Jag tycker väldigt synd om henne och vill hjälpa henne!
För kanske nästan två månader sedan. Träffade jag en kvinna som jag snabbt blev intresserad av, som senare ledde till förälskelse.
Hon började öppna upp sig, och jag fick även känslan av att hon påminner om mig själv, samtidigt som hon absolut påminner om mig själv när jag var i tonåren.
Hon pratar om sin ensamhet, ser att människor som hon träffar kommer ändå i slutändan lämna henne o.s.v.
Idag präglas jag inte av ensamhet. Jag saknar nära vänner, men jag har kompisar. Men jag känner fortfarande att jag inte har sådana tighta vänner, jag är aktiv i olika volontärsaktiviteter som jag träffar bekanta.
Något nytt jag lärde om henne, var också att hon känner sig annorlunda jämfört med andra människor, speciellt med sin egna familj. Något jag har alltid har känt. Till skillnad från henne, så kommer jag ifrån en trasig familj.
Jag tror inte hon gillar mig, jag vet inte alls vad hon känner hos mig. Men det jag absolut känner, är att jag vill bekräfta henne att jag är hennes vän och att jag till och med vill ta hand om henne.
Jag har goda vänner, riktigt fina vänner som bryr sig om varandra. Jag vill gärna presentera henne för de.
Jag känner till och med en inre oro, att hon skall inom snar framtid träffa ''fel'' människor, i desperation av att hitta kompisar. Jag vill inte att hon skall förlora sitt liv på ett eller annat sätt.
Hela tiden känner jag stor sympati och orolighet för henne. Jag präglas upp och ner av känslan av förälskelse och samtidigt inte. Jag är fullkomligt osäker om jag överhuvudtaget är förälskad längre, men hon är för mig helt fantastiskt och jag vill hjälpa henne.
Jag känner mig förvirrad och rädd för att jag skall ''kväva'' henne. Jag har ingen aning om hon vill följa med, har svårt att säga nej eller vill ha något med mig att göra.
Detta har gjort att jag börjar tänka för mig själv varför jag känner såhär. Jag har funderat på att träffa en psykolog.