• Sara86

Bebisverkstad från sommaren 2018

Hej, är det fler som börjat fundera på att starta upp bebisverkstad från sommaren 2018 och har lust att följas åt. Har ett barn på drygt 16 mån, så kommer vänta tills hen är runt 2 innan vi börjar försöka med syskon. Men ändå så blir man ju lite bebissjuk redan nu :)

• Svar på tråden Bebisverkstad från sommaren 2018
  • MissKelli

Hej! Jag vill gärna följas åt! :)

Jag och min sambo planerar att starta bebisverkstaden i sommar. Vi har inga barn sedan innan och jag är så otroligt bebissjuk! Det har jag varit i flera år men nu är det nästan outhärdligt. Är på väg att ta examen så det passar sig inte riktigt just nu men ändå hoppas jag varje månad att någon liten rackare tagit sig till ägget ändå. 

Jaja, jag försöker tänka att nu är det inte länge tills vi kan sätta igång!

• Sara86

Vad kul, när man väl börjat bestämma sig så känns det ju som att man vill starta direkt, men som du säger så är det ju inte så länge kvar. Tills dess får vi fokusera på bra förutsättningar, med mat & träning, men visst funderar man ju ändå på att ?tänk om? redan nu :)

Spännande att snart ta examen, hoppas du får jobb snart därefter.

MissKelli skrev 2018-01-07 08:59:07 följande:

Hej! Jag vill gärna följas åt! :)

Jag och min sambo planerar att starta bebisverkstaden i sommar. Vi har inga barn sedan innan och jag är så otroligt bebissjuk! Det har jag varit i flera år men nu är det nästan outhärdligt. Är på väg att ta examen så det passar sig inte riktigt just nu men ändå hoppas jag varje månad att någon liten rackare tagit sig till ägget ändå. 

Jaja, jag försöker tänka att nu är det inte länge tills vi kan sätta igång!

• MissKelli
    Sara86 skrev 2018-01-07 12:33:37 följande:

Vad kul, när man väl börjat bestämma sig så känns det ju som att man vill starta direkt, men som du säger så är det ju inte så länge kvar. Tills dess får vi fokusera på bra förutsättningar, med mat & träning, men visst funderar man ju ändå på att ?tänk om? redan nu :)

Spännande att snart ta examen, hoppas du får jobb snart därefter.

Haha ja! Men jag räknar ner antalet veckor (och ägglossningar hahahh) tills dess. Och då känns det inte så långt bort ändå! Satsar på att ta vara på att kunna dricka alkohol, sova länge och vara rätt ansvarsfri. Då känns det lite bättre! Ja, jag har börjat äta multivitamin med folsyra, har slutat med p-piller och tempar för att lära känna min cykel. Styrketränar rätt mycket också för att kroppen ska vara stark och orka med senare. 

Denna cykel kom ägglossningen mycket tidigare än vanligt, vilket gör att viss "risk" finns att det fanns levande spermier kvar. Dock stressar det mig en del. Vill ju inte söka jobb som gravid. Känns inte direkt schysst att inte berätta att man är gravid när man ansöker. Och berättar man lär man väl inte få jobbet. 

Jag hoppas också att jag får jobb snart, men marknaden ser ganska bra ut så det borde gå bra. Tycker det låter som en perfekt ålderfördelning att vänta till ert äldsta barn är två år :) Då slipper man att hantera den värsta tvåårstrotsen precis när bebis är nyfödd! Sen är det ju lite lättare att förklara för den äldsta vad det är som kommer att hända osv :) vi vill också satsa på liknande mellanrum mellan barnen :)

• Sara86

Haha, jag har också börjat kolla äl framåt, så vet precis vad du menar :D Låter som en bra plan, sovmorgon nu är att inte vakna till förrän efter 6 & få ligga kvar i sängen till 7. Måste komma igång med folsyra jag med, har ätit slut på multivitamin för några veckor sen, så borde fylla på.

Svår avvägning, hoppas på graviditet men inte söka jobb som gravid. Ibland krockar viljan mellan olika saker.

Ja, vore skönt att kunna resonera lite och förklara, så på så sätt vore det skönt med lite längre emellan syskon, men det är ju ändå det där bebissuget som börjar komma ändå plus att man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan det förhoppningsvis tar sig.

• MissKelli
    Sara86 skrev 2018-01-07 15:18:18 följande:

Haha, jag har också börjat kolla äl framåt, så vet precis vad du menar :D Låter som en bra plan, sovmorgon nu är att inte vakna till förrän efter 6 & få ligga kvar i sängen till 7. Måste komma igång med folsyra jag med, har ätit slut på multivitamin för några veckor sen, så borde fylla på.

Svår avvägning, hoppas på graviditet men inte söka jobb som gravid. Ibland krockar viljan mellan olika saker.

