• Ruffe

Tappat kontakten

Hej, vet ej vad som hänt!!

Har haft en jättebra kontakt med min dotter som nu är 12 år.

Har varannan vecka, och nu vill hon ej vara hos mig?? Vet att mitt ex påverkar henne men försöker ej ha med henne att göra.

Min undran är, ska jag tvinga min dotter och vara hos mig eller ska jag låta henne vara hos mamma tills hon självmant kommer?

Jag står för trygghet med kostnader som mitt ex struntar i , hon använder vår dotter i all kommunikation. Tycker det är fel och påtalat det.

Lite tråkigt när jag är en bra pappa och fundera i dessa banor.

/ Fundersam

• Svar på tråden Tappat kontakten
  • Ggrodan

Hon är tolv år, hon är tillräckligt gammal för att känna om hon gillar att vara hos dig eller inte. Däremot vet vi inte hur stor inverkan mamman har på henne, mutor etc kan lätt få barnet att tänka om.

Du kan tyvärr inget göra annat än hoppas dottern inser själv att hon behöver dig med oavsett om mamman försöker få henne att undvika dig.

• äldreochklokare

ring familjerätten och boka in ett möte för dig och mamma

• Ruffe

Tack för svar, varit hos familjerätten och mötet mynnade i att ha kontakt och informera varann var dotter är etc.. Mitt ex höll med och allt, men vad händer efter 72 timmar, samma sak, hon ger mig ej information var dotter är och håller mig totalt utanför. Tror ej familjerätten kan hjälpa tyvärr.

• Satelliten

Jätteviktigt att du fortsätter försöka, ring till dottern, försök att stärka er kontakt. Ett barn behöver sin pappa (om det är en sund pappa) så fortsätt kämpa. Ge inte upp!

Svar på tråden Tappat kontakten