• tulip79

Förslag på musik (CD) till 4-åring

Min dotter fyller snart 4 år och jag tänkte köpa en cd-spelare till henne. Hon gillar att sjunga och dansa. Hon tycker om Frost-filmen men jag hittar inte låtarna på svenska. 
    Någon som har tips på bra cd-skivor för barn? (Vi har redan skivor med de traditionella visorna.) 

• Svar på tråden Förslag på musik (CD) till 4-åring
  • fluu

Min sexårings favorit är "Majas alfabetssånger". 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Alexi

Vore det inte lite mer långlivat att skaffa något som hon kan köra spotify på? Så har ni ju mycket större bredd i musiken, kan köra mello-låtar när intresset för det kommer osv.

• fluu
    Alexi skrev 2018-01-06 12:01:29 följande:
    Vore det inte lite mer långlivat att skaffa något som hon kan köra spotify på? Så har ni ju mycket större bredd i musiken, kan köra mello-låtar när intresset för det kommer osv.
    Som förälder är det skönt att ungen inte har fritt utbud av musik man själv inte vill höra ;) När vår sexåring i våras kom hem och tyckte att vi skulle titta på melodifestivalen(som hon hört om på dagis) så visste vi föräldrar inte alls vad det var för ett program så det blev inte av...Oskyldig
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bjudfräs

Mina barn (3,5 och 6,5) älskar Markattas musikberättelse Rymdhäxorna.

Vi lyssnar också på Krakel spektakel med Amanda. Och musiken från filmerna Vaiana och Frost. Nu frågade jag barnen och då sa de "Visor för frågvisa" av och med Camilla Åström och kompanjonerna Dolly style, och Bob hund och Doris (Did you give the world some love today?). Barn gillar ju även musik som inte är specifikt för barn.

Svar på tråden Förslag på musik (CD) till 4-åring