• Micckki

Känner mig ensam med mina komplikationer

Är i v 24 och började fundera över alla komplikationer jag har/haft...

Varenda en jag har frågat av väninnor, kollegor etc så har alla haft en bra graviditet?!

Jag har:

Illamående from v 5-10.

Foglossning

Värk i höfter när jag ska sova så jag sover knappt, måste byta ställning var 30 minut

Yrsel

Enorm trötthet

Orkeslös i musklerna

Vad jag kommer på nu.

Jag har inte ens känt efter! Tränar och är igång men lyckas ändå inte undkomma detta.

Vad beror det på?

Trodde att sånt här var vanligt men ingen av de jag har pratat med har haft något av det. På sin höjd - trötthet samt illamående.

Jag är för övrigt 32 år gammal och förstföderska :)

Vet att det är individuellt men undrar ändå om det kan finnas något sammanhang?

Ålder?

Vikt?

Tränad?

• Svar på tråden Känner mig ensam med mina komplikationer
  • Kattägd

Slumpen tror jag på.

Första barnet: spydde fram till vecka 17. Mådde rätt bra resten av graviditeten.

Andra barnet: illamående fram till vecka 13 men kräktes bara några gånger. Sen kom foglossningen runt vecka 16. Har inte jobbat något denna graviditet. Mådde hyfsat bra vecka 13-16 men då hade jag semester. Har knappt varit hemifrån på två månader, kroppen orkar inte mer än någon timme. Bf på söndag :)

• Fia 28

Här är det tvärt om, alla gravida i min närhet är sjukskrivna av nån orsak. 
    Själv hade jag illamående v 7-15, foglossning och extremt trött första trimestern, men sen släppt det och jag mådde riktigt bra resten av graviditeten. 

• LFF

Vi påverkas alla olika av hormonerna som sprudlar runt i kroppen. Själv hade jag i princip inte ett endaste problem under hela graviditeten, inget direkt illamående, inga foglossningar, kunde sova även mot slutet trots att jag väntade tvillingar. Mådde helt enkelt tipptopp. Men jag vet att många har betydligt större problem än så.

• wibblywobbly

Hej! Är just nu i V.21 och har äntligen börjat "må okej".. Har fortfarande väldigt ont i rygg och höft, samt foglossningssmärtor. Var sjukskriven en och en halv månad i början pga yrsel, illamående, smärta i muskler/leder, orkeslöshet, extrem restless legs..

Är 29 år, förstföderska, normalviktig men inte supertränad.

Men som sagt - börjar må okej nu, det värsta har liksom gått över. Men det var sjukt jobbigt då flera i min närhet är gravida och inte hade några som helst problem utan bara gick runt och mådde gött och hade "glow"... :P

• Fliselisan

Jag är 38, andra barnet, gravid v.37.

Var dagligen illamående till vecka 25, fortfarande av och till men betydligt bättre nu.

Vansinnigt trött fram till v.12, nu återigen trött.

Har som du, ont i höfter på natten, tar 2 alvedon när jag lägger mig för att kunna sova, men vaknar oftast 5-6 ggr varje natt av att jag har ont, och vaknar sen vid 5-6 tiden då det inte går att ligga kvar i sängen pga ont.

Kan inte promenera pga sammandragningar...halsbränna, tar gaviscon nästan varje kväll annars kommer det upp när jag lägger mig..,,

Så du är inte ensam TS....men jag beklagar mig sällan, mår ganska bra vanligtvis.

• Micckki

Känns lite bättre nu - och hoppas på att alla förstår hur jag menar då haha

Hade en hyfsat bra dag idag. Endast trötthet, yrsel samt svullna fötter/ben.

Gissar att allt det här är a piece of cake om man jämför med förlossningen.

Svar på tråden Känner mig ensam med mina komplikationer