• Kamasjo

Sönderblonderat hår - hjälp!

Jag har själv blonderat mitt hår i närmare 20 år nu så man tycker jag inte borde vara så här klantig...

Har långt hår. Alltid blonderat det i askblond. Ibland har det blivit för gult och då har jag kastat en ny färg i för att få rätt ton, väl medveten om att det kanske inte är att rekommendera att blondera flera ggr på en en dag. Aldrig förut har det dock blivit som nu. Sitter här i chock och inser att mitt hår är som poröst tuggummi som antagligen kommer ramla av, om inte nu så efter nästa tvätt.

Snälla någon, kom med tips och råd. Går det att rädda mitt hår?

• Svar på tråden Sönderblonderat hår - hjälp!
  • MeandHim

Blekning är det värsta du kan utsätta håret för. Det är nog tyvärr kört. Har du otur kan det gå av vid botten, eller så går det av på längderna.

Svårt att säga utan att se.

Nu får du helt enkelt lägga tid oxh pengar på att vårda det. Köp riktiga frisör schampon och gör en massa inpackningar. Ditt hår behöver vård och fukt. Sen är det bästa att låta det vila från behandlingar, hårfönar och plattänger så länge du kan.

• Meriall

Bra fuktschampoo och balsam från frisör. Inpackningar ofta. Gå till frisör och gör en olaplexbehandling.

Mitt hår blev som tuggummi efter blondering + bad i varm källa men gick att få hyfsat av ovanstående.

Bra med mkt balsam! Ska du kamma så gör det i duschen efter du lagt i balsamet.

• Meriall

Och ja inga platt/locktänger eller fön. Låt lukttorka efter varje dusch och styla med hårolja eller spray typ.

Svar på tråden Sönderblonderat hår - hjälp!