• Maj88

Hur många gravtester tog ni efter positivt svar?

Tog ni bara ett gravtest och nöjde er med det när det visade positivt?

Jag plussade i fredags och tog ett till test på lördagen som också bekräftade.
    Känns som att man skulle kunna testa varje dag bara för att det känns så overkligt, men vill egentligen bara chilla nu och vara glad utan att testa mer.

/nojig

• Svar på tråden Hur många gravtester tog ni efter positivt svar?
  • Maj88
    TeresB skrev 2018-01-24 19:33:24 följande:
    Jag tog bara ett... det visade 3+ veckor.. så jag väntade lite och sen bokade jag tis på mvc.

Grattis!!
    Tack! Hade du inte tankar som "tänk om jag inte är gravid längre, måste testa igen"?
  • Maj88
    reptilina skrev 2018-01-24 22:31:36 följande:

Ett. Det visade ju att jag var gravid.

Klokt!
  • TeresB
    Maj88 skrev 2018-01-24 21:16:01 följande:

Tack! Hade du inte tankar som "tänk om jag inte är gravid längre, måste testa igen"?

Det hade jag inte... jag mådde riktigt dåligt. Så jag kände mig gravid!
  • LFF
    Maj88 skrev 2018-01-24 16:40:13 följande:

Tack för alla svar! Jag känner inte ett smack! Därför kliar det i fingrarna att testa igen, men vill samtidigt inte fastna i testande!

Det enda som gjort att jag vetat i början att jag varit gravid har varit utebliven mens (den är som en klocka).
  • Mom2be262

2 eller 3 haha! Sen fick jag intala mig själv att skärpa mig och njuta istället :) alla var digitala för övrigt ;)

• Ylaang

Jag tog 3 samma dag sen 1 hos barnmorskan.
    Nu har jag vart symptomfri och orolig för att jag inte har kvar så tagit ett till som plussade. Men hur fort efter ett ev missfall blir testet neg?
    Jag har inte haft några symptom eg från dag 1 men art mer uppsvullen o hungrig, nu är jag i vecka 12 och det känns precis som innan jag var gravid. Har dock ej haft blödningar. Jag har ett UL på onsdag men känns som lång väntan just nu..

• Maj88
    Ylaang skrev 2018-02-01 10:45:14 följande:

Jag tog 3 samma dag sen 1 hos barnmorskan.
    Nu har jag vart symptomfri och orolig för att jag inte har kvar så tagit ett till som plussade. Men hur fort efter ett ev missfall blir testet neg?
    Jag har inte haft några symptom eg från dag 1 men art mer uppsvullen o hungrig, nu är jag i vecka 12 och det känns precis som innan jag var gravid. Har dock ej haft blödningar. Jag har ett UL på onsdag men känns som lång väntan just nu..

Hej! Missat ditt inlägg. Hoppas allt gick bra på ultraljudet.

Har själv haft symptom lite upp och ner och det är tydligen normalt.
  • Barbados

Jag fick missfall av min första graviditet precis innan nyår. Och idag testade jag positivt igen med Clearblue. Men det positiva testet var väldigt svagt, lite av ett sånt där "spökstreck". Så jag kommer absolut att testa mig igen. Och jag kommer kanske göra det några gånger om.

Varför? För att jag vill se den där skarpa, tydliga linjen som borde dyka upp om några dagar. För att jag inte vågar hoppas på att jag har blivit gravid igen förrän jag är överbevisad. För att jag ändå har en massa gravtester hemma. Man vet aldrig. :)

• Iowhannah
    Barbados skrev 2018-02-17 13:12:41 följande:

Jag fick missfall av min första graviditet precis innan nyår. Och idag testade jag positivt igen med Clearblue. Men det positiva testet var väldigt svagt, lite av ett sånt där "spökstreck". Så jag kommer absolut att testa mig igen. Och jag kommer kanske göra det några gånger om.

Varför? För att jag vill se den där skarpa, tydliga linjen som borde dyka upp om några dagar. För att jag inte vågar hoppas på att jag har blivit gravid igen förrän jag är överbevisad. För att jag ändå har en massa gravtester hemma. Man vet aldrig. :)

Men det där är ju positivt! Har du hunnit få någon mens efter missfallet?
  • Barbados
    Iowhannah skrev 2018-02-17 14:47:18 följande:

Men det där är ju positivt! Har du hunnit få någon mens efter missfallet?

Tusen tack! Jag ser det också som positivt. Men jag vill gärna få ett test som är vrål-positivt innan jag berättar något för den blivande pappan. :)

Yes, jag har haft en mens efter missfallet. Och jag har haft negativa gravtest innan och efter den mensen. Så jag håller tummarna för att testet är pålitligt!

Vad är din status?
  • Iowhannah
    Barbados skrev 2018-02-17 15:05:50 följande:

Tusen tack! Jag ser det också som positivt. Men jag vill gärna få ett test som är vrål-positivt innan jag berättar något för den blivande pappan. :)

Yes, jag har haft en mens efter missfallet. Och jag har haft negativa gravtest innan och efter den mensen. Så jag håller tummarna för att testet är pålitligt!

Vad är din status?

Min status är att jag går in i vecka 21 i morgon :) Jag tog två test denna gång, första på eftermiddagen samma dag som mensen skulle kommit, och andra på morgonen efter. Mitt första test var så där svagt som på din bild, morgonen efter var det liiiite starkare och sen slutade jag testa.
  • Barbados
    Iowhannah skrev 2018-02-17 16:41:17 följande:

Min status är att jag går in i vecka 21 i morgon :) Jag tog två test denna gång, första på eftermiddagen samma dag som mensen skulle kommit, och andra på morgonen efter. Mitt första test var så där svagt som på din bild, morgonen efter var det liiiite starkare och sen slutade jag testa.

Vad kul att höra. Då är du ju klar med första halvlek nästa vecka. Stort grattis!

Efter mitt missfall förra gången vet jag inte riktigt hur jag kommer reagera under den här graviditeten. Jag önskar att jag kunde vara cool och bara låta veckorna gå framöver, men eventuellt kommer jag börja var och varannan dag med ett gravtest och några glädjeskutt :)
  • Iowhannah
    Barbados skrev 2018-02-17 16:48:36 följande:

Vad kul att höra. Då är du ju klar med första halvlek nästa vecka. Stort grattis!

Efter mitt missfall förra gången vet jag inte riktigt hur jag kommer reagera under den här graviditeten. Jag önskar att jag kunde vara cool och bara låta veckorna gå framöver, men eventuellt kommer jag börja var och varannan dag med ett gravtest och några glädjeskutt :)

Ja, 50 % i dag faktiskt :D Tack så mycket!

Jag gick igenom ett MA i somras och ända fram tills att jag började känna fosterrörelser så har jag varit nojig. Visst kan vad som helst hända nu med, men nu känner jag iaf att bebisen lever.
  • Anotherone

Så här; några dagar före BIM positivt på RFSU testa tidigt men negativt på Clearblue digital. Följande morgon positivt v 1-2 på Clearblue digital.

Sen tog jag ett vanligt Clearblue plus ett Clearblue digital igen några veckor senare för jag ville så gärna få se veckorna ändras till 3+. Så totalt 4 eller 5 tester.

• Wicked977

Jag testade på 4 st 3 Första dagen jag fick positivt sen ett till nån dag senare. Känns ju så overkligt!!

Svar på tråden Hur många gravtester tog ni efter positivt svar?