• lisa0417

DROGER=döden

läser olika inlägg här och blir mörkrädd hur vissa kan rättfärdiga droger och tycka det är ok. Det finns väl för fan ingenting som är positivt med att droga sig och det kvittar vilken drog det handlar om eller alkohol. Jag har varit med om dödsfall då det hela startade med att "oskyldigt" röka hasch "som alla gör" och som slutade med en överdos heroin. hur i helvete kan man resonera så enkelt och lätt kring detta??? det är sinnesjukt.

• Svar på tråden DROGER=döden
  • Anonym (Skyll inte på drogen)

Det är inte drogen som dödar, det är en människa utan gränser pga låg självkänsla som använder drogen som ett verktyg att ta sitt liv (successivt ett steg i taget) som dödar.

• Anonym (Kunskap)
    Anonym (Haha) skrev 2018-01-15 16:51:04 följande:

Vilket struntprat. Att använda cb skadar inte vuxna människor. Men visst, badsalt är jäkligt farligt. Många fler skadas av alkohol än av cb. Varför är så många svenskar så okunniga gällande cb?

Såklart är det skadligt för alla missbrukare oavsett ålder. Vissa cannabinoider bryts inte ner av levern utan stannar kvar i fettvävnader upp till mer än 6 veckor. Det finns kliniska exempel där personer haft spår 3mån efter brukande.

Att många skadas av alkohol är inget argument för att använda andra skadliga droger.

Som de flesta vet så är cannabisanvändare mer benägna att bli blandmissbrukare (källa CAN.se). Det gör dem svåra att jämföra i hälsorisker kopplade till ett enskilt missbruk.

Enda orsaken till legalisering är att det ger kraftiga skatteintäkter till de länder som inför det.
  • klyban
    Anonym (Kunskap) skrev 2018-01-15 17:15:21 följande:
    Såklart är det skadligt för alla missbrukare oavsett ålder. Vissa cannabinoider bryts inte ner av levern utan stannar kvar i fettvävnader upp till mer än 6 veckor. Det finns kliniska exempel där personer haft spår 3mån efter brukande.

Att många skadas av alkohol är inget argument för att använda andra skadliga droger.

Som de flesta vet så är cannabisanvändare mer benägna att bli blandmissbrukare (källa CAN.se). Det gör dem svåra att jämföra i hälsorisker kopplade till ett enskilt missbruk.

Enda orsaken till legalisering är att det ger kraftiga skatteintäkter till de länder som inför det.

Du pratar om icke psykoaktiva metaboliter av THC, dessa syns 2-7 dagar efter intagande och ett tillfälle.
    Flera veckor är fel.
    Och THC finns inte ens i spårbara mängder efter 8-10h.

Och de som blir missbrukare är ~4% på cannabis(Källa:NIDA), så ~96% som aldrig får problem av sin konsumtion.

En legalisering frigör även ~25 miljarder vi lägger på jaga drogerna också, som inte har den allra minsta påverkan på tillgången för konsument.

hur många meter var det?
  • Anonym (Kunskap)
    klyban skrev 2018-01-15 17:36:45 följande:

Du pratar om icke psykoaktiva metaboliter av THC, dessa syns 2-7 dagar efter intagande och ett tillfälle.

Flera veckor är fel.

Och THC finns inte ens i spårbara mängder efter 8-10h.

Och de som blir missbrukare är ~4% på cannabis(Källa:NIDA), så ~96% som aldrig får problem av sin konsumtion.

En legalisering frigör även ~25 miljarder vi lägger på jaga drogerna också, som inte har den allra minsta påverkan på tillgången för konsument.

Noterar att du inte nämner cannabismissbrukarnas benägenhet att vara blamdmissbrukare vilket gör att de sannolikt kommer drabbas av andra negativa hälsoeffekter än gemene man.

Spår av cannabis kan finnas i kroppen upp till flera veckor (källa: www.can.se/Fakta/cannabis/ )

Angående legalisering har det aldrig varit mer inaktuellt då även med Sveriges restriktiva hållning så sjunker dödligheten kraftigt bland missbrukare i vårt land.
  • klyban
    Anonym (Kunskap) skrev 2018-01-15 18:00:16 följande:
    Noterar att du inte nämner cannabismissbrukarnas benägenhet att vara blamdmissbrukare vilket gör att de sannolikt kommer drabbas av andra negativa hälsoeffekter än gemene man.

Spår av cannabis kan finnas i kroppen upp till flera veckor (källa: www.can.se/Fakta/cannabis/ )

Angående legalisering har det aldrig varit mer inaktuellt då även med Sveriges restriktiva hållning så sjunker dödligheten kraftigt bland missbrukare i vårt land.

Vi pratar om väldigt få, så varför ska jag nämna det för?

