4 veckors bebis kräks mkt och konstant hungrig och gnällig
Hej alla.
Delamma vår 4 veckors. Ammar först och ger ersättning de mål han inte blir nöjd.
Hursomhelst, han kräks hur mkt som helst. Både vid rapning och bra stund senare.
Jag förstår ju att det är normalt vid rapning och i övrigt också. Pga magmunnen. Men det jag inte blir klok på är att han är konstant hungrig känns det som. Han kan äta. Rapa. Och inom en halvtimme/timme så är han hungrig igen och kan kräkas typ mitt i sitt vrålskrik efter mat. Jag tänker ju att kräkningen innebär överskott. Att han fått för mkt helt enkelt vid tidigare mål. Men ändå ska han ha mer?? Förstår inte det. Och detta är oavsett om vi bara ammat eller ammat och gett ersättning, men ännu mer påtagligt om vi bara ammat.
Kan man verkligen vara hungrig inom en timme om man ammat i ca 20-30 min och sen får ersättning på det ca 90-120ml?!
Har försökt att bara vara nära med honom, vagga honom etc etc men hsn verkligen VRÅLskriker så att han börjar andas snabbare och får indragningar vid halsen och blir illröd o så får han då får bröstet eller ersättning så blir han världens lugnaste (men har då tom hänt att han fått upp mjölk medan han ammats...)
Någon som förstår hur jah menar och känner igen detta?
Ska till bvc på tisdag så tänkte ta det då med dom. Han går hittills bra upp i vikt. 300g gick han upp på 6 dagar förra veckan. Så jsg är inte orolig för vikten eller så. Men Gud alla dessa spyor!! Klädbyten och vrålskriket så tätt inpå tidigare måltid.
Vill tillägga att jag förstår att när man kör fri amning så kan det vara allt mellan 10 min till 1-2 timmar mellan amningarna. Och att det är helt normalt. Men det jag blir fundersam över är de tillfällen då han också får ersättning och ändå skriker efter mat efter 1 timme.
Han är även jättegasig...köpt magdroppar men bara använt de i 3 dagar så det kanske tar längre tid innan de verkar eller?
Någon som har några tips? Eller känner igen detta?