Anmäla till soc eller inte? HJÄLP!
Ska försöka fatta mig kort, får se om jag lyckas...
Jag har i några haft en bekant, vi kan kalla henne Anna.
Anna är sambo, har två barn som är i 15-års åldern samt 6-års åldern. Hon bor på landet med en massa hästar och har ett jobb där hon jobbar med att ta hand människor.
Vi känner varandra genom gemensamma vänner och umgås inte själva. Hälsar och pratar lite artigt när vi ses. Hon har försökt bli närmre vän med mig men jag har backat av olika anledningar.
Jag har i alla fall i ett par år funderat över hur hon mår egentligen. Jag får ofta höra att hon varit onykter, spelar ingen roll vilken tid på dygnet eller dag det varit. Hon lägger ofta ut konstiga saker/påståenden på FB, så man kan ana att varit onykter.
Det är en hel massa orsaker som gjort att jag varit fundersam över hur hennes barn mår egentligen...
Idag fick jag bekräftat av andra ytliga bekanta i 20-års åldern att hon är alkoholist, brukar fylleköra och portad från byns Systembolag ?för att hon är där för ofta?.
Hon sjukskriver sig ofta till jobbet för att hon är full. Hon ligger med såna som är hälften av hennes ålder.
Det är hennes dotter som tar hand om djuren de har.
Osv osv osv.
Sambon i fråga vet jag inget om, och kan inte spekulera i.
VAD ska jag göra??
Att prata med henne är uteslutet, vet att hon kommer blåneka. Anmäla till soc? Men tänk OM det inte stämmer?
Ärligt, hjälp mig nu :(