• Anonym (Märta)

Ångrar mig efter skilsmässan.

Nu har det gått snart ett halvår sedan vi separerade och lite mindre än så innan skilsmässan gick igenom. Detta på mitt initiativ. Jag ville av olika anledningar skilja mig. Men nu i efterhand känner jag att det var fel beslut. Jag saknar honom och undrar hur jag kunde vara så dum.

Jag lämnade honom för att jag blev förälskad i en annan och var väl jättelycklig med honom i ett par veckor men sedan brast det. Jag hann knappt separera innan den relationen inte heller funkade.

Men det var inget fel på mitt äktenskap. jag älskade och älskar honom (min exman alltså) och var faktiskt lycklig med honom. lite uttråkad och kände mig lite fången men inte alls olycklig. Jag saknar honom så mycket att det gör ont.

Men jag har ingen aning hur jag skall få honom tillbaks. Han vill inte ha med mig att göra, men jag vet att han ändå älskar mig fortfarande så helt kört kan det inte vara. Hur kan man ta tillbaks ett misstag, hitta tillbaks och hur kan jag få tillbaks honom?

• Svar på tråden Ångrar mig efter skilsmässan.
  • Anonym (Märta)
    Shameless skrev 2017-12-10 10:58:55 följande:

Det är inte helt ovanligt att få känslor för andra när man är i ett förhållande, men man behöver inte agera efter de känslorna. Förälskelsekänslorna dör ju ut efter en stund.

Det är nog kört för din del, ditt ex skulle nog inte kunna lita på dig igen när du påstår att du älskar honom men lämnar honom så fort du blir uttråkad och får upp ögonen för en annan man.

Detta är ju bara spekulationer från min sida efter som jag inte känner ditt ex men med tanke på att han inte vill ha något med dig att göra så låter det inte helt orimligt.

Var du otrogen med mannen som du lämnade ditt ex för? För om det är dessutom otrohet med i bilden så är ju dina chanser att få tillbaka honom ännu mindre.

Jag var tyvärr otrogen ja. Den mannen jag föll för var även han otrogen, gift med barn.

Men jag vill inte att det skall vara kört ändå med min exman och är beredd på att kämpa rejält för att få tillbaks det vi hade. Det är det jag vill ha hjälp med, fördöma mig själv och dåligt samvete ångest klarar jag att straffa mig själv med tyvm.
  • Cecese

Nu kan jag inte svara för din exman för jag vet inte hur han tänker eller är som person. Men jag skulle aldrig ta tillbaka ett ex som gjort som dej, varit otrogen och tagit ut skilsmässa. Möjligtvis att jag skulle kunna förlåta otrohet som hänt en enda gång om han erkänner det direkt, verkligen ångrar sig och det finns gemensamma barn. Utan barn skulle jag inte ge honom en chans eftersom jag aldrig skulle lita på honom igen. Utan tillit finns det ingen grund att stå på. 

• Shameless
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 11:26:45 följande:

Jag var tyvärr otrogen ja. Den mannen jag föll för var även han otrogen, gift med barn.

Men jag vill inte att det skall vara kört ändå med min exman och är beredd på att kämpa rejält för att få tillbaks det vi hade. Det är det jag vill ha hjälp med, fördöma mig själv och dåligt samvete ångest klarar jag att straffa mig själv med tyvm.

Om du verkligen vill ha honom tillbaka så är det väl egentligen bara att köra på, du har ju ingenting att förlora. Men hur kan du garantera din ex-man att det inte kommer att hända igen?

Även om ni skulle bli tillsammans igen så skulle nog inte erat förhållande bli som tidigare. Jag har själv varit otrogen och jag vet hur det kan sabba ett förhållande, den som blir bedragen tappar all tillit och förhållandet blir besudlat på nåt vis.
  • Hasse99

Ett x är ett x av någon anledning jag skulle aldrig ta tillbaka mitt x spelar ingen roll vad hon gör eller säger

• Alessia

Gjort är gjort. Du agerade på något så flyktigt som en förälskelse och nu får du ta konsekvenserna. Din exmake förtjänar en trofastare partner.

• Anonym (Märta)
    Alessia skrev 2017-12-10 12:25:59 följande:

Gjort är gjort. Du agerade på något så flyktigt som en förälskelse och nu får du ta konsekvenserna. Din exmake förtjänar en trofastare partner.

Det förtjänar han absolut. Men det är inte över förrän jag försökt allt vad jag kan göra ändå för att fixa detta, annars kan jag aldrig förlåta mig själv. Han är värd det på alla sätt och vis.
  • Anonym (change)

Du kan inte få tillbaka det ni hade. Oavsett vad du gör och säger så är det omöjligt. Detta eftersom allt förändrades när du dels var otrogen och dels bröt upp. det gör någonting med människor att vara med om sånt här och det går aldrig att vrida tillbaka klockan.

Det är möjligt att du på något sätt lyckas få tillbaka honom men det ni hade kommer aldrig tillbaka, relationen kommer att vara helt annorlunda och grunden kommer för alltid att vara skakig pga vad du gjorde. Hur mycket du än anstränger dig...
  • taquine

Låt mig gissa, att det inte höll med den nya var för han inte ville skilja sig, han tycket du var ett utmärkt knull vid sidan om bara...

Du skriver att din exman inte vill ha med dig att göra men att han fortfarande älskar dig? Varför i herrans namn skulle han göra det? Glöm det säger jag, förhoppningsvis har han gått vidare i livet .Träffar en kvinna med stil och klass, inte en som hoppar i säng med en annan för man känner sig uttråkad och "fångad"

Det blev en dyr läxa för dig ts , med tycker att sådana som du bara ska ha det.
    Goodness me
  • Miss Skywalker

Gör honom en tjänst och gå vidare. Sen rannsakar du dig själv över varför du behandlade någon du "älskade" som skit..

• Anonym (Har ni barn?)
    Anonym (Märta) skrev 2017-12-10 12:32:38 följande:

Det förtjänar han absolut. Men det är inte över förrän jag försökt allt vad jag kan göra ändå för att fixa detta, annars kan jag aldrig förlåta mig själv. Han är värd det på alla sätt och vis.

Lever du med den nya idag? Eller valde han att behålla sin familj? Anledningen att jag frågar är nog att det kan ha inverkan på hur din exman resonerar. Har du lämnat den nya visar ju det lite att du verkligen vill ha ditt ex. Blev du dumpad vet ju din exman att du bara tar honom för att du inte fick den andra
Svar på tråden Ångrar mig efter skilsmässan.