Vill starta en egen firma
Som rubriken lyder vill jag starta upp en egen firma. Har noll erfarenhet. Gärna på nätet. Någon med erfarenhet som kan ge tips på vad man kan starta upp? Är det svårt?
Som rubriken lyder vill jag starta upp en egen firma. Har noll erfarenhet. Gärna på nätet. Någon med erfarenhet som kan ge tips på vad man kan starta upp? Är det svårt?
Det beror ju lite på vilken typ av firma du vill starta och vad den ska göra?
Börja med att läsa företagsekonomi på komvux......
Du måste ha en affärsidé. Visst, man kan ha en webshop - det har jag också. Men du måste själv komma på vad du vill sälja. Och ja, det finns svårigheter, man måste lära sig en hel del.
Du måste ha en affärsidé. Visst, man kan ha en webshop - det har jag också. Men du måste själv komma på vad du vill sälja. Och ja, det finns svårigheter, man måste lära sig en hel del.
Jag startade egen firma för ett halvår sedan. På verksam.se står det mycket bra information :) så gå in och läs lite där men är ju svårt att starts ett företag om du inte har en idé på vad du ska syssla med och ännu svårare om du inte har någon erfarenhet inom branschen. Så är ju jättesvårt att säga vad du ska starta du får ta något du är bra på och försöka utveckla. Nyföretagarcenter är också väldigt bra att ha att göra med och bolla idéer.
Ett tips: Räkna inte med att kunna leva på det, och framför allt inte snabbt. Det tar ett till två år tills det får tillräckligt med fart. OM det går bra. Vilket jag inte skulle lita på. Jag hade ett tag så mycket vinst att jag nästan hade kunnat leva på det. Sedan (när "wish" dök upp) minskade det till hälften. Från en månad till nästan var det bara hälften så mycket. Så, jag har alltid jobbat som anställd också och har företaget som extra-knäck.