• Madups

Jobb utan stress ?

Hej! Jag önskar få tips på lugna jobb som inte är stressiga. Alla tips mottages.

Har jobbat på förskola, men det vart för mycket och just nu jobbar jag inom kundtjänst och vill dö varje dag jag är där eller ens tänker på det. Vet inte hur länge till jag klarar. Mår dåligt psykiskt pga enorm stress dygnet runt dagligen.

Känner att jag skulle behöva bli sjukskriven för att få en chans att må normalt men det har jag inte råd med, hög hyra, ensamstående mm.

Så vad finns det egentligen för lugna jobb? Kan endast jobba dagtid. Är öppen för alla förslag på jobb och utbildningar. :)

• Svar på tråden Jobb utan stress ?
  • elyse

Apotek. De verkar aldrig stressa.

• Anonym (Hanna)

Det finns nog ytterst få jobb utan nån form av stress. Du får väl analysera vad det är som stressar dig: många mäniskor, stort ansvar, mycket ljud och intryck högt arbetstempo osv och sen utgå från det.

• Anonym (Man)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-12-15 04:12:22 följande:

Det finns nog ytterst få jobb utan nån form av stress. Du får väl analysera vad det är som stressar dig: många mäniskor, stort ansvar, mycket ljud och intryck högt arbetstempo osv och sen utgå från det.

Ja, svara på dessa frågor först!
  • Anonym (bbb)

Att sjukskriva sig är inget alternativ, du är ju inte sjuk!
    Det är bara att bita ihop som vi andra gör varje dag om du ska ha mat på  bordet.

• Anonym (Man)
    Anonym (bbb) skrev 2017-12-15 05:16:03 följande:

Att sjukskriva sig är inget alternativ, du är ju inte sjuk!

Det är bara att bita ihop som vi andra gör varje dag om du ska ha mat på  bordet.

Kan inte påstå att jag tycker det är särskilt jobbigt att arbeta. Vet många som håller med mig. Det gäller att bädda för sig själv och sedan leta efter ett jobb som man trivs med.
  • Anonym (Tjej)

Jag doktorerar. Ingen stress alls. Stanna hemma och jobba i din egen takt om du är trött liksom :)

• Anonym (Ty)
    Anonym (Tjej) skrev 2017-12-15 06:38:45 följande:

Jag doktorerar. Ingen stress alls. Stanna hemma och jobba i din egen takt om du är trött liksom :)

Fast det kan ju inte vem som helst göra...
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Ty) skrev 2017-12-15 06:54:17 följande:

Fast det kan ju inte vem som helst göra...

Varför inte? Alla kan inte bli apotekare heller. Så många behövs det inte. Men TS kan ju absolut bli forskare om hon vill.
  • riboflavin

Allas jobb innehåller ju saker som kan upplevas som stressiga. Jag jobbar som djurskötare, att jobba fysiskt 12-14 timmar med ansvar för att alla djur har det de behöver stressar inte mig alls, men en kollega mår dåligt ofta när den delen av jobbet kräver mer. Att hålla i visningar är för mig avkopplande men en kollega tycker det är pest. Jag däremot får krupp om jag måste sitta vid datorn och svara på mail, planera schemat eller sitta på möten.

Vad stressar dig (i ditt nuvarande jobb) ? Är det ljudnivån, känslan av otillräcklighet vid lite personal, kontakten med föräldrarna, planering, städning i köket efter frukost...?

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
Svar på tråden Jobb utan stress ?