• Anonym (Anonym)

Steril av kokain?!

Jag är orolig att mitt tidigare missbruk har påverkat min förmåga att bli gravid. Jag har gått på amfetamin och kokain tidigare. Jag har läst att kokain kan göra att man blir steril. Stämmer det?? Är det någon som gått på kokain och kunnat bli gravid senare?!

• Svar på tråden Steril av kokain?!
  • klyban
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-19 19:42:54 följande:
    vet du någon som kunnat bli gravid efter kokain missbruk?

Ingen sådan personlig erfarenhet och med kokain.
    Bara med cannabis, och där verkar det inte haft någon påverkan, då det ploppat ut en hel del barn.

hur många meter var det?
  • klyban
    Sen vad är missbruk för dig?
    En som använder någon gång då och då, eller av den medicinska termen missbruk där man missköter sitt liv i övrigt?
    hur många meter var det?
  • Anonym (Anonym)
    klyban skrev 2017-12-19 21:24:18 följande:

Sen vad är missbruk för dig?

En som använder någon gång då och då, eller av den medicinska termen missbruk där man missköter sitt liv i övrigt?

En som använder då och då
  • Anonym (nej)

Nej, man blir inte steril av kokain. Det är väl klart att missbruk av alla de slag säkert kan påverka fertiliteten men det är ju under själva missbruksperioden iom att kroppen inte mår riktigt bra. Tidigare var det cannabis man kunde bli steril av men det verkar inte stämma med verkligheten. Om cannabis och kokain kan göra en steril så borde väl alkohol också kunna göra det eller hur?

• Anonym (party)

Kokain påverkar inte fertiliteten. Min fru (och jag) tar regelbundet kola och har två barn och väntar det tredje. 

• Anonym (Nejdå)

Jag missbrukade kokain rätt grovt i flera år, fick barn ca sju år efter att jag slutat. Aldrig hört att det skulle vara nåt problem bland mina gamla knarkarkompisar heller.

• Anonym (Socker)
    Anonym (nej) skrev 2017-12-19 21:53:52 följande:

Nej, man blir inte steril av kokain. Det är väl klart att missbruk av alla de slag säkert kan påverka fertiliteten men det är ju under själva missbruksperioden iom att kroppen inte mår riktigt bra. Tidigare var det cannabis man kunde bli steril av men det verkar inte stämma med verkligheten. Om cannabis och kokain kan göra en steril så borde väl alkohol också kunna göra det eller hur?

Eller giftet ingen räknar som gift som ändå dödar eller skadar våra kroppar markant vid missbruk av detta

.socker.
  • Anonym (äh)
    Anonym (party) skrev 2017-12-20 00:56:55 följande:
    Kokain påverkar inte fertiliteten. Min fru (och jag) tar regelbundet kola och har två barn och väntar det tredje. 
    Jag själv gjorde min fru med barn trotts att jag röker tobak, det står på vissa paket att det skadar fertiliteten, vi får klappa varandra på ryggen då för det är ju bevisat. Du och din fru tar kokain jag röker och det påverkar inget alls.Drömmer Nä men allvarligt skärp dig!Flört
  • Anonym (äh)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-19 00:03:19 följande:
    Känner du någon som fått barn efter kokain missbruk?
    Min bror var missbrukare där kokain, och tjack var favoritdrogerna i 10 år missbrukade han allt som fanns typ,,  han har 1 barn nu och är inte missbrukare sen 6 år tillbaka.
  • Anonym (äh)
    Min syster fick insemination tillslut och hade det supersvårt att få barn. Hon drack första och sista gången när hon var 22 år  såvitt jag vet. Det finns inga garantier här i livet, :)
  • Trollkungen

Nej man blir inte steril av att bruka eller missbruka kokain - som man åtminstone. Kvinnor har det generellt tuffare när det kommer till drogbruk/missbruk. Det enda du kan göra är att genomgå undersökningar för att komma till rätta med din frågeställning.

Amfetamin är en annan typ av drog och jag skulle säga att under tiden du använder amfetamin så löper du större risk att inte kunna bli gravid.

Är du ren idag och mår bra ska det inte vara några problem med att bli gravid. Det finns dock väldigt många orsaker till infertilitet hos både män och kvinnor. Det ena utesluter inte det andra.

Svar på tråden Steril av kokain?!