Är han psykopat eller narcisist eller bara ointresserad av mig?
Jag läser om andras inlägg här och tycker många skriver att de är tillsammans med narcisister. Jag har aldrig tänkt tanken på att min kille är det. Eller ex då jag försöker gå ifrån honom. NI som vet hur en narcisist är eller psykopat, skulle ni säga att detta stämmer in på honom? Eller är han bara en skitkille som är otrogen?
Han har ljugit för mig från början om att han inte träffat någon annan än mig. Jag har efter stark magkänsla alltid hittat bevis. Alltifrån trosor i hans byrålåda till sms-historik, naggellack på sängbordet, långa hårtstån i hans tröja, smink i ansiktet. tjejer som kommit ut från hans lägenhet, tjejer som sagt till mig att han raggat på dem och försökt få de i säng osv osv. Dum och naiv har jag velat tro honom.
I SAMTLIGA FALL nekar han totalt till att det har hänt och har alltid en förklaring. Antingen har jag hittat på eller så är det en tjej han nobbat, en tjej som vill ha honom och inte slutar sms, ett skämt bara han hade tråkig, gammalt sms "det var ju för ett år sen jag låg med henne inte nu", jag missuppfattar, jag är svartsjuk och fattar inte, trosorna är från hans fd sambo, osv osv. Inte en enda gång har han erkänt att han varit otrogen. "Jag är ju med dig hela tiden" "Skulle jag vara med dig om jag inte ville vara med dig"?
När jag gör slut, vilket har hänt flera gånger så tar det slut - tror jag. Men det tar max 2 veckor och han vill börja ses igen och vill vara min bästa vän om jag inte vill vara tillsammans med honom. Så vi har börjat ses och han pratar då med mig som om jag är hans vän. Säger att pga att jag inte har så mycket tid pga små barn hemma så är det ingen ide att ha en relation med någon man, tiden finns inte för mig. Det vet jag ju. Efter ett tag återgår han till att vilja ha mer än vänskap med mig och jag har gett efter och han har lovat att bara vara med mig nu. Varje gång har samma saker hänt, magkänsla att han ljuger och sen kommer mina bevis. Och historien har upprepat sig. Ibland har det varit slut i 4-5 månader.
Nu är det säkert 6:e gången jag gjort slut. Jag har noll förtroende för män. I mina ögon är alla lögnare. Trots att jag inte haft så många i mitt liv och inte kan tala om "alla" i den bemärkelsen. Det gick 2 veckor och han skriver och frågar hur jag mår och om jag vill ses över en kaffe eller något bara. Jag har stått emot i tre månader nu. Han sms fortfarande. Som en vän. Dvs frågar hur jag mår och om jag vill ses. Varje gång säger jag normalt nej och jag pratar också med honom som en vän i sms, dvs är lugn och svarr bara kort "Det är bra med mig jobbar och det som vanligt", typ i den stilen inget mer.
Jag vet att jag gör fel. Jag borde bryta helt. Jag förstår inte ens mig själv varför jag inte kan göra det. Jag kan inte sätta ord på mina känslor och jag kan inte förstå hur han är. Det känns som om jag inte kan se honom vem han är! Jag förstår inte hans beteende! Är han bara en otrogen kille som inte kan säga sanningen? Eller är han sjuk i huvudet på något vis? Varför fortsätter han sms när jag sagt att jag aldrig mer vill ha honom i mitt liv pga att jag mår då dåligt av honom. Ja jag svarar ju men jag vill inte ses. Men ändå fortsätter han att fråga varje vecka om jag vill ses. Han säger inte att han vill gifta sig med mig, bli sambo eller bli tillsammans. Han vill ses och typ fika. Precis som alla andra gånger jag gjort slut. Hur många killar gör så här? Är det normalt?
Jag förstår inte och jag är rädd att jag blivit skadad av den här relationen. Kan någon ge mig bra konkreta tips på hur jag går vidare. Det har gått 6 år snart och jag känner mig så deprimerad efter allt som hänt. Alla känslor att han ljuger de kommer varje natt jag drömmer olika drömmar om tjejer och hur han ljuger. Så varje morgon vaknar jag med lika starka ångestkänslor och mår dåligt.
Vad ska jag göra? Jag orkar inte mer med de här känslorna av ångest inför hur dum i huvudet jag har varit i alla år och trott på honom.
Snälla kritisera mig inte jag vet att jag gjort fel som gått tillbaka gång på gång men jag hoppades på att NU hade han insett att han ville ha mig. Annars skulle han väl hållit sig borta, så har jag resonerat. :(