• Anonym (Hejhej)

Hjälp med lägenhet av Socialen

Jag kommer att separera och har 3 barn som jag skall ha på halvtid.
    Har dock dragit på mig massor av betalningsanmärkningar då jag haft problem med mitt företag. Företaget är igång och håller på att gå åt rätt håll, dock är det väldigt svårt att få en lägenhet, även om pengarna finns.

Vet att socialen kan ha lägenheter som dom står på, men kan det finnas även i min sits? Eller är det för missbrukare osv. 

Någon som varit i samma sits? Vad gör man? 

• Svar på tråden Hjälp med lägenhet av Socialen
  • Anonym (kanske)

Bor du i partnerns lägenhet/hus? Annars låter det ju som att du har störst behov av att bo kvar, och är det så så kan soc gå in och borga för att hyran/avgiften blir betald, det gjorde de för mig och mina barn.

• Anonym (Hejhej)

De är exets lägenhet, som dessutom har ett eget barn. 

• Anonym (Hejhej)
    Rumpelstiltskins skrev 2018-01-09 19:33:20 följande:
    Du kan tänka dig att bo med dina barn i en husvagn men inte på ett vandrarhem?
    Varför ska jag låta socialen bekosta vandrarhem när jag kan bo i husvagn som jag betalar själv. Vill ej ha hjälp ekonomiskt 
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (kanske) skrev 2018-01-09 19:37:37 följande:

Bor du i partnerns lägenhet/hus? Annars låter det ju som att du har störst behov av att bo kvar, och är det så så kan soc gå in och borga för att hyran/avgiften blir betald, det gjorde de för mig och mina barn.

Är lite de jag är ute efter, att dom kan borga för den men jag står för alla kostader
  • smulpaj01
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-01-09 19:52:38 följande:
    Är lite de jag är ute efter, att dom kan borga för den men jag står för alla kostader
    Har du någon vän som kan borga för dig?
    Soc gör bara det när man innehar försörjningsstöd.
  • Anonym (Nope)

Nej soc har inga tomma lägenheter stående. Du får bo inneboende hos någon. Eller så får du bo på vandrarhem eller hitta en lägenhet själv.

• Anonym (.)
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-01-09 19:27:09 följande:
    Barnen har alltid bott större delen av tiden hos mig, (med den som jag ska separera med,  som jag inte har barnen ihop med)  familjerätten  avrådde även ett boende mer än 50 % hos den andre föräldern då vi var uppe i TR. 
    TR lär inte tycka att du är det bästa valet om du helt saknar bostad. Det bästa för barnen i det läget är inte att bo som vagabonder, det tror jag att du kan hålla med om även om det inte är roligt att inse.

Soc har gruppboenden för grupper som har extraordinärt svårt, typ nyktra missbrukare och de med allvarliga psykiatrisk problematik. Thats it.
  • Anonym (Ny chans)

Hur gamla är barnen som du var i Tingsrätten om och när fick ni domen? Har du du även fått barn med den du ska separera ifrån?

• Anonym (Hejhej)
    Anonym (Ny chans) skrev 2018-01-09 20:38:13 följande:

Hur gamla är barnen som du var i Tingsrätten om och när fick ni domen? Har du du även fått barn med den du ska separera ifrån?

5, 8, 12. Domen  kom för ca 3 år sen. Inga barn med senaste
  • Anonym (Undrande iSäffle)
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-01-09 20:44:59 följande:

Jahaaaa, han du fick flytta från nu har du inga barn ihop med. Var är pappan till alla dessa barn då?
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Undrande iSäffle) skrev 2018-01-09 21:00:50 följande:

Jahaaaa, han du fick flytta från nu har du inga barn ihop med. Var är pappan till alla dessa barn då?
    Jag är far till alla mina barn...
  • Anonym (Undrande iSäffle)
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-01-09 21:07:10 följande:
    Jag är far till alla mina barn...

Jahaaaaa, hon du flyttar från nu är inte mamma till dina barn och du har inget barn ihop med henne. Var är mamman till dina tre barn då? Tycker du verkligen det är en bra idé att vara fyra i en husvagn? Det låter... ogenomtänkt imho.
  • Anonym (Ny chans)
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-01-09 20:44:59 följande:

Bor den andra föräldern i samma kommun som där barnen går i skola?
  • Anonym (Hejhej)
    Anonym (Undrande iSäffle) skrev 2018-01-09 21:13:34 följande:

Jahaaaaa, hon du flyttar från nu är inte mamma till dina barn och du har inget barn ihop med henne. Var är mamman till dina tre barn då? Tycker du verkligen det är en bra idé att vara fyra i en husvagn? Det låter... ogenomtänkt imho.
    Mamman finns också, dock klarar hon inte av att ha barnen för mycket. Husvagn har jag bara tänkt som "sovrum". Sen har vi 300 m2 lokal med dush, kök, tv osv.  att husera på. 
  • Anonym (Ny chans)
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-01-09 21:31:28 följande:

Mamman finns också, dock klarar hon inte av att ha barnen för mycket. Husvagn har jag bara tänkt som "sovrum". Sen har vi 300 m2 lokal med dush, kök, tv osv.  att husera på. 

Det låter ju kanonbra. Bara barnen får gå i samma skola och få behålla sina vänner.
  • Anonym (Hejhej)

Jajemen, där blir inga förändringar 

Svar på tråden Hjälp med lägenhet av Socialen