Min grannfru gjorde PRECIS som du och kände PRECIS som du. De blev tillsammans igen efter 1.5 år o är nu gifta (igen). De pratar inte om hennes "snedsprång". Hon var less och var i nån form av depp o hennes karl kunde inte handskas med det/prata om det. Så hon skaffade en älskare som tog bort hennes gråa liv och drog upp henne ur hålet. Men som sagt, hon ångrade sig....o han förlät henne.

• Shameless
    Anonym (rty) skrev 2017-12-11 14:44:40 följande:

Min grannfru gjorde PRECIS som du och kände PRECIS som du. De blev tillsammans igen efter 1.5 år o är nu gifta (igen). De pratar inte om hennes "snedsprång". Hon var less och var i nån form av depp o hennes karl kunde inte handskas med det/prata om det. Så hon skaffade en älskare som tog bort hennes gråa liv och drog upp henne ur hålet. Men som sagt, hon ångrade sig....o han förlät henne.

Låter som ett väldigt dysfunktionellt förhållande.
  • Anonym (tvåår)
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 08:11:22 följande:

Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont.

Men jag har ingen aning hur jag skall få honom tillbaks. Han vill inte ha med mig att göra, men jag vet att han ändå älskar mig fortfarande så helt kört kan det inte vara. Hur kan man ta tillbaks ett misstag, hitta tillbaks och hur kan jag få tillbaks honom?

Ge det två år, det är vad det brukar ta att landa efter en krisig äktenskapskrasch och tänka sunda klara tankar....
  • Tussen06

Jag är i den sitsen att han gjort detta mot mig och jag vill inget hellre än att han ska ångra sig och vilja ha mig tillbaka. Men vill jag verkligen det egentligen? Kan jag lita på honom igen? Hur skulle det bli egentligen? Jag saknar ju det som var, det vi hade då? Blir det så om han ångrar sig och vill tillbaka? Nej jag tror inte det. Det kommer aldrig bli som det var och det är ju det jag saknar. Jag älskar honom fortfarande och jag hatar att jag gör det.

Sätt dig in i hans situation och försök förstå honom. Han har blivit sviken och det gör ont, riktigt ont. Ge det tid och se var det slutar.

• Anonym (ffedw)
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 08:11:22 följande:

Så går det när man stoppar fingrarna i alla kakburkarna!

Hoppas din man aldrig tar tillbaka dig!
  • Anonym (tragiskt)

Man slutar aldrig förvånas över vissa människors gränslösa egoism

• Anonym (Asimovaren)
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 09:20:11 följande:
    Inga barn (ännu?).
    Är du kanske gravid med din älskare eftersom du är osäker?
    Om det så är, hur tänker du göra då, föda barnet?
    Tror att alla chanser att få tillbaks ditt ex är helt kört.
    Slog mej nu, är du osäker på vilken som är pappa om du är gravid?
  • Anonym (Märta)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2017-12-14 17:22:11 följande:
    Är du kanske gravid med din älskare eftersom du är osäker?
    Om det så är, hur tänker du göra då, föda barnet?
    Tror att alla chanser att få tillbaks ditt ex är helt kört.
    Slog mej nu, är du osäker på vilken som är pappa om du är gravid?
    Nej, jag är inte gravid.
  • Anonym (Asimovaren)

Det du kan göra enligt mej är kort o gott, skriv ett brev (handskrivet) vad du känner lägg allt på bordet, hur du resonerade när du lämnade honom för ditt livs kärlek, hur du tänker o känner nu
    Du måste vara helt uppriktig, inte smyga med något!
    Skicka brevet och HA inte någon kontakt med honom, bollen ligger nu hos honom.

• Anonym (ffedw)
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 14:44:42 följande:
    Ja jag gjorde fel val. Det ångrar jag idag. Jag vet att jag inte förtjänar honom. Tack för den informationen. Men jag vill åtminstone försöka på alla sätt jag kan för att få tillbaks honom och rätta till vad jag ställt till med.
    Varför ska du försöka få tillbaka honom? Du skriver ju själv "jag vet att jag inte förtjänar honom", nä men dåså! Låt honom vara då!

Du säger ju emot dig själv hela tiden!
  • Anonym (tragiskt)
    Anonym (Asimovaren) skrev 2017-12-15 11:49:48 följande:

Det du kan göra enligt mej är kort o gott, skriv ett brev (handskrivet) vad du känner lägg allt på bordet, hur du resonerade när du lämnade honom för ditt livs kärlek, hur du tänker o känner nu
    Du måste vara helt uppriktig, inte smyga med något!
    Skicka brevet och HA inte någon kontakt med honom, bollen ligger nu hos honom.

Tycker det är bättre att låta honom vara ifred
  • Cl4udio

du ha legat med nån annan medan ni var tillsammans. det finns ingen återvändå o det går ej att reparera detta.
    Hade du bara lämnat honom o sen ångrat det hade det varit en annan femma.
    Gå vidare o låt honom vara

• Anonym (Ledsen)
    Cl4udio skrev 2017-12-15 16:58:58 följande:

du ha legat med nån annan medan ni var tillsammans. det finns ingen återvändå o det går ej att reparera detta.
    Hade du bara lämnat honom o sen ångrat det hade det varit en annan femma.
    Gå vidare o låt honom vara

Exakt...
  • Cathariiina
    Anonym (Man) skrev 2017-12-10 09:34:26 följande:
    Då kommer han självklart inte ta tillbaka dig om han nu inte är en idiot. Du har visat prov på att vara en oerhört illojal och svagsint människa. Vem väljer att bilda familj med en sådan?
    smulpaj01 skrev 2017-12-10 09:42:14 följande:
    Så tror jag också. Personligen hade jag verkligen inte tagit tillbaka min partner om denne gjort som Ts. Enda förmildrande vore om man hade gemensamma barn, men annars absolut inte!

Jag vet faktiskt inte. Jag hade en gång i tiden en arbetsgivare som var väldigt generös med tjänstledigt. Även för att pröva på att arbeta någon annanstans. För detta var i grunden ett bra företag, och de hade upptäckt att när folk hade insett att gräset inte var grönare någon annanstans, så var de väldigt glada att få komma tillbaka. Och sedan var de nöjda och lojala och jobbade på bra. 

Kanske inte HELT jämförbart, men ändå ganska mycket tänker jag. TS kanske behövde få göra den erfarenheten, innan hon kan slå sig till ro för gott med sin man och bilda familj? (Ja jag fattar också att det är bättre om man klarar av de passionerade affärerna INNAN man gifter sig, men för alla faller det sig ju inte så. Första chansen till passion kanske kommer först när man redan är gift med någon annan. Vi vet inte om det var så i TS' fall.)
  • Cathariiina
    Anonym (Man) skrev 2017-12-10 09:34:26 följande:
    Då kommer han självklart inte ta tillbaka dig om han nu inte är en idiot. Du har visat prov på att vara en oerhört illojal och svagsint människa. Vem väljer att bilda familj med en sådan?
    smulpaj01 skrev 2017-12-10 09:42:14 följande:
    Så tror jag också. Personligen hade jag verkligen inte tagit tillbaka min partner om denne gjort som Ts. Enda förmildrande vore om man hade gemensamma barn, men annars absolut inte!

Jag vet faktiskt inte. Jag hade en gång i tiden en arbetsgivare som var väldigt generös med tjänstledigt. Även för att pröva på att arbeta någon annanstans. För detta var i grunden ett bra företag, och de hade upptäckt att när folk hade insett att gräset inte var grönare någon annanstans, så var de väldigt glada att få komma tillbaka. Och sedan var de nöjda och lojala och jobbade på bra. 

Kanske inte HELT jämförbart, men ändå ganska mycket tänker jag. TS kanske behövde få göra den erfarenheten, innan hon kan slå sig till ro för gott med sin man och bilda familj? (Ja jag fattar också att det är bättre om man klarar av de passionerade affärerna INNAN man gifter sig, men för alla faller det sig ju inte så. Första chansen till passion kanske kommer först när man redan är gift med någon annan. Vi vet inte om det var så i TS' fall.)
  • Anonym (Ledsen)

Sannolikheten att man blir tillsammans igen efter en saparation är otroligt låg, speciellt om någon blir "lämnad".  Personen som blir lämnad litar inte på den andra personen "kommer hen at vilja lämna igen?" , "kommer hon att vara otrohen igen". Sedan själv ursäktar jag inte otroghet, många bortförklarar med "jag fick inte tillräckligt med uppmärksamhet", "den andra förstod mig bättre", otrohet är otrohet punkt slut. Att bli lämnad för någon annan klassas som den mest smärtsamma sättet att bli lämnad på. Psykologen sade till mig, blev själv lämnad. Din partner har två ansvar:

1. Respektera din smärta

2. Inte höra av sig i onödan så att du kan bli bra

Du gjordet inget misstag, utan det var ett medvetet beslut att lämna din man för en annan. "Misstag" är när du får te istället för kaffe. Om du verkligen älskar honom så låt honom vara, låt honom bearbeta sorgen och separationer så att han kan gå vidare, tänk hur det var för honom nä rdu lämnade. Det handlar inte om vad du vill utan om vad som är bäst. Din kille förtjänar att gå vidare, om du är en bra människa så låter du honom vara  och ödet får bestämma.

Svar på tråden Ångrar mig efter skilsmässan.