Ja, vore skönt att kunna resonera lite och förklara, så på så sätt vore det skönt med lite längre emellan syskon, men det är ju ändå det där bebissuget som börjar komma ändå plus att man vet ju aldrig hur lång tid det tar innan det förhoppningsvis tar sig.

Haha skönt att höra att det inte bara är jag! Ja, det är nog lika bra att äta folsyra redan nu. Vet ni när på sommaren ni vill börja försöka? Vi har pratat om efter midsommar. :)

Ja, den gör ju det :/ Men det bästa för alla är nog att vänta några månader. Det är bara mitt bebissug som inte riktigt är med på noterna...

Nä, det kan ju ta ett tag! Man får väl börja vid den tid som man känner är den minsta tiden man vill ha mellan barnen och då hoppas att det tar sig någorlunda fort. Gick det fort för er förra gången eller fick ni kämpa ett tag?
  • Sara86

Vi kommer nog börja försöka i slutet av sommaren, men inte sagt exakt när, men runt augusti troligen.

Vet precis vad du menar, men som sagt, snart är vi där. Midsommar är rätt snart ju!

Det tog sig på femte försöket vill jag minnas, så förhoppningsvis tar det inte jättemycket längre tid den här gången, men man vet ju aldrig. Å andra sidan hade jag inte slutat med p-piller i förväg den gången, så det kan ju lika gärna ha berott på det. Så det låter smart av dig att sluta i förväg och låta kroppen komma i fas.

MissKelli skrev 2018-01-07 19:18:54 följande:

Haha skönt att höra att det inte bara är jag! Ja, det är nog lika bra att äta folsyra redan nu. Vet ni när på sommaren ni vill börja försöka? Vi har pratat om efter midsommar. :)

Ja, den gör ju det :/ Men det bästa för alla är nog att vänta några månader. Det är bara mitt bebissug som inte riktigt är med på noterna...

Nä, det kan ju ta ett tag! Man får väl börja vid den tid som man känner är den minsta tiden man vill ha mellan barnen och då hoppas att det tar sig någorlunda fort. Gick det fort för er förra gången eller fick ni kämpa ett tag?

• MissKelli
    Sara86 skrev 2018-01-08 13:41:14 följande:

Vi kommer nog börja försöka i slutet av sommaren, men inte sagt exakt när, men runt augusti troligen.

Vet precis vad du menar, men som sagt, snart är vi där. Midsommar är rätt snart ju!

Det tog sig på femte försöket vill jag minnas, så förhoppningsvis tar det inte jättemycket längre tid den här gången, men man vet ju aldrig. Å andra sidan hade jag inte slutat med p-piller i förväg den gången, så det kan ju lika gärna ha berott på det. Så det låter smart av dig att sluta i förväg och låta kroppen komma i fas.

Spännande! :D Tiden går ju verkligen fort så vi är där på nolltid! Har tempat i fem cykler och den tiden har bara swishat iväg. Och är väl ungefär fem cykler till midsommar så :)

Okej :) ja, att precis ha slutat med p-piller kan verkligen försena det hela. Är ju inte bara att få tillbaka ÄL, även flytningar åså ska ju komma igång rätt. Känns bra att ha slutat, och skulle jag råka bli gravid skulle det inte vara hela världen heller. Även om jag helst vill att det ska vara på våra villkor. 

• Sara86

Ja men du ser, då swishar nog tiden fram till midsommar också :)

Jo, jag hade nog lite naivt tänkt att så fort jag slutar med p-piller så är det lugnt sen. Vi bestämde året innan att nu förnyar vi ett år till och sen börjar vi försöka, så då var jag ju väldigt inställd på nedräkning det året. Så när det var dags ville jag ju att det skulle ta sig direkt och ibland hör man ju dem som inte hinner ha någon vanlig mens emellan.

Smart av dig att låta kroppen hitta sin balans själv innan och hitta sina symptom på äl/mens etc. Tror att det underlättar när det är dags.

MissKelli skrev 2018-01-08 17:05:10 följande:

Spännande! :D Tiden går ju verkligen fort så vi är där på nolltid! Har tempat i fem cykler och den tiden har bara swishat iväg. Och är väl ungefär fem cykler till midsommar så :)

Okej :) ja, att precis ha slutat med p-piller kan verkligen försena det hela. Är ju inte bara att få tillbaka ÄL, även flytningar åså ska ju komma igång rätt. Känns bra att ha slutat, och skulle jag råka bli gravid skulle det inte vara hela världen heller. Även om jag helst vill att det ska vara på våra villkor. 

• emim

Här är en till som vill börja seriöst nu under sommaren.
    har kört fritt under något halvår men har nog inte varit redo I kroppen pga några operationer men hoppas nu att det ska fungera :)

Har en tjej i skolåldern sedan tidigare förhållande men är så sugen på en minis till!

Svar på tråden Bebisverkstad från sommaren 2018