Sara86 skrev 2018-01-07 12:33:37 följande:
Vad kul, när man väl börjat bestämma sig så känns det ju som att man vill starta direkt, men som du säger så är det ju inte så länge kvar. Tills dess får vi fokusera på bra förutsättningar, med mat & träning, men visst funderar man ju ändå på att ?tänk om? redan nu :)
Spännande att snart ta examen, hoppas du får jobb snart därefter.
Haha ja! Men jag räknar ner antalet veckor (och ägglossningar hahahh) tills dess. Och då känns det inte så långt bort ändå! Satsar på att ta vara på att kunna dricka alkohol, sova länge och vara rätt ansvarsfri. Då känns det lite bättre! Ja, jag har börjat äta multivitamin med folsyra, har slutat med p-piller och tempar för att lära känna min cykel. Styrketränar rätt mycket också för att kroppen ska vara stark och orka med senare.
Denna cykel kom ägglossningen mycket tidigare än vanligt, vilket gör att viss "risk" finns att det fanns levande spermier kvar. Dock stressar det mig en del. Vill ju inte söka jobb som gravid. Känns inte direkt schysst att inte berätta att man är gravid när man ansöker. Och berättar man lär man väl inte få jobbet.
Jag hoppas också att jag får jobb snart, men marknaden ser ganska bra ut så det borde gå bra. Tycker det låter som en perfekt ålderfördelning att vänta till ert äldsta barn är två år :) Då slipper man att hantera den värsta tvåårstrotsen precis när bebis är nyfödd! Sen är det ju lite lättare att förklara för den äldsta vad det är som kommer att hända osv :) vi vill också satsa på liknande mellanrum mellan barnen :)