CAN litar jag aldrig på, det är en ren propaganda sida.
    Men Rättsmedicinalverket de säger detta, är inte de trovärdiga menar du?
    8-10h sitter THC i(efter detta finns det inte spårbara mängder THC i blodet längre), och 2-7 dagar på metaboliterna och ett tillfälle.
    Har du problem med detta, så föreslår jag du tar upp detta med RMV istället.

Har aldrig diskuterat hur aktuellt legalisering är.

hur många meter var det?
  • Anonym (...///)
    Anonym (Lite salt) skrev 2018-01-15 16:36:47 följande:

Så klart att det finns fördelar med droger, annars hade inte folk provat. Fast det handlar ju om kort sikt vs lång sikt

Kort sikt: Ett rus! Kul!

Lång sikt: Du bränner dina hjärnceller. Och ja, ni pundare kommer att säga "nä, jag är lika skärpt som förr 10 år sedan", men ni märker det inte själva. Tro mig, har någon rökt på regelbundet i flera år är det tydligt att hjärnkapaciteten försämras.

Ja det är tragiskt att de själva inte förstår hur puckade de uppfattas efter år av regelbundet rökande. Går inte att föra vettiga samtal med pga hur tröga de blir.
    Samma med de som tagit mkt amfetamin, de får också bestående skador trots att de slutar med drogen. Men där är det ett stissigt sätt, inte tröga som rökare.
  • Anonym (Lotta)

BS. Jag lever ihop med en som är brukare av cannabis. Han har aldrig provat nåt annat. Inte är han trög i huvudet heller. Han är väldigt smart kille. Geni på motorer och maskiner. Så det där att en brukare skulle va trög i huvudet är bara BS. Inte är han våldsam heller, som många blir som dricker alkohol. Han arbetar precis som alla andra och sköter det han ska här i livet. En helt vanlig kille alltså.

• Anonym (Kunskap)
    klyban skrev 2018-01-15 18:14:12 följande:

Vi pratar om väldigt få, så varför ska jag nämna det för?

CAN litar jag aldrig på, det är en ren propaganda sida.

Men Rättsmedicinalverket de säger detta, är inte de trovärdiga menar du?

8-10h sitter THC i(efter detta finns det inte spårbara mängder THC i blodet längre), och 2-7 dagar på metaboliterna och ett tillfälle.

Har du problem med detta, så föreslår jag du tar upp detta med RMV istället.

Har aldrig diskuterat hur aktuellt legalisering är.

Ser du den objektiva faktan från CAN som propaganda då har vi inget att prata om.
  • klyban
    Anonym (Kunskap) skrev 2018-01-15 19:03:24 följande:
    Ser du den objektiva faktan från CAN som propaganda då har vi inget att prata om.

Det är ingen objektiv fakta i CAN, visst nått har dom fått rätt, men sååååååå mycket är fel.

Och den vi pratat om främst är ju en tydlig en och hur länge THC och TCH-syra finns i kroppen efter en gång.
    Där litar jag hellre på de som kan sina saker som Rättsmedicinalverket, eller duger inte dom som källa för dig?

Och tar du en titt på forskningen som kommer ut idag, så kommer även du inse att CAN är inget annat än en propagandasida.
    Och endast för de som aldrig vill lära sig nått.
    Jag kan säkerligen motbevisa dig i allt du försöker ta ifrån den sidan.

hur många meter var det?
  • Shameless
    Anonym (Skyll inte på drogen) skrev 2018-01-15 17:05:22 följande:

Det är inte drogen som dödar, det är en människa utan gränser pga låg självkänsla som använder drogen som ett verktyg att ta sitt liv (successivt ett steg i taget) som dödar.

Du har uppenbarligen inte en aning om vad du snackar om.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kunskap) skrev 2018-01-15 19:03:24 följande:

Du skämtar väl? Ingen kan väl tro att det som skrivs av can är objektivt?
  • Anonym (xyz)
    Anonym (Haha) skrev 2018-01-15 16:51:04 följande:
    Vilket struntprat. Att använda cb skadar inte vuxna människor.
    Hur många låter bli droger när de är unga och börjar när de är vuxna?
    Hur gammal var du själv när du började?
  • klyban
    Anonym (Haha) skrev 2018-01-15 23:30:51 följande:
    Du skämtar väl? Ingen kan väl tro att det som skrivs av can är objektivt?

Det är extremt många som tror att det som står där är dagens sanning.
    Men saken är att de har väldigt få rätt där på CAN, men brukar bli så på en propagandasida.

Som jag brukar säga, om det är så farligt, varför då fara så ofta med osanning.
    Finns ingen logik där.

hur många meter var det?
Svar på tråden DROGER=